• Vadhänder

    Jag vet inte vecka!

    Jag har ingen aning om vilken vecka jag är i, den enda månaden jag inte har haft koll. Jag är någonstans mellan vecka 5-7. Tar jag ett test på en sticka så syns det andra strecket direkt, kan man på så sätt räkna ut om det är direkt vid egentlig mens eller om man har passerat tiden med god marginal? Jag kan ha haft ägglossning mycket tidigare än vanligt, och denna månaden vet jag med säkerhet att jag INTE hade ont vid ägglossning som jag brukar ha, men hade de klassiska flytningarna. Man blir ju inte klok på det här. Tjejen med stenkoll tappade kollen EN månad och blir såklart gravid då, haha!

  • Svar på tråden Jag vet inte vecka!
  • Troll lycka

    Du kan nog inte avgöra genom att titta på stickorna tyvärr. Har du testat med cb digital? Där står det lite mer specifikt vilken vecka man är i om det är i tidig grav.
    Annars tycker jag du ska boka in ett vul så kam de mäta hinnsäcken eller om det inte e för tidigt mäta fostret...

  • Dixie

    Men du ska inte utgå från ägglossning, utan från sista mens - brukar du ha regelbunden mens så kan du ju räkna från nästa sista mens, lägg till 28 dagar till sista mens - så får du ganska rätt! Men det kan ju såklart justeras vid vul/ul.

  • Vadhänder

    Ja, fast jag minns inte sista mens utan bara ägglossning. Och kollar jag datum så stämmer det inte med mens och jag har verkligen ingen som helst aning. Både mensen och ägglossningen är som en klocka, förutom i augusti då mensen blev fem dagar sen, och i september har jag ingen som helst aning. Mycket hände i september och jag försöker att tänka ihop händelser och eventuell mens, men jag får inte ihop det alls. Därav har jag bara äl att gå på.

  • Fia 28

    Men om mensen är som en klocka och du vet vilket datum du hade mens i augusti, så kan du ju räkna ut när du hade det i september.

  • Vadhänder
    Fia 28 skrev 2016-10-14 10:19:39 följande:

    Men om mensen är som en klocka och du vet vilket datum du hade mens i augusti, så kan du ju räkna ut när du hade det i september.


    Ja, fast jag vet att något blev knas just i september eftersom att den var sen i augusti. Annars hade jag ju haft koll och inte behövt fråga som en senil tant :P
  • Carambolan

    Räkna med att du är i vecka 5 och se det som en bonus om du blir framflyttad på RUL? Vecka 5 eller 7 är så liten skillnad att det inte "förstör" några kontroller som måste göras under ett särskilt intervall.

  • Vadhänder
    Carambolan skrev 2016-10-14 10:30:50 följande:

    Räkna med att du är i vecka 5 och se det som en bonus om du blir framflyttad på RUL? Vecka 5 eller 7 är så liten skillnad att det inte "förstör" några kontroller som måste göras under ett särskilt intervall.


    Ja det är så jag får göra :) eller hur, att bli framflyttad skulle vara underbart. Med dottern så ändrades inte datumet med ens en dag varken hos MVC eller efter RUL, det var galet! :D
Svar på tråden Jag vet inte vecka!