• ALLIEVERDO

Vad är detta under min 4årings fot

Hej,

Upptäckte precis detta under hennes fot. Aldrig sett sådant förut å vc ringer ju fasiken inte upp förrän halva dagen gått och sen är det helg å vi bor på landet.

Fick precis diagnosen borrelia från en fästing vi inte ens sett heller så man blir ju lite små nojig för konstiga saker nu.

Så synd att vc nå 1177 inte kan se bilder. Kanske inte är nåt alls

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-23 11:16
    OBS!! bilden i en kommentar, då den inte kom med här

• Svar på tråden Vad är detta under min 4årings fot
  • ALLIEVERDO
    ALLIEVERDO skrev 2016-09-23 10:57:29 följande:

Oj haha hopp den bort. Får testa igen . Men varför funkar det inte

• Vinterankan

Jag skulle nog gå till vårdcentralen, tycker inte det ser ut som varken höstblåsa eller vårta och rodnat runtomkring dessutom.

• PurpleHeart

Håller med Vinterankan. Tycker inte heller att det ser ut som vare sig höstblåsa eller vårta. Vårdcentralen är nog det bästa.

• ALLIEVERDO

Ringde både vc å 1177 å när jag beskrev det så va det ingen av dom som tyckte blåsa eller vårta. Mem att vänta å se eftersom hon ändå går på pencillon pga borrelia så då bekämpar det ju. Bara va lite nojig att det va nån flis eller annat i som ger blodförgiftning. Hoppas det är bättre idag. Men hon springer ju iaf på det som vanligt

• Turd

Jag tycker att det ser ut som en fotvårta, helt klart. Min son har haft flera som sett ut precis så. Går lätt att behandla med vårtfri (finns på Apoteket både som medel man duttar på med tops eller som en penna som man använder)

Det som ser ut som en liten rund ring är antagligen lite smuts eller blod inifrån själva vårtan.

• happysunday

Tycker absolut att det ser ut som en vanlig fotvårta. Ibland blir det en liten blödning i vårtan om hen skrapat till den och då ser det precis ut sådär. 

Tejpa över med en liten bit silvertejp och fila lite med en fotfil en gång/dag och tejpa om. Den kommer försvinna i ett nafs då.

Svar på tråden Vad är detta under min 4årings fot