• Anonym (Kaos)

Försörjningsstöd hamnar hos kronofogden nu

Hej!

Har i hela mitt liv prioriterat räkningarna men nu hamnar jag hos kronofogden. Sverige har världens högst privatskuldsatta befolkning men hamnar man i en ekonomisk knipa så har man plötsligt inga andra utgifter utöver el och hyra - minimum uppehälle.

Jävla skit rent utsagt.

Hur mycket pengar brukar ni ha till mat och annat per vecka? Vad anser ni är rimligt för en vuxen och ett barn i åldern 1,5-2år?

• Svar på tråden Försörjningsstöd hamnar hos kronofogden nu
  • Anonym (Kaos)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2016-11-04 08:28:04 följande:

Jag har redan förklarat men du vägrar lyssna.

Då kan du inte räkna. Alla med lite vett ser på uträkningen att den stämmer. Hur kan du inte se skillnad på 3143kr mot 5790kr?
  • Anonym (Kaos)
    Anonym (!) skrev 2016-11-03 17:12:59 följande:

Du har fått massa bra tips i tråden men inget är bra nog för dig , du lever utan möbler men äger en iPhone , du vill inte göra nått för att förbättra din situation

du är ju helt dum i skallen jisses möbler har jag men inget av värde din jubel idiot.
  • Anonym (Kaos)

Inye vill göra något åt situationen? Har bara löst allt så situationen är löst iaf den akuta så något för jag väl uppenbarligen åt situationen

• Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Kaos) skrev 2016-11-04 08:36:38 följande:

Då kan du inte räkna. Alla med lite vett ser på uträkningen att den stämmer. Hur kan du inte se skillnad på 3143kr mot 5790kr?

Sl-kort är ingen rättighet. Eftersom du har fått in mer i bidrag än vad du betalar i hyra, och för barnet än barnets norm så dras den överskjutande summan ifrån normen. Dessutom har du inte fått svar på ansökan än så du får väl se vad du får om du får något.
  • Anonym (Kaos)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2016-11-04 08:51:10 följande:

Sl-kort är ingen rättighet. Eftersom du har fått in mer i bidrag än vad du betalar i hyra, och för barnet än barnets norm så dras den överskjutande summan ifrån normen. Dessutom har du inte fått svar på ansökan än så du får väl se vad du får om du får något.

I min kommun ingår det som arbetssökande bland det första min soc sa. Och sp fungerar det inte.
  • Anonym (Över)
    Anonym (Kaos) skrev 2016-11-04 09:51:27 följande:
    I min kommun ingår det som arbetssökande bland det första min soc sa. Och sp fungerar det inte.
    Jag vet inte var du bor eller om du behöver åka med Sl-kortet varje dag. Skillnad att verkligen behöva använda det varje dag mot någon enstaka gång i veckan. 
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Kaos) skrev 2016-11-04 09:51:27 följande:

Märkligt att du skulle behöva kort för att åka varje dag.

Hur fungerar det då? Får du extrapengar som inte andra sökande får?
  • Anonym (Kaos)

Att åka med kuponger blir dyrare efter ett fåtal resor om det är byten mellan olika zoner sen är det väl inte mitt fel att de anser att vi ska ha slkort?

Alla arbetssökande får sl kort.

Fan har ni inget annat att göra?

• Anonym (Kaos)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2016-11-04 10:20:42 följande:

Märkligt att du skulle behöva kort för att åka varje dag.

Hur fungerar det då? Får du extrapengar som inte andra sökande får?

Och VART har jag skrivit att jag måste åka med kortet vsrje dag? Och hur föreslår du att jag ska ta mig till mitt arbete utan något att åka på? Eller anställningsintervjuer heller för den delen? Eller möten? Då kuponger ifrån soc som på bars en dag kan komma att kosta över 200kr ifa resan/resorna inkluderar zonbyte? Bättre det eller?
  • Anonym (!)
    Anonym (Kaos) skrev 2016-11-04 08:43:00 följande:
    du är ju helt dum i skallen jisses möbler har jag men inget av värde din jubel idiot.
    Värdet är inte viktigt i denna sits , får du en hundring för dom så är det en hundring som kan gå till mat
  • Anonym (Kaos)
    Anonym (!) skrev 2016-11-04 12:11:16 följande:

Värdet är inte viktigt i denna sits , får du en hundring för dom så är det en hundring som kan gå till mat

Vi har mat så varför skulle jag göra det?
  • Anonym (!)
    Anonym (Kaos) skrev 2016-11-04 16:05:55 följande:
    Vi har mat så varför skulle jag göra det?
    För att kunna betala skulder då
  • Anonym (Kaos)
    Anonym (!) skrev 2016-11-04 16:14:31 följande:

För att kunna betala skulder då

har redan betalat dom så varför skulle jag?
  • Anonym (!)
    Anonym (Kaos) skrev 2016-11-04 17:44:31 följande:
    har redan betalat dom så varför skulle jag?
    Det var långt innan du sa du har betalt dom som det tipset kom .
    Du har ju problem med förståelsen
  • Anonym (Kaos)
    Anonym (!) skrev 2016-11-04 18:14:46 följande:

Det var långt innan du sa du har betalt dom som det tipset kom .

Du har ju problem med förståelsen

Du skrev det nu också.
  • Anonym (!)
    Anonym (Kaos) skrev 2016-11-04 18:45:21 följande:
    Du skrev det nu också.
    Ja för att det inlägget som var tidigare ifrågasätts ja
  • Anonym (Era)
    Anonym (Kaos) skrev 2016-11-04 11:56:37 följande:

Och VART har jag skrivit att jag måste åka med kortet vsrje dag? Och hur föreslår du att jag ska ta mig till mitt arbete utan något att åka på? Eller anställningsintervjuer heller för den delen? Eller möten? Då kuponger ifrån soc som på bars en dag kan komma att kosta över 200kr ifa resan/resorna inkluderar zonbyte? Bättre det eller?

Är du inskriven på AF som arbetssökande?

Om inte är det inte alls säkert att SL kort är dig berättigat.
  • Anonym (Kaos)
    Anonym (Era) skrev 2016-11-04 18:52:46 följande:

Är du inskriven på AF som arbetssökande?

Om inte är det inte alls säkert att SL kort är dig berättigat.

Jag är självklart inskriven.....
  • Anonym (Över)
    Anonym (Kaos) skrev 2016-11-05 12:12:18 följande:

Jag är självklart inskriven.....

När jag var arbetslös och inskriven på af så fick man betala upp till 600:-själv. Resterande stod af/FK för.

Tog tåget till en stad 25 mil härifrån och den summan som var över 600:- fick man tillbaka om man lämnade in kvittot.

Aldrig levt på soc men lägsta nivå på A-kassa och jag hade det då verkligen inte fett.
Svar på tråden Försörjningsstöd hamnar hos kronofogden nu