Barnvakt glömde byta blöja
Är så upprörd och behöver bara höra er andra som är föräldrar, hur ni tycker. Min mans syster + sambo var barnvakt åt vår 2-åriga dotter. När jag kom och hämtade henne på sena e.m. hade hon glömt att byta blöja HELA dagen. Hon har alltså gått i dötung kissblöja utan att blivit bytt i 9 timmar. Till saken hör att de själva har en bebis, som jag antar att de byter på rätt regelbundet. Ändå glömde de. De var barnvakt 2 dagar, och det var andra dagen det här hände. Första dagen kom de alltså ihåg att byta (vilket jag gett instruktioner om.). Jag blir ju så klart skitarg och ifrågasätter HUR det kunde ske etc. Då får jag skäll tillbaka och hon tycker att jag betett mig fel som skällt ut henne, och inte har rätt att "låta min ilska gå ut över dem, för de är ju ansvarstagande empatiska människor, och vem som helst kan glömma etc". Och "är detta tacken vi får för att ha vart barnvakt i TVÅ dagar", och "verkar hon skadad eller traumatiserad på nått vis? Jag skulle inte tro det va?", för att citera.
Exakt hur arga hade ni blivit, och hur hade ni reagerat? Är så arg att jag skakar! Har svårt att tro att det överhuvudtaget är möjligt att glömma bara det ena barnet.