• modsey

vabba nattjobb fast jag är hemma

min man ska jobba natt i morgon och jag har ett dagpass. Ett barn är sjuk och jag tänkte att det ju var lugnt då maken jobbar på natten. Men inser att jag inte kommer hinna hem innan han behöver åka. I vanliga fall har jag rätt flexibelt jobb men just i morgon är jag på utbildning på annan ort.
    Har man ens rätt att vabba då eller ?
    ( nu kanske det går att lösa med barnvakt en timme, men om inte)

• Svar på tråden vabba nattjobb fast jag är hemma
  • Holma
    PurpleHeart skrev 2016-10-25 07:03:02 följande:
    Nej du tyckte inte att det var udda, du var ute efter att hitta något annat att "sätta dit" ts för nu när du var ute och cyklade gällande vab-regler. Något måste ju vara fel med ts, eller hur?

Fortsätt ifrågasätt lite till så kan du nog så småningom komma fram till att en soc-anmälan är på sin plats. Vore inte det toppen så säg!
    Va snackar du om ?

Hur många har arbetstid 18-09 ? Det är väldigt ovanligt kan jag säga .

Har aldrig påstått nått är fel med ts
  • modsey
    Holma skrev 2016-10-25 07:22:48 följande:
    Va snackar du om ?

Du har då verkligen insinuerat det på olika vis. Att jag bara ville vara ha ett skäl att vara hemma, antydningar om min mans arbetstider och sorts jobb han kan ha .
    Sen att du hade helt fel i rådet säger jag inget om, du visste helt enkelt inte....men jag förstår att det är svårt för dig att ha fel Flört
  • PurpleHeart

Va snackar du om ?

Jag snackar om att du har betett dig otrevligt mot ts och på alla sätt och vis har försökt framställa henne i dålig dager utan anledning.

Inte ens när du blev motbevisat kunde du släppa det hela, utan försökte då hitta något annat att hänga upp dig på.

Ta att du hade fel som en vuxen människa och be om ursäkt för ditt otrevliga beteende. Det hade jag gjort i din sits iaf.
  • Holma
    PurpleHeart skrev 2016-10-25 13:11:57 följande:
    Jag snackar om att du har betett dig otrevligt mot ts och på alla sätt och vis har försökt framställa henne i dålig dager utan anledning.

Inte ens när du blev motbevisat kunde du släppa det hela, utan försökte då hitta något annat att hänga upp dig på.

Ta att du hade fel som en vuxen människa och be om ursäkt för ditt otrevliga beteende. Det hade jag gjort i din sits iaf.
    Jag är inte ute efter att hänga upp mig på nått . Då har du läst dåligt .
    Jag har aldrig sagt efter bevis att jag hade rätt , det är bara du som försöker provocera nu o det finkar tyvärr inte på mig :)
  • PurpleHeart
    Holma skrev 2016-10-25 14:52:14 följande:

Jag är inte ute efter att hänga upp mig på nått . Då har du läst dåligt .

Jag har aldrig sagt efter bevis att jag hade rätt , det är bara du som försöker provocera nu o det finkar tyvärr inte på mig :)

Jag är inte den enda som har uppfattat det så, som du ser i tråden. Alltså borde det vara du som i så fall skriver otydligt, inte att vi andra läser dåligt.

Jag har heller aldrig sagt att du hävdat att du har rätt efter att det motsatta har bevisats, utan att du fortsatte söka fel på ts. Det var det jag ville få dig att sluta med. Om du tar det som en provokation kan jag inte göra mycket åt.
  • Holma
    PurpleHeart skrev 2016-10-25 15:00:51 följande:
    Jag är inte den enda som har uppfattat det så, som du ser i tråden. Alltså borde det vara du som i så fall skriver otydligt, inte att vi andra läser dåligt.

Jag har heller aldrig sagt att du hävdat att du har rätt efter att det motsatta har bevisats, utan att du fortsatte söka fel på ts. Det var det jag ville få dig att sluta med. Om du tar det som en provokation kan jag inte göra mycket åt.
    Nu var det ju inte jag som började sista diskussionen utan jag svarade på ett annat inlägg , hur får du då det till att jag söker fel ?
  • Famous
    Holma skrev 2016-10-23 18:06:18 följande:

Så har då inte andra fått göra . Det skulle ju folk utnyttja till Max om man fick

Så har min kollega oxå gjort. Tagit en hel dag för ett läkarbesök. Så det händer på fler ställen..
  • Holma
    Famous skrev 2016-10-25 15:37:42 följande:
    Så har min kollega oxå gjort. Tagit en hel dag för ett läkarbesök. Så det händer på fler ställen..
    Är man ärlig får man bara för restid o läkarbesök , men skriver man att det tog en helgdag så tror ju FK det om dom inte kollar upp det
  • Famous
    Holma skrev 2016-10-25 15:48:42 följande:

Är man ärlig får man bara för restid o läkarbesök , men skriver man att det tog en helgdag så tror ju FK det om dom inte kollar upp det

Ja fast faktum är att hon frågat chefen hur hon skulle göra då det var en dum tid mitt i ett pass och det skulle ställa til det med hur vi skulle få in vikarier.

Chefen tyckte hon skulle ta en hel dag men hur reglerna är har jag ingen aning om :)
  • EmberEyes
    Holma skrev 2016-10-25 15:48:42 följande:
    Är det någon som vet hur det fungerar med nattjobb, läkarbesök och dygnsvila?
    Jag menar, jobbar jag 21-06 och har läkarbesök kl 13:00, så kan jag inte sjukskriva mig eftersom det inte infaller under arbetstid. Men det inkräktar på min dygnsvila?
  • Holma
    Famous skrev 2016-10-25 15:59:29 följande:
    Ja fast faktum är att hon frågat chefen hur hon skulle göra då det var en dum tid mitt i ett pass och det skulle ställa til det med hur vi skulle få in vikarier.

Chefen tyckte hon skulle ta en hel dag men hur reglerna är har jag ingen aning om :)
    Fks regler är restid o läkarbesök men även dom kan säkert göra undantag om det finns en bra anledning
  • Famous
    Holma skrev 2016-10-25 16:02:51 följande:

Fks regler är restid o läkarbesök men även dom kan säkert göra undantag om det finns en bra anledning

Okey, ja ibland funkar det nog med undantag.
  • Jennie med ie
    Famous skrev 2016-10-25 15:59:29 följande:

Det är säkert enklast för många chefer att sätta in vikarie för hela passet i stället för att täcka upp frånvaro mitt i men det har ju inte med rätten till ersättning från FK att göra, skulle man gå på det skulle nog alla ta hela dagen "Dum tid" är en sak, typ omöjligt är en annan (t ex när det gäller resande jobb). Men, blir man inte granskad så att säga så går ju FK efter det man angivit. Och det kan finnas andra skäl än det egna jobbet att ta hela dagen, det kan t ex bli rörigt och jobbigt för barnet att lämnas, hämtas och sen lämnas igen på t ex förskola eller skola.
  • Lia4

Va snackar du om ?

På mitt jobb jobbar läkarna 17-09. Borde väl vara liknande på andra avdelningar kan jag tänka mig. Så ovanligt lär det ju inte vara.

Brukar du alltid vara så konfliktsökande eller är det bara på nätet?
  • modsey
    Lia4 skrev 2016-10-25 19:57:45 följande:
    På mitt jobb jobbar läkarna 17-09. Borde väl vara liknande på andra avdelningar kan jag tänka mig. Så ovanligt lär det ju inte vara.

Brukar du alltid vara så konfliktsökande eller är det bara på nätet?
    ganska vanligt inom vården och då ska man komma ihåg att kvällsjouren kan ligga direkt efter ett dagpass och bli 24 timmar
    Personliga assistenter kan även de ha den typen av jobbtider. Taxichaufförer, väktare
    Finns säkert fler men du har rätt, så ovanligt är det inte
Svar på tråden vabba nattjobb fast jag är hemma