Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-06 20:01:38 följande:
Men nu handlar inte den här tråden om invandrare utan om EU-emigranter (tiggare) som får tak över huvudet under vintern.
Om nu tråden handlar om EU-migranter, varför blandar du då in asylsökande och invandrare i en allsköns osmaklig röra?
Jag håller med Dixie, dina fördomsfulla åsikter skiner tydligt igenom 
Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-05 22:04:36 följande:
Så du påstår att alla EU-Emigranter och
asylsökande jobbar....Vill jobba!!!!!!? Och alla dem sköter sig exemplariskt
och därför får bostad omgående.
Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-05 00:30:07 följande:
Du följer inte med nyheter och fakta program.......Du ser inte på Tunnelbanan......eller andra program om verkligheten.......Du kanske aldrig har gått under broar eller kanaler på natten där folk legat och sovit (eller försökt sova) ......
Börja för det första och läs fakta och se nyhetsinlägg och forska hur det ser ut.......Städerna i södra Sverige har hur många som helst hemlösa som alla skiter i för att dem säger.......Du har lagt dig i den situationen så får du stå det.
Sen tar Sverige in en massa folk som även dem har problem med bostäder och allt vad det innebär......Men då helt PLÖTSLIGT finns det både bostäder och pengar.
Varför hjälper vi inte först dem som ligger illa till i Sverige innan vi hjälper andra???????
Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-04 23:52:32 följande:
Ska en svensk behöva bli av med allt när invandrare får allt.?????Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-04 21:29:38 följande:
Undrar hur gammal du är och hur länge du varit med i hur vårat land är och ser ut.
Jag är gammal och har levt en lång tid i fattigdom utan att ha fått hjälp av samhället. Som tur är att jag nu har ett bra jobb och klarar mig bra. Men jag vet att det finns såå många fattiga familjer och hemlösa som aldrig får chansen att komma upp igen.
Enligt dagens regering ska svenskarna klara allt själva,
medans det finns gott om pengar till alla invandrare, gott om tomma bostäder (eller byggs nya) så att dem får ett hem. MEN det finns inget till fattiga svenskar och hemlösa.
Anonym (Omtänksamhet ?) skrev 2016-11-04 21:02:48 följande:
Ursäkta har du källa på att 99% är missbrukare?
Har du varit och frågat dem om dem vill bo i en varm lägenhet?
Har du förståelse för människor som hamnat utanför hur jobbigt det är att våga ta steget att fråga om hjälp?
En fråga till !!!
Alla invandrare som kommer in får allt serverat eller hur.......Varför får inte Sveriges svag det?