• jyns00

    bf mars 2017 Skåne

    Hej! Är det fler i Skåne som väntar barn i mars 2017? :)

  • Svar på tråden bf mars 2017 Skåne
  • jyns00
    formalaffair skrev 2016-09-10 21:09:15 följande:

    Hej

    Vi väntar vår första bebis i slutet av mars början på april nästa år.. så hoppas att jag får plats här :)


    Häng du med här :) var bor du någonstans?
  • jyns00
    Längtanbebis2017 skrev 2016-09-11 09:18:43 följande:

    Hej hej!

    Hoppar in här.. Är i vecka 15+0 idag. Är ensamstående och väntar mitt första barn. Bor i Lund.


    Du är välkommen :) då måste vi ha nästan samma bf, har du 3-4 mars?
  • Längtanbebis2017
    jyns00 skrev 2016-09-11 11:25:50 följande:

    Du är välkommen :) då måste vi ha nästan samma bf, har du 3-4 mars?


    Stämmer bra! bf 4 mars. Ska på rul den 10 oktober. Spänd och förväntansfull och hoppas att man kan se vad det blir.

    Är det fler som tänker kolla könet eller vänta?
  • jyns00
    Längtanbebis2017 skrev 2016-09-11 14:36:30 följande:
    Stämmer bra! bf 4 mars. Ska på rul den 10 oktober. Spänd och förväntansfull och hoppas att man kan se vad det blir.

    Är det fler som tänker kolla könet eller vänta?
    Vi ska också på RUL den 10 oktober, gjorde ett tidigt ultraljud o vecka 9 för att se att där var något. Ska bli spännande att se, vi ska inte ta reda på kön. Ska ni? :)
  • Längtanbebis2017

    Spelar naturligtvis inte någon roll vilket kön det är bara hen mår bra. Men jag är alldeles förnyfiken av mig så jag kommer ta reda på könet på rul.

    Var idag hos barnmorskan och fick lyssna på lilla loppans hjärtljud.
    Magisk känsla :)

  • Tindra85

    Ooo så spännande. Jag har en doppler men har inte lyckats höra något än. Vilken vecka är du i nu?

    Btw, någon som har tips på mammabyxor med LÅG mudd, dvs där det e jeans förutom just där fram där gylfen o knappen är - där har det blivit ersatt av ett tygstycke..

    Vanliga med hög mudd klämmer på min känsliga magefastän där knappt e en mage...men är lite känslig mot det i vanliga fall också. Hjälp?


  • Längtanbebis2017

    Är i vecka 16.

    Har tyvärr inget bra tips på mammabyxor. Måste själv ge mig ut och införskaffa några par. Gillar verkligen inte när det sitter åt.

    Hur mår Alla här inne? Har mått kanon sen v12 men igår slog illamåendet på för fullt igen med kräkningar.

  • Tindra85

    Jag har fått tillbaka kräkningarna typ varannan var tredje dag från att ha försvunnit för någon vecka sen. Senaste dagarna har jag också dragits med huvudvärk från xxx ffa på kvällarna... Men annars så mår jag bra :)

    Mysigt att magen börjar växa :)


  • jyns00

    Ni som har barn sen tidigare, hur ska ni berätta för de om syskonet? Jag är idag v15+6 och vi har tänkt att vänts till ultraljudet så man kan visa bild på bebisen.

  • formalaffair

    Mitt illamående blir bara sämre och sämre.. trodde att det skulle börja bli bättre efter vecka 12, hade liksom nedräkning och allt. 

    Har fått tabletter av barnmorskan, Lergigan comp, men kräker ändå flera gånger om dagen. Lägg ihop det med en UVI så är det inte så kul hemma hos mig just nu.

    Men jag ser på det som att något fint kommer att komma ur allt detta :) 

    Hur hanterade/hanterar ni ert illamående?

  • Tindra85

    Usch lider med dig!

    Mitt blev bättre efter v 12 för att sen återkomma i typ v14 men nu i v16 e det mycket bättre, kommer mest vissa dagar. Jag var inte alls bra på att hantera det...lergigan comp tyckte jag inte funkade så de va mest att uthärda och hitta något man kunde äta o dricka om ens litet..

    Hoppas det blir bättr!


    formalaffair skrev 2016-09-20 14:23:02 följande:

    Mitt illamående blir bara sämre och sämre.. trodde att det skulle börja bli bättre efter vecka 12, hade liksom nedräkning och allt. 

    Har fått tabletter av barnmorskan, Lergigan comp, men kräker ändå flera gånger om dagen. Lägg ihop det med en UVI så är det inte så kul hemma hos mig just nu.

    Men jag ser på det som att något fint kommer att komma ur allt detta :) 

    Hur hanterade/hanterar ni ert illamående?


  • formalaffair
    jyns00 skrev 2016-09-24 11:12:04 följande:

    Idag fyller jag 28 år och går in i vecka 17+0


    Grattis! (i efterskott Skäms

    Hur går det för alla andra? 

    Helt uppe i varv just nu och behövde skriva av mig lite...! 

    Jag va inne och träffade min BM igår, för att lämna ett prov och på pekade att jag tycker jag är väldigt stor för vecka 15 (14+3 idag), så hon sa att hon kunde känna lite på magen.

    Efter att ha känna ett par sekunder frågar hon om jag har tvillingar i familjen(!), det har jag inte. Då säger hon att vi måste ha räknat fel för det känns som minst vecka 20.

    Hon går sen för att hämta en kolega - som inte får vet hur lång jag är utan ska känna utan att anta något. Hon säger minst (minst!) vecka 24!

    24 kan det inte vara då hade jag fortfarande spiral, samt dom gjorde ju ett ultraljud för att se att allt var ok innan dom tog ut den. Och i vecka 6 var jag inne på akuten för UVI och dom gjorde ett VUL, där läkaren konstaterade att vi har räknat rätt, det såg ut som vecka 6, man såg bara hinnsäcken utan något i.

    Kan man ha en livmoder som bara är större än den borde? För annars måste vi börja planera för tvillingar här hemma!
  • Längtanbebis2017
    jyns00 skrev 2016-09-24 11:12:04 följande:

    Idag fyller jag 28 år och går in i vecka 17+0


    Grattis i efterskott! :)

    Är väl dags för ditt rul idag. Jag var så nyfiken att jag ändra tiden några dagar.. hihi..

    Hur har det gått? Mitt gick kanon och väntar en liten prinsessa om barnmorskan såg rätt :)
  • jyns00
    Längtanbebis2017 skrev 2016-10-10 13:42:48 följande:
    Grattis i efterskott! :)

    Är väl dags för ditt rul idag. Jag var så nyfiken att jag ändra tiden några dagar.. hihi..

    Hur har det gått? Mitt gick kanon och väntar en liten prinsessa om barnmorskan såg rätt :)
    Jag sitter och väntar på att de ska kalla in oss nu :D så spännande! Hoppas på att allt är bra med lillkrabaten! Vi har inte gjort något KUBtest.
Svar på tråden bf mars 2017 Skåne