• Anonym (???)

Min kille förbjuder mig att använda baddräkten som jag köpt.

Jag är 16 år och min kille 22 år.

Vi har dejtat i snart 6 månader.

Jag, min kille och hans mamma har åkt till Kreta i Grekland på semester.

Igår kväll gick jag och köpte mig en riktigt snygg baddräkt. Den betalade jag nästan 200:-

Men idag när vi skulle till stranden tog jag på mig den och blev det kaos. Killen fick utbrott och han anklagade mig för att ha köpt baddräkten med mening. Han säger att det är mitt sätt att berätta för killarna att jag vill ligga med dom.

Det är bara en baddräkt? Jag berättade för hans mamma att jag tänkte lämna honom och jag sa även varför. Hon bad mig snällt upprepande gånger att inte lämna honom eftersom han har levt ensam i flera år utan någon tjej.

Hon tyckte också att jag skulle gå byta baddräkt , hon gav mig även pengar så jag kunde gå köpa en ny.

Jag blev riktigt sur. Jag tog inte emot pengarna utan gick till hotellet där jag sitter nu.

Och jag ska vara här i 2 veckor med dessa människor...!!

Jag hoppas att ni tror på mig för dom gör det inte. Jag köpte INTE baddräkten bara för att imponera killarna. Jag hoppas ni tror på mig för det är INTE sant. Jag lovar.

Jag har ingen lust att gå tillbaka till stranden. Eller överreagerar jag kanske?

Vad ska jag göra? För det med baddräkten är INTE sant. Jag köpte den bara för att den var fin och INGET annat !!!

• Svar på tråden Min kille förbjuder mig att använda baddräkten som jag köpt.
  • AnooYoo
    Anonym (???) skrev 2016-08-21 15:34:10 följande:

Igår kväll gick jag och köpte mig en riktigt snygg baddräkt. Den betalade jag nästan 200:-

Men idag när vi skulle till stranden tog jag på mig den och blev det kaos. Killen fick utbrott och han anklagade mig för att ha köpt baddräkten med mening. Han säger att det är mitt sätt att berätta för killarna att jag vill ligga med dom.

Det är bara en baddräkt? Jag berättade för hans mamma att jag tänkte lämna honom och jag sa även varför. Hon bad mig snällt upprepande gånger att inte lämna honom eftersom han har levt ensam i flera år utan någon tjej.

Hon tyckte också att jag skulle gå byta baddräkt , hon gav mig även pengar så jag kunde gå köpa en ny.

Jag blev riktigt sur. Jag tog inte emot pengarna utan gick till hotellet där jag sitter nu.

Jag hoppas att ni tror på mig för dom gör det inte. Jag köpte INTE baddräkten bara för att imponera killarna. Jag hoppas ni tror på mig för det är INTE sant. Jag lovar.

Jag har ingen lust att gå tillbaka till stranden. Eller överreagerar jag kanske?

Vad ska jag göra? För det med baddräkten är INTE sant. Jag köpte den bara för att den var fin och INGET annat !!!

Han kan inte förbjuda dig att göra, ha på dig, se ut på ett visst sätt eller någonting annat.

Ha på din nya baddräkt, häng vid poolen utan någon av dem. Gör slut och träffa honom inte igen när du kommer hem.
  • PurpleHeart

Funderar lite på hur den där baddräkten ser ut egentligen, med tanke på vilka reaktioner den gav. Du har inte en länk till den eller någon liknande?

Men nej, precis som flera här redan har konstaterat så kan varken din pojkvän eller hans mamma bestämma vilken baddräkt du ska ha på dig.

• K med lilla E

Men nu ligger ju tråden där den ligger så det är väl inget att ta på allvar direkt. 

• PurpleHeart
    K med lilla E skrev 2016-08-22 14:19:11 följande:
    Men nu ligger ju tråden där den ligger så det är väl inget att ta på allvar direkt. 
    Missade det helt. Vilket fantastiskt fantasilöst ämne att fejka... Suck
  • K med lilla E
    PurpleHeart skrev 2016-08-22 14:35:15 följande:
    Missade det helt. Vilket fantastiskt fantasilöst ämne att fejka... Suck
    Tycker detsamma Kräks
  • Jennie med ie

En till åldern vuxen man och hans mamma som ber tjejen att inte göra slut eftersom han varit ensam så länge låter som rena drömresesällskapet. Inspirerande för andra unga tjejer!!

• Nomanisanisland
    Ramborg skrev 2016-08-21 23:34:45 följande:

Baddräkten spelar ingen roll.

Det som spelar roll är att killen tycker han har rätt att förbjuda dig någonting.

I ett normalt förhållande, mellan jämlikar, skulle samtalet låtit ungefär "jag är ledsen men jag tycker inte din nya baddräkt är fin. Jag tycker du ser ut som en hora i den. Du gör ju som du vill men du frågade ju vad jag tycker om baddräkten."

Då hade han talat om vad han tycker (vilket du hade blivit jätteledsen för), men inte krävt att få bestämma. Det är skillnad.

Har mycket svårt att se ett normalt förhållande framför mig där man säger att ens tjej ser ut som en hora för hon köpt en snygg baddräkt.
  • Nomanisanisland
    Anonym (???) skrev 2016-08-21 15:38:35 följande:
    Men tror du på mig? För dom gör inte det ). Jag måste slänga baddräkten nu och jag är jätte ledsen.
    Du måste ingenting. Han och hans mamma har inte med saken att göra.
  • Nomanisanisland
    Anonym (???) skrev 2016-08-21 15:48:52 följande:
    Jag har redan kastat den.
    Anonym (Stina) skrev 2016-08-21 15:43:47 följande:

Du är 15, han är 22, ni är på semester ihop med hans mamma och hans mamma verkar ha en rätt stor del i att administrera hans kärleksliv. Han låter verkligen som ett kap...

Jag är 16 inte 15.

Om jag köper en biljett hem. Vad ska jag säga till dom? Att jag går hem bara för en baddräkt? Dom kommer säkert skratta åt mig..
    Nej du kan säga att du åker upp hem för att han är ett patetiskt kontrollerande as so försöker styra saker som inte angår honom och dessutom tror att han har rätt att brusa upp och "förbjuda" dig saker för att han väljer att inte behärska sig.

Anonym (???) skrev 2016-08-21 15:38:35 följande:
    Men tror du på mig? För dom gör inte det ). Jag måste slänga baddräkten nu och jag är jätte ledsen.
    Du måste ingenting. Han och hans mamma har inte med saken att göra.
  • Nomanisanisland
    Dr Nail skrev 2016-08-21 15:57:26 följande:

Ta det lugnt, till att börja med. Tänk igenom detta, för risken är att om du lämnar honom nu, då kommer det kännas idiotiskt senare. Att göra slut på grund av en j-a baddräkt, menar jag.

Fast i så fall gör hon ju inte slut på grund av baddräkten utan på grund av att killen är ett aggressivt, överhysteriskt kontrollerande as som väljer att uppföra sig illa.
  • Ta tillbaka kontrollen

Först och främst: problemet ligger inte hos dig, ditt beteende eller ditt val av baddräkt, utan problemet ligger helt och hållet hos honom. Han lider av ett extremt osunt kontrollbehov och svartsjuka och tro mig; det här är inget som kommer gå bort eller bli bättre med tiden, utan det kommer komma fler och fler liknande episoder, där han bryter ner ditt självförtroende och normaliserar beteendet. Sjukligt svartsjuka partners följer alltid samma mönster, om än med olika innehåll. 

Som alla andra som uppvisar det beteendet så bottnar hans beteende i dåligt självförtroende och svag självbild, och han lider sannolikt av någon form av ångestsyndrom. Det är inget som du varken kan eller ska ta på dig att hjälpa honom med, utan han behöver hjälp av psykiatrin. Det är dock svårt med den sortens personer då dom själva sällan ser några problem i det dom gör och precis som med alla andra psykiska problem så är det bortkastad tid att hjälpa någon utan självinsikt , som inte vill ha hjälp. Berätta för honom att det inte är okej att han sätter upp regler för vad du ska ha på dig, hur du ska bete dig, vilka du ska umgås med, osv. Han kommer garanterat säga att han gör det för att han älskar dig och bara bryr sig och vill ditt bästa. Fel, fel, fel. Det säger alla svartsjuka män och det är INTE sant. Äkta kärlek har inget med kontrollbehov att göra. Och ni är två om förhållandet; båda ska må bra. Du ska inte behöva dämpa dig eller ändra på dig för att passa honom. 

Undvik att prata med hans familj om honom för dom kommer bara skydda honom. Det är uppenbart av det du beskriver av samtalet med hans mamma. Föräldrar vill sällan se dom negativa sidorna med sina barn och skyddar dom. Har han dessutom varit ensam och deppig länge så kommer hon medvetet eller omedvetet försöka manipulera dig att stanna kvar. 

Så fort du kommer hem så prata med dina föräldrar och dina vänner. Eller någon vuxen i din närhet. Och undvik killen. Han kommer spela på alla sina "jag älskar dig och kan inte leva utan dig"-kort och försöka ge dig dåligt samvete över att du drar dig undan, men hans mentala hälsa är faktiskt inte ditt ansvar. Även sunda förhållanden tar slut och det är något som man får hantera bäst det går, utan att skuldbelägga sin partner.

• PurpleHeart

TRÅDEN LIGGER I SANDLÅDAN

Inget att uppröras över alltså... Galet tråkigt skämt dock
  • K Kalle
    Anonym (???) skrev 2016-08-21 15:34:10 följande:

Gör slut! Killen är ett pucko och mamman också. Man ska inte vara tilsammans med någon av välgörenhet, särskilt inte när personen behandlar en som din kille. Man fattar varför han är ihop med en 16-åring. Han verkar väldigt omogen.
  • K Kalle
    Anonym (???) skrev 2016-08-21 15:48:52 följande:
    Jag har redan kastat den.
    Anonym (Stina) skrev 2016-08-21 15:43:47 följande:

Du är 15, han är 22, ni är på semester ihop med hans mamma och hans mamma verkar ha en rätt stor del i att administrera hans kärleksliv. Han låter verkligen som ett kap...

Jag är 16 inte 15.

Om jag köper en biljett hem. Vad ska jag säga till dom? Att jag går hem bara för en baddräkt? Dom kommer säkert skratta åt mig..
    Du åker hem för att du behandlas respektlöst. Det har inte bara med baddräkten att göra.
  • Ramborg
    Nomanisanisland skrev 2016-08-22 19:58:05 följande:

Har mycket svårt att se ett normalt förhållande framför mig där man säger att ens tjej ser ut som en hora för hon köpt en snygg baddräkt.

Hmm... Sant. Något annat ord, om det nu skulle vara normalt.
    42.
  • Bibbielou

När man blir mutad av sin partners morsa för att inte göra slut, ja då vet man att det är dags att lägga benen på ryggen.

Svar på tråden Min kille förbjuder mig att använda baddräkten som jag köpt.