Hur bemöter ni argt barn i affären?
Jag har läst en del gamla trådar om hur folk hanterar sina barn som blir arga och gapar och skriker när de ej får sin vilja igenom i affären.
Vissa ignorerar dem, några skriker tillbaka och några lämnar affären. Alltså det finns så många olika sätt!
Jag kan bli fruktansvärt irriterad på odrägliga barn i affären som beter sig illa, alltså gapar och skriker så det stör mig. Ni som ignorerar ert barn och låter det skrika igenom en hel handling, har ni ingen tanke på era medmänniskor om hur jobbigt det är att handla när någons barn skriker så det ringer i öronen och mamman ignorerar?
Jag tycker om barn och har själv en dotter. Men man vill kunna handla ibland utan att må dåligt eller få ont i öronen.
Hur gör just du när ditt barn blir argt? Har du personligen någon tanke på de andra som handlar när ditt barn beter sig illa?
Varför gör du just som du gör?
Mutar du? Hotar du?
Min dotter är bara 7 månader men när hon blir äldre och beter sig illa i affären kommer vi att gå hem. Då kanske det får bli tråkig havregrynsgröt till kvällsmat då vi ej hann handla nått annat. Så tror jag att de lär sig bäst, men vi får se!
Detta är ingen klanka ner på föräldrar tråd. Alla gör olika men jag skulle uppskatta svar på mina frågor!
Håll en trevlig ton.
Detta gäller alltså barn som förstår när man säger nej och egentligen borde klara av en hel handling. Alltså runt 2 år och uppåt och utan t.ex. diagnoser som kan försvåra.