• Sussie11

    Ruvare oktober 2016

    Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

    Haka på!

  • Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • Sussie11
    shrigley skrev 2016-11-15 10:02:43 följande:

    Uppdatering (kanske av intresse för övriga):
    kliniken ringde tillbaks till mig o jag fick prata med en läkare om min oro vglåga värden på CB-testen. Han dömde ut allt testande efter att graviditet hade konstaterats, dvs att man hade testat tydligt positivt. CB veckoindikator särskilt skapade bara mer oro än det gav någon indikation på hur graviditeten fortlöpte eller inte. HcG kunde variera mkt mellan olika personer och det fanns bara ett sätt att kolla och det är genom ett UL. Så jag får nu snällt hålla mig till tåls i 9 dagar till - vilket blir svårt eftersom jag inte har några symptom.


    Mina symtom har verkligen kommit och gått, vissa dagar har jag inte känt någonting (förutom panik :) ) andra dagar mår jag pyton..
    Pratade med en väninna som har två barn, hon kände ingenting de första veckorna så det är väldigt individuellt. Försök att inte tänka på hur alla andra upplever sin graviditet.. utan utgå från dig själv. ;) har själv VUL 24/11 och är super nervös/förväntansfull/glad/rädd :)
    Kram!
  • shrigley
    Sussie11 skrev 2016-11-15 13:03:19 följande:
    Mina symtom har verkligen kommit och gått, vissa dagar har jag inte känt någonting (förutom panik :) ) andra dagar mår jag pyton..
    Pratade med en väninna som har två barn, hon kände ingenting de första veckorna så det är väldigt individuellt. Försök att inte tänka på hur alla andra upplever sin graviditet.. utan utgå från dig själv. ;) har själv VUL 24/11 och är super nervös/förväntansfull/glad/rädd :)
    Kram!
    Tack Sussie! Då har vi VUL samma dag, är du också i v 7 nu?
  • Sussie11
    shrigley skrev 2016-11-15 13:52:38 följande:
    Tack Sussie! Då har vi VUL samma dag, är du också i v 7 nu?
    Vecka 8 (7+1)
  • Bimbim79

    Hej! Har TD på torsdag, men testade positivt i söndags ( dag 10) inga symtom mer än "molvärk" tänkte hoppa med här! Hittade en annan tråd med låg så långt före dem.

  • chbw

    Fick en blödning igår. Den slutade efter ca 2 timmar och det var aldrig mycket. Men hann bli panikslagen ändå. Troligen kom jag åt något känsligt kärl med lutinuspinnen då det började blöda då. Var inget innan det men fy tusan vad jobbigt det var. Både ivfkliniken och gynakuten (ringde eftersom jag ändå jobbar på samma ställe den ligger på) sa att set troligen inte var någon fara o så länge set inte blöder mycket eller gör mycket ont så ska jag försöka att inte tänka på det. Fy vad jag längtar efter ultraljudet näata vecka nu ????

  • shrigley

    Jag är inte gravid längre. Gjorde ett privat VUL idag, kände inga symptom. Konstaterades att det bara fanns en hinnsäck, inget foster inte ens en gulkropp. Allt sannolikt avstannat i v 4. Så knäckt.

    Lesson learned: alltid lita på sin kvinnliga intuition.

  • chbw
    synthetical skrev 2016-11-16 06:16:57 följande:

    Hej. Officiell testdag idag. Fortfarande så positivt det kan bli. Han knappt doppa stickan innan det blev 2 stack :)


    Hurra!! :)
  • shrigley

    Som om det inte kunde bli värre. Rusade in på första bästa lunchhak o bälgade i mig några glas vin medan tårarna sprutade, tänkte det här kunde jag åtminstone få trösta mig med. En tim senare ringer IVFkliniken upp mig efter att de sett UL-bilderna jag mailat mellan gråtattackerna. "Det ser onekligen mörkt ut för dig, men det är inte kört än" sade läkaren. "Det är ännu tidigt, de kanske inte undersökt dig på rätt sätt, vi måste vänta till v8 innan vi vet med säkerhet att det inte funkat. Men oavsett är det svårt att se att det kan utvecklas till en bra graviditet. Men fortsätt ändå behandlingen ett tag till" . Va? Tänkte genast på allt vinet, var lullig i telf. Så det kanske ändå fanns en minimal strimma hopp trots att UL-sköterskan dömt ut mig? Chansen dock minimal. En timme senare började jag blöda.. inte mkt men rött. Nu väntar jag bara på att se om det fortsätter eller avtar, vad det nu spelar för roll...

  • HittaNemo16
    shrigley skrev 2016-11-16 13:10:06 följande:

    Jag är inte gravid längre. Gjorde ett privat VUL idag, kände inga symptom. Konstaterades att det bara fanns en hinnsäck, inget foster inte ens en gulkropp. Allt sannolikt avstannat i v 4. Så knäckt.

    Lesson learned: alltid lita på sin kvinnliga intuition.


    Så tråkigt... hoppas du snart får försöka igen. ??
  • Humla85a
    shrigley skrev 2016-11-16 13:10:06 följande:

    Jag är inte gravid längre. Gjorde ett privat VUL idag, kände inga symptom. Konstaterades att det bara fanns en hinnsäck, inget foster inte ens en gulkropp. Allt sannolikt avstannat i v 4. Så knäckt.

    Lesson learned: alltid lita på sin kvinnliga intuition.


    Men neeej!
Svar på tråden Ruvare oktober 2016