Vart reser ni helst med era små på vintern?
Vart & hur reser ni helst med era små på vintern?:)
Vi tänkte dra iväg med vår tjej som blir 9 mån i jan/feb! Ute efter något lugnare, tex hyra hus med pool..
Tacksam för alla tips:)
Vart & hur reser ni helst med era små på vintern?:)
Vi tänkte dra iväg med vår tjej som blir 9 mån i jan/feb! Ute efter något lugnare, tex hyra hus med pool..
Tacksam för alla tips:)
Kanarieöarna känns som självklara alternativet i Europa.
Vi åkte till Thailand i en månad när pojken var 7,5månad. Hyrde hus med tillgång till pool - var perfekt!
Thailand kanske inte känns så lockande just nu..
Vi var i Florida när yngsta barnet var 9 mån. I januari. Underbart. Som svensk sommar och lågsäsong så billigt att hyra eget hus med pool. Norwegian har prisvärda flygbiljetter.
Hyrde hus via homeaway på Floridas västkust. Lite småkyligt vissa dagar så är ni ute efter bara sol och bad är det kanske lite för kallt.
Trysil. Värme kan vi ha på sommaren... På vintern är det skidor och pulkor som gäller :)
Tack för svar :)
Daimstrut, var hittade ni billiga hus med pool?:)
Fler tips?:)
Vi var i Florida när yngsta barnet var 9 mån. I januari. Underbart. Som svensk sommar och lågsäsong så billigt att hyra eget hus med pool. Norwegian har prisvärda flygbiljetter.
Sorry såg att du nämnt det! :)
Fjällen, vilka dom helst fungerar med små barn
Fjällsemester är underbart med barn. Man kan turas om att åka skidor, promenera, äta gott, mysa framför brasan och verkligen umgås.
Vi var i Fillipinerna 4 veckor när äldsta sonen var 8 månader. Vi hyrde inte husutan bodde på ett mindre hotell, dock utan pool. Men vi hängde i skuggan under palmerna och badade i havet på dagarna, tog siesta på hotellet (med AC) mitt på dagen och på kvällen gick vi ut och åt och sonen somnade i vagnen. Helt underbart var det!
Reste inte utomlands innan han var 3 år, kändes helt onödigt.
Hört för mycket om idioter som släpar sin bebis till Thailand, min grannes lilla barnbarn dog nästan av RS-virus där, låg på sjukhus en månad.
Man bör även tänka på sig själv och ha extra reseförsäkring samt vara fullt frisk när man reser, detta är inget roligt scenario:
www.sydsvenskan.se/2016-08-06/stort-engagemang-for-sjuk-skaning-i-thailand
Det var för ungefär två veckor sedan som Mats Öberg skulle flyga till Thailand för två veckors semester. Inför resan kände han sig krasslig och hostade, skriver Aftonbladet. När han landade i Bangkok hostade han blod och kollapsade, och ligger sedan dess nedsövd på sjukhus. Några dagar senare landade familjen i Bangkok för att vara med Mats Öberg.
--
Försäkringsbolaget Trygg hansa vill inte stå för kostnaderna för att flyga hem pappan. Mats Öberg var visserligen krasslig när han åkte, men fick ingen rekommendation av läkaren att ställa in resan. Till Aftonbladet säger sonen Rasmus Öberg att försäkringsbolaget menar att pappan åkte ?med ett befintligt vårdbehov?. Trygg hansa betraktar ärendet som avslutat.
--
Desto mer givmilda är privatpersoner och företag hemma i Sverige. Med hjälp av sociala medier har över en halv miljon kronor samlats in.Men en halv miljon räcker inte för att flyga hem Mats Öberg i det tillstånd han befinner sig i. Därför anordnar den lokala bordtennisklubben, Eslövs AI, en insamlingsdag på söndagen.
Tack:) fjällen låter härligt! Men med en 9-månaders?:) Har ni testat något liknande? Tack!:)
Fjällen, vilka dom helst fungerar med små barn
Fjällsemester är underbart med barn. Man kan turas om att åka skidor, promenera, äta gott, mysa framför brasan och verkligen umgås.
Bra poänger! Vi tänkte först Thailand men ändrade oss när vi insåg att det var värsta utbrottet av dengue på 30 år..
På sommaren finns det ju lite mer att välja på, tex hus i Toscana eller liknande där man kanske inte är så tätt packad med andra turister..men svårt att hitta något liknande på vintern, eller?:)
Jaha.. jag tänkte på bombningarna av turistställen...
Vi brukar åka till Sälen på vintern! Nu ville ju ni ha sol och bad, då hade jag nog valt Dubai el Sydostasien beroende på hur länge ni vill vara borta.
Jaha.. jag tänkte på bombningarna av turistställen...
Vi brukar åka till Sälen på vintern! Nu ville ju ni ha sol och bad, då hade jag nog valt Dubai el Sydostasien beroende på hur länge ni vill vara borta.
Tack:) fjällen låter härligt! Men med en 9-månaders?:) Har ni testat något liknande? Tack!:)