• halce

    40+ med BF under 2017

    Hej!

    Jag tillhör skaran som kämpat ett tag för att bli gravid. Är 42 år och har ett barn sedan tidigare. Efter kontroller hos privat gynläkare och lättare medicinering plussade jag för 3 dagar sedan. Är det någon fler som är i samma "situation"? Skrattande

    Kan läggas till att vi försök i 1 års tid nu, med äl-stickor, temperaturer å allt där till

  • Svar på tråden 40+ med BF under 2017
  • Lixom

    Johjen> Inte så mycket fart här, men gå gärna med i vår FB-grupp, pm till mig namn och ort så lägger jag till dig på fb (som vän som jag sen tar bort när du kommit med i gruppen, som är hemlig)

  • Lixom

    Johjen> Inte så mycket fart här, men gå gärna med i vår FB-grupp, pm till mig namn och ort så lägger jag till dig på fb (som vän som jag sen tar bort när du kommit med i gruppen, som är hemlig)

  • Angel1swe

    Hej

    43 år och gravid v31 vårat första gemensamma. Har 4 barn sedan tidigare. Bor i Malmö och bf 15 april.

    Hade varit kul att lära känna någon..

  • Ikica

    Hej alla! Ser att tråden är inte så aktiv men jag gör ett försök. Jag är 42 år och har BF 29/9 enligt senaste UL. Allt såg bra ut och nu längtar vi oerhört mycket. Nu är jag i vecka 24. Det är vårt första gemensamma barn och vi båda har barn sedan tidigare. Känns väldigt spännande detta och att börja om från början. Hoppas ni alla mår bra och att vi hörs av... kram

  • Maran73
    Ikica skrev 2017-06-04 20:21:31 följande:

    Hej alla! Ser att tråden är inte så aktiv men jag gör ett försök. Jag är 42 år och har BF 29/9 enligt senaste UL. Allt såg bra ut och nu längtar vi oerhört mycket. Nu är jag i vecka 24. Det är vårt första gemensamma barn och vi båda har barn sedan tidigare. Känns väldigt spännande detta och att börja om från början. Hoppas ni alla mår bra och att vi hörs av... kram


    Hej! Nej du, inte mycket drag i 40+ gravid trådarna..

    Grattis! Härligt att allt ser bra ut! Själv i v 11 bara, men det börjar kännas mer och mer verkligt. Är 43 på det 44:e, gravid genom lite hjälp av vetenskapen i Lettland. Min man är 40 och vi träffades sent, hans första barn och mitt andra. Son på snart 19 år.

    Det blir verkligen att börja om, eller hur?? Hoppas man blir en hyfsat pigg mamma iaf. Var bor du? Själv i Sthlm. Kram!
  • SaraCr

    Hej hej!

    Ville bara titta in och säga hej! Fyller 40 år i oktober och är gravid för första gången. Det hela var helt oplanerat och överraskande men vi är glada både jag och blivande pappan :) Vecka 19 nu. 

    Jag bor i USA men planerar att flytta hem till Sverige inom ett år efter födseln. Känner mig lite nervös för riskerna med att vara en äldre mamma och alla tester som ska göras. 

  • Maran73
    SaraCr skrev 2017-08-09 23:54:59 följande:

    Hej hej!

    Ville bara titta in och säga hej! Fyller 40 år i oktober och är gravid för första gången. Det hela var helt oplanerat och överraskande men vi är glada både jag och blivande pappan :) Vecka 19 nu. 

    Jag bor i USA men planerar att flytta hem till Sverige inom ett år efter födseln. Känner mig lite nervös för riskerna med att vara en äldre mamma och alla tester som ska göras. 


    Hej och grattis!!!

    Visst finns risker, men med tanke på hur långt ni redan kommit så verkar det ju gå hur fint som helst? Blir säkert jättebra! Själv har jag förstås också min beskärda del av risker, fyller 44 snart, har diabetes, gravid genom äggdonation (högre risk f havandeskapsförgiftning), men tänker faktiskt inte så mycket på just min ålder etc. Fast det är klart att det finns mkt "generell" oro ändå, att ngt ska gå snett därinne, mkt mer än med min i princip vuxne son. Var väl mer obekymrad vid 20+ än nu. Hur som helst, härlig överraskning ni har fått!

    Var bor ni nu, och hur ser planen för "hemvändandet" ut? Jobb, bostadsort etc? Har förstått att föräldraförsäkring i USA knappt existerar, men att många har ngn form av ersättning via försäkring eller arbete? Ursäkta nyfikna frågor.
  • Maran73
    Brioche73 skrev 2017-08-12 17:06:58 följande:

    En till 40+ som väntar barn, är 44 år och väntar vårt andra barn ????


    Grattis!!! När är det dags, var bor ni?
Svar på tråden 40+ med BF under 2017