• Mimmzan

Inseminerad 2016

Hejsan vilka här har blivit Inseminerade i år och det har slutat med plus ?

På vilket försök tog det sig?

Jag gjorde min första insemination för 2 veckor sen och hade testdag igår den 31 oktober 2016

Men har inte testat än tänker vänta några dagar ifall mensen dyker upp . HUR går det för er andra? ????

• Svar på tråden Inseminerad 2016
  • Spaden

I onsdags var vi hos Linné för att kolla hur allt utvecklats. Vår läkare kunde konstatera att jag hade en äggblåsa på ca 24,5mm som snart skulle släppa och detta var dag 13 i cykeln. Det bestämdes att insemineringen skulle göras samma dag!

Min sambo fick lämna prov som tvättades, jag hämtade ut en ny spruta. Hade inte räknat med att det skulle bli av samma dag så min ovitrellespruta var hemma. Tog sprutan på plats och ett par timmar senare blev jag inseminerad. Min sambos simmare hade ett bra resultat så nu håller vi tummen och tån på att det funkar.

Hur går det för er andra?

• Mimmzan

Jag fick mitt första plus på 3 år igår! Så sjukt overkligt! Tog sig på min andra insemination! Hoppas hoppas det vill vara kvar bara! :)

• pimpim78
    Spaden skrev 2016-12-02 17:21:31 följande:

I onsdags var vi hos Linné för att kolla hur allt utvecklats. Vår läkare kunde konstatera att jag hade en äggblåsa på ca 24,5mm som snart skulle släppa och detta var dag 13 i cykeln. Det bestämdes att insemineringen skulle göras samma dag!

Min sambo fick lämna prov som tvättades, jag hämtade ut en ny spruta. Hade inte räknat med att det skulle bli av samma dag så min ovitrellespruta var hemma. Tog sprutan på plats och ett par timmar senare blev jag inseminerad. Min sambos simmare hade ett bra resultat så nu håller vi tummen och tån på att det funkar.

Hur går det för er andra?

Åh så spännande, Jag tog sista tabletten letrozol ikväll och skall på vul för att kontrollera äggblåsor i morgon. Får då veta när jag skall ta sprutan. Vår andra insemination, den förra tog inte. Så hoppas vi båda får plus nu........ heja !!!!
  • Spaden
    Mimmzan skrev 2016-12-02 18:47:35 följande:

Jag fick mitt första plus på 3 år igår! Så sjukt overkligt! Tog sig på min andra insemination! Hoppas hoppas det vill vara kvar bara! :)

Åh vad roligt, stort grattis och lycka till!!!
  • Spaden
    pimpim78 skrev 2016-12-02 21:37:45 följande:

Åh så spännande, Jag tog sista tabletten letrozol ikväll och skall på vul för att kontrollera äggblåsor i morgon. Får då veta när jag skall ta sprutan. Vår andra insemination, den förra tog inte. Så hoppas vi båda får plus nu........ heja !!!!

Lycka till!!
  • amandahyytiainen

Jag blev inseminerad för andra gången nu i tisdags (29/11) så hoppas på plus denna gång och att mensen inte kommer för tidigt!

Ges lite hopp när jag läst om er andra som plussat på andra försöket!

Hoppas hoppas!!!

• pimpim78

Var i dag på vul på sophiahemmet, tydligen var det 3 ägg som mognat så de ville inte ge mig nån äl spruta. Nu vet jag inte om vi skall våga försöka själva hemma ändå. Chansen / risken att 3 ägg skulle släppa spontant samt att 3 ägg skulle befruktas samt att 3 ägg slutligen skulle fästa känns ju helt orimlig. Tanken på tvillingar är ok. Känns ju urdumt att ha ätit hormoner och sedan bara strunta i det och få vänta ända till februari till nästa försök.
    Någon som varit i liknande situation ?

• Mimmzan
    pimpim78 skrev 2016-12-03 15:16:52 följande:

Var i dag på vul på sophiahemmet, tydligen var det 3 ägg som mognat så de ville inte ge mig nån äl spruta. Nu vet jag inte om vi skall våga försöka själva hemma ändå. Chansen / risken att 3 ägg skulle släppa spontant samt att 3 ägg skulle befruktas samt att 3 ägg slutligen skulle fästa känns ju helt orimlig. Tanken på tvillingar är ok. Känns ju urdumt att ha ätit hormoner och sedan bara strunta i det och få vänta ända till februari till nästa försök.

Någon som varit i liknande situation ?

Jag släppte 2 ägg nu på min andra insemination och blev gravid men ja fick ta äl sprutan också .

Men jag som försökt i 5 år skulle nog köra på hemma endå faktiskt . Jag har ingen aning om jag bara väntar 1 eller 2 nu . Vi får se på det tidiga ultraljudet vad det visar! :) lycka till
  • pimpim78
    Mimmzan skrev 2016-12-04 21:01:57 följande:
    Jag släppte 2 ägg nu på min andra insemination och blev gravid men ja fick ta äl sprutan också .

Men jag som försökt i 5 år skulle nog köra på hemma endå faktiskt . Jag har ingen aning om jag bara väntar 1 eller 2 nu . Vi får se på det tidiga ultraljudet vad det visar! :) lycka till
    Åh så spännande.
    Jag inväntar nu ägglossning och testar med clearblue 4-dagars. Hoppas få utslag snart, brukar vara om jag öfrstått det rätt ca 1 vecka efter sista letrozoltabletten. HAr ju alltid tagit spruta innan så har ju inte ägglossat själv. Nu håller jag tummarna och ja, tänker som du, vi kommer köra ändå. Håller tummarna för dig !!
  • ScaffolderWife
    Mimmzan skrev 2016-12-02 18:47:35 följande:

Åh grattis! Klart det blir kvar! Jag är i v 7 nu, känns fortfarande lika overkligt! Glömde svara förut på hur gammal jag är, är 23 :)
  • Loppan6

Hur har det gått för alla er här i tråden? Mimmsan satte det sig & har du fått veta något om antal? :D

Jag & sambo börjar själva med insemination på onsdag (om allt går som planerat) & är nyfikna på resultat samt vad vi kan förvänta oss under behandligens gång :)  Fick alla ni någon form av progesteron som stöd under inseminationen? Vi har inte fått detta men är önskvärt.

Kramar

• HoppasPåEnTill

Jag har bim idag tror jag. Ingen mens än. Negativa tester igår och i förrgår. Jag får vänta vidare. Testar kanske igen i morgon, om mensen håller sig borta.

Jag kör med progesterall.

• Mimmzan
    Loppan6 skrev 2017-02-03 00:03:39 följande:

Hur har det gått för alla er här i tråden? Mimmsan satte det sig & har du fått veta något om antal? :D

Jag & sambo börjar själva med insemination på onsdag (om allt går som planerat) & är nyfikna på resultat samt vad vi kan förvänta oss under behandligens gång :)  Fick alla ni någon form av progesteron som stöd under inseminationen? Vi har inte fått detta men är önskvärt.

Kramar

Halloj! Ja då det satte sig jag är idag i vecka 16 :) gjort 2 ultraljud och det kunde konstateras att det var en bebis därinne! :) ja fick inget att ta efter inseminationen jag levde som vanligt tills fram till test dag! :) hur har det gått för er??? :)
  • Mimmzan
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-03 07:49:30 följande:

Jag har bim idag tror jag. Ingen mens än. Negativa tester igår och i förrgår. Jag får vänta vidare. Testar kanske igen i morgon, om mensen håller sig borta.

Jag kör med progesterall.

Hur har det gått??? :)
  • HoppasPåEnTill
    Mimmzan skrev 2017-02-17 16:43:11 följande:

Hur har det gått??? :)

Inget spännande tyvärr. Det tog sig inte. Är nu på cd13 och väntar på ÄL.

GRATTIS!!! Vad kul att du är gravid. :)
Svar på tråden Inseminerad 2016