Aileen Allannah skrev 2016-09-28 13:29:31 följande:
Men när ts lämnade numret till skolan så klargjorde hon med all önskvärd tydlighet att numret inte får lämnas ut. Finns ingen anledning för skolan att kolla vilka nummer som finns på Eniro (varför skulle de?) om en förälder sagt ifrån att de inte får lämna ut hennes nummer, som hon lämnat till två personer, klassläraren och rektor. För att hitta ts nummer för att lägga till på klasslistan måste någon ha tittat på det papper där ts skrivit att numret är hemligt.
Skolan har lämnat ut en uppgift som inte ska lämnas ut, de har gjort fel, hur man än vänder och vrider på det och hänvisar till icke existerande riktlinjer.
Men herreguuuud...
För det första så var det TS som i inlägg #34 började hänvisa till uppgifterna hos eniro. Ovidkommande och dumt, men jag skulle inte nämnt det om inte TS hade gjort det.
För det andra så har jag svårt att fatta hur du kan ha missat att med "fel" menar jag ett formellt fel, dvs något som bryter mot lagar och regler. Jag har aldrig påstått att skolan (lärare och rektor) agerat "rätt" eller oklanderligt, utan kallat det "klantigt". MEN... TS borde insett att risken för knas här skulle vara stor då skolan uppenbart inte har rutiner. Det var sålunda naivt (beaktat frågans dignitet) av TS att öht lämna sitt nummer till skolan då det inte fanns något som tydde på att de hade rutiner för hemlighållande av hennes nummer. Det fattar väl både du och TS att skolan har någon slags datasystem, och har du någonsin varit med om att du kan göra en "notering inom parentes i kanten" i ett datasystem? - Nej! ...och om blanketten som TS fyllde i saknade en ruta för att kryssa i "hemligt nummer" så kan man ju med en kritbit i röva räkna ut att den uppgiften inte kommer in i deras system på ett vettigt sätt. Punkt slut!