• silvergirl

    Vilka böcker har fått er att gråta under läsningen?

    "En av oss" Åsne Seijerstad
    "Är det någon där" Marian Keys
    "En riktig våldtäktsman" Katarina Wennstam
    "Boktjuven" Markus Zusak
    "Shutter Island" Dennis Lehane 
    "Rosario är död" Majgull Axelsson

    Några. Finns säkert fler som jag inte kommer på just nu

  • Svar på tråden Vilka böcker har fått er att gråta under läsningen?
  • miliona

    Fyren mellan haven, M. L. Stedman, det var nog den som berörde mig mest, tänker fortfarande på den ibland.

  • Flisan79
    2009 skrev 2016-09-16 14:06:19 följande:

    Och så klart: Livet efter dig - Jojo Moyes :)


    Tänkte på den men minns inte om jag faktiskt grät eller höll tillbaka. Fick tårar i ögonen av filmen iaf.
  • Flisan79
    miliona skrev 2016-09-16 14:26:31 följande:

    Fyren mellan haven, M. L. Stedman, det var nog den som berörde mig mest, tänker fortfarande på den ibland.


    Är en av de böcker som väntar på mig just nu. Fick tårar av trailern till filmen så misstänker att den kan vara en riktig tårdrypare.
  • Carabellis kusp

    Fjärilen i min hjärna - Anders Paulrud. Handlar om författarens liv med dödlig cancer

    Ett år av magiskt tänkande - Joan Didion. Handlar om hennes makes bortgång och hur livet förändras.

  • Carabellis kusp
    annieh897 skrev 2016-09-17 21:04:58 följande:

    Försoning - Ian McEwan


    Gjordes det en hyllad filmatisering av den för några år sedan?
  • Sie

    Utöver ett par av de som nämnts ovan:

    My Sister's Keeper - Jodi Picoult

    Firefly Lane - Kristin Hannah

    A Thousand Splendid Suns - Khaled Hosseini

  • annieh897
    Carabellis kusp skrev 2016-09-17 21:17:44 följande:

    Gjordes det en hyllad filmatisering av den för några år sedan?


    Ja, det stämmer. Med Keira Knightly och James McAvoy.
  • Zitzen

    Gissa hur mycket jag tycker om dig - McBratney/Jeram. Bilderbok om den oändliga kärleken mellan barn och förälder. Rörande och gulligt. Jag gråter mer av rörande kultur än av sorglig dito.

  • Duckan

    Väldigt många böcker skulle jag säga, men den jag minns bäst är Tusen strålande solar av Khaled Hosseini. Läste den på ett nattflyt NY-Sthlm. Medan mitt sällskap sov läste jag och grät så det skvalade.

  • Palestrina

    Mio min Mio av Astrid Lindgren. Jag gråter floder varje gång Millimani ligger på stranden.

    Annars, Boktjuven av vad han nu hette, Jellicoe Road av Melina Marchetta, och To kill a mockingbird av Harper Lee. Säkert mängder av andra böcker också, men dessa framstår som extra minnesvärda gråtstunder.


    Flisan79 skrev 2016-09-16 15:18:12 följande:
    Är en av de böcker som väntar på mig just nu. Fick tårar av trailern till filmen så misstänker att den kan vara en riktig tårdrypare.
    Jag också, jag kände intensivt att det var en film jag inte ville se.
  • Aniiee

    Har idag gråtit en liten skvätt mer än tre gånger åt Harry Potter and the Cursed Child. 

    Igår läste jag en bit ur Traitor's moon BARA FÖR ATT jag kände att jag behövde gråta lite.

    Jag känner mig sååååå stabil just nu.....


    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • miliona
    Flisan79 skrev 2016-09-16 15:18:12 följande:
    Är en av de böcker som väntar på mig just nu. Fick tårar av trailern till filmen så misstänker att den kan vara en riktig tårdrypare.
    Jag tvekar på om jag kommer se filmen, boken var verkligen bra men fruktansvärt gripande, som sagt, tänker på den fortfarande och fäller en liten tår
  • norrlandsflicka

    Verkar vara biografier av de jag kommer på utom Jag saknar dig av Peter Pohl

    A 6171 ett judiskt levnadsöde - Ferenc Göndör

    En blomma i Afrikas öken -Waris Dirie

    Dömd att stenas - Safiya Hussaini

    Mamma sa att jag var sjuk -Julie Gregory

  • 2009

    Just det, glömde ju nästan bort världens sorgligaste barnbok - adjö herr Muffin!

    Köpte Pija Lindenbaums "pudlar och pommes" idag på bokmässan och fick snyfta lite till den också :)

Svar på tråden Vilka böcker har fått er att gråta under läsningen?