• hejlina

Sundsvallsbor, se hit!

Hej allihop!

Undrar om det finns någon här i Sundsvall som också är gravid?

Jag är 24 år och väntar mitt första barn. Har bott här i ca 6 månader (sambon är härifrån) och det hade varit såå skönt att ha någon att prata eller umgås med. 
    Så, är du gravid, har småbarn, eller ja - bara vill umgås med en gravid tjej(haha) så hör gärna av er! 
  • Svar på tråden Sundsvallsbor, se hit!
  • LB2016
    babypower skrev 2016-08-04 21:33:49 följande:
    Okej.. den kanske hittar den snart :) Var noga med att tempa samma tid varje morgon och innan du kliver upp ur sängen! 
    Det gör jag alltid, får hoppas på att appen ger någon utslag snart..

Tack för hjälpen!
  • hejlina
    Mee skrev 2016-08-04 21:12:10 följande:

Tack tack :)

Hur gamla är ni och finns det någon annan som har barn sedan tidigare? :)

Jag är 25 snart och min sambo är 27 :)

Har inga barn sen tidigare.
  • Lilla Luna

Smyger mig in här jag också. Är 24år och min sambo är 23. Vi bor i Timrå. Och viktigast av allt vi väntar vårt första barn med bf 9 nov. Så vecka 27 (26+3) nu. Tiden står typ stilla. Kan det bli höst eller?

Min mens försvann under ett helt år så jag trodde inte jag kunde få barn. Så kom den tillbaka i november. Plusade i början av december men en vecka senare blödde jag. Tog äl test för att lära känna kroppen men det stressade sambon lite och "händer det så händer det" blev mer ett "måste". Så vi gav upp tester. Runt alla hjärtans dag hade jag äl, med all säkerhet i och med att vi efter det hade ett litet uppehåll en vecka och någon dag senare plusade vi. Resultatet av detta ligger nu och gör volter så hela magen går i vågor. :)

• hejlina
    Lilla Luna skrev 2016-08-07 09:14:30 följande:

Smyger mig in här jag också. Är 24år och min sambo är 23. Vi bor i Timrå. Och viktigast av allt vi väntar vårt första barn med bf 9 nov. Så vecka 27 (26+3) nu. Tiden står typ stilla. Kan det bli höst eller?

Min mens försvann under ett helt år så jag trodde inte jag kunde få barn. Så kom den tillbaka i november. Plusade i början av december men en vecka senare blödde jag. Tog äl test för att lära känna kroppen men det stressade sambon lite och "händer det så händer det" blev mer ett "måste". Så vi gav upp tester. Runt alla hjärtans dag hade jag äl, med all säkerhet i och med att vi efter det hade ett litet uppehåll en vecka och någon dag senare plusade vi. Resultatet av detta ligger nu och gör volter så hela magen går i vågor. :)

Hej! (förlåt för sent svar) 
    Nu börjar det iallafall kännas som höst, haha. Förstår att tiden går långsamt..
    Men åh, vilken lättnad för dig! jag har varit inne i samma tankar pga min SJUKT oregelbundna mens. Stort grattis till er! :D

Bor ni i hus? vi kollar nämligen på hus mot timråhållet då min pojkvän växte upp där och har sin pappa åt det hållet. Himla mysigt där omkring faktiskt! - förutom det illaluktande pappret eller vad det nu är. haha.
  • Lilla Luna
    hejlina skrev 2016-08-22 07:59:26 följande:

Hej! (förlåt för sent svar) 

Nu börjar det iallafall kännas som höst, haha. Förstår att tiden går långsamt..

Men åh, vilken lättnad för dig! jag har varit inne i samma tankar pga min SJUKT oregelbundna mens. Stort grattis till er! :D

Bor ni i hus? vi kollar nämligen på hus mot timråhållet då min pojkvän växte upp där och har sin pappa åt det hållet. Himla mysigt där omkring faktiskt! - förutom det illaluktande pappret eller vad det nu är. haha.

Vi bor i en bostadsrätt men är på jakt efter ett hus. Bor i en trea så är ju inte akut med hus men bill ha ett nyss typ.

Doften av Timrå vänjer man sig vid om man bor där. Värst är det i skönvik dit det oftast blåser. Bodde inne i Timrå för 5år sedan nämligen. Nu bor vi i Sörberge, så det är ju typ Timrå men inte dit fabriksdoften når. ;)
  • hejlina
    Lilla Luna skrev 2016-08-22 09:32:40 följande:
    Vi bor i en bostadsrätt men är på jakt efter ett hus. Bor i en trea så är ju inte akut med hus men bill ha ett nyss typ.

Doften av Timrå vänjer man sig vid om man bor där. Värst är det i skönvik dit det oftast blåser. Bodde inne i Timrå för 5år sedan nämligen. Nu bor vi i Sörberge, så det är ju typ Timrå men inte dit fabriksdoften når. ;)
    Då förstår jag att ni inte behöver ha någon panik att flytta..vi bor i en tvåa, men det funkar ett tag iallafall :) 
    haha okej! då förstår jag! :D
  • Lilla Luna
    hejlina skrev 2016-08-31 15:37:27 följande:

Då förstår jag att ni inte behöver ha någon panik att flytta..vi bor i en tvåa, men det funkar ett tag iallafall :) 

haha okej! då förstår jag! :D

Som det ser ut nu så kommer vi flytta till hus redan 16/9. Vi hittade ett hus vi båda gillade och testade buda. Så nu kan jag fördriva tiden med att flyttpacka och sen packa upp. V.31 nu. Förlossningen närmar sig men känns ändå långt borta.
  • hejlina
    Lilla Luna skrev 2016-09-01 04:28:27 följande:
    Som det ser ut nu så kommer vi flytta till hus redan 16/9. Vi hittade ett hus vi båda gillade och testade buda. Så nu kan jag fördriva tiden med att flyttpacka och sen packa upp. V.31 nu. Förlossningen närmar sig men känns ändå långt borta.
    Men wow! vad kul för er, grattis! :D 
    haha ja, det är ett riktigt bra tidsfördriv ju. Och vad duktig du är som orkar!
    förstår dig, tiden går så sjukt långsamt för en själv, jag vill bara vara förbi vecka 12. Tiden går så sjukt långsamt för mig också, haha. 
  • Lilla Luna
    hejlina skrev 2016-09-01 14:52:51 följande:
    Men wow! vad kul för er, grattis! :D 
    haha ja, det är ett riktigt bra tidsfördriv ju. Och vad duktig du är som orkar!
    förstår dig, tiden går så sjukt långsamt för en själv, jag vill bara vara förbi vecka 12. Tiden går så sjukt långsamt för mig också, haha. 

Tyckte det gick så sjukt segt fram till v.12 sen har allt gått så fort. Nu står jag här 9v kvar till BF. Känns som jag knappt har någon tid alls. Men nu ska det hinnas med en flytt, och helst lite lätt renovering och jag har 43 arbetsdagar var. Fullt upp!

Vilken vecka är du i nu? :)

• babypower

Hej tjejer! Äntligen är jag gravid igen, plussade idag äl +11 på CB digital.. :) BF 18/5. Denna gång hoppas jag det lilla pyret vill stanna kvar. Vågar inte riktigt vara glad..

• Lilla Luna
    babypower skrev 2016-09-04 13:13:18 följande:

Hej tjejer! Äntligen är jag gravid igen, plussade idag äl +11 på CB digital.. :) BF 18/5. Denna gång hoppas jag det lilla pyret vill stanna kvar. Vågar inte riktigt vara glad..

Grattis! Håller tummarna för dig och pyret.
  • hejlina
    babypower skrev 2016-09-04 13:13:18 följande:

Grattis! håller tummarna här också! :)
Svar på tråden Sundsvallsbor, se hit!