• mariama

BIM 17-24 november?

Hej! Är det någon mer som har BIM någon gång mellan 17 och 24 november? Kul att följas åt tills dess, själv har jag BIM runt 20 november. Vi kan väl skriva här och peppa varann? 

Vet att det finns BIM november-tråd men det vore kul att skapa lite sammanhållning i en mindregrupp där vi har BIM inom ganska liknande dagar :) Hör av er! :)

• Svar på tråden BIM 17-24 november?
  • MrsMS

Kan inte värk som känns som mensvärk även vara ett tecken på att man är gravid?

• Shea
    LAVISA skrev 2016-11-21 18:17:43 följande:
    Låter precis som mig! Fått jättemycketfinnar och sååå öm i bröstvårtorna. Kräktes i helgen men supernegativt test igår. Ska ha mens 23/11 om allt stämmer. Slutade dock med p piller i oktober så det är första försöket för oss så sa nog inte vara allt för optimistisk haha :P Men hoppas kan man! Glad
    Men så spännande! Vem vet, jag känner flera som blivit gravida så fort de slutat med preventinmedel så ingenting är omöjligt :D Detta är vårt första försök på äl så jag säger detsamma, haha. Hoppas kan man definitivt! Förändras dina symtom eller är de samma hela tiden?
  • LAVISA
    Shea skrev 2016-11-21 19:21:15 följande:
    Men så spännande! Vem vet, jag känner flera som blivit gravida så fort de slutat med preventinmedel så ingenting är omöjligt :D Detta är vårt första försök på äl så jag säger detsamma, haha. Hoppas kan man definitivt! Förändras dina symtom eller är de samma hela tiden?
    Det började den 16/11 med svinont i nedre delen av magen, typ kramp. Höll i sig till dagen efter. Då började bröstvårtorna bli jätteömma och den 18/11 började dom klia som fasiken haha. I helgen kräktes jag efter maten och liksom kunde inte ens diska ur grytan som vi hade gjort maten i för den luktade mat. Tycker att de blivit lugnare nu igen. Nu är bröstvårtorna inte lika ömma som första dagarna för då kunde jag inte ens ha bh på mig och är inte lika illamående som i helgen idag. Men det är som att ena stunden känner jag ingenting och andra så blir det jättestarkt.

Trodde tvärsäkert att det skulle vara positivt igår men tog digitalt CB test och det var ju absolut negativt haha. Men eftersom jag slutade med ppiller 22/10 så är de ju svårt att veta när jag ska ha min mens nu. Borde vara på onsdag men den kan ju vara oregelbunden nu i början. Kom din mens igång på en gång? Har dina symtom förändrats nått? Glad 
  • Persson123
    MrsMS skrev 2016-11-21 19:20:38 följande:

Kan inte värk som känns som mensvärk även vara ett tecken på att man är gravid?

Man kan ju hoppas. Men mest troligt känns det som mensen är på g när man fått negativa test.
  • MrsMS
    Persson123 skrev 2016-11-22 06:35:17 följande:

Man kan ju hoppas. Men mest troligt känns det som mensen är på g när man fått negativa test.

Än så länge ingen mens och den kommer alltid på morgonen :)

Men jag har bestämt mig för att avvakta till imorgon innan jag testar..
  • Shea
    LAVISA skrev 2016-11-21 21:27:33 följande:
    Det började den 16/11 med svinont i nedre delen av magen, typ kramp. Höll i sig till dagen efter. Då började bröstvårtorna bli jätteömma och den 18/11 började dom klia som fasiken haha. I helgen kräktes jag efter maten och liksom kunde inte ens diska ur grytan som vi hade gjort maten i för den luktade mat. Tycker att de blivit lugnare nu igen. Nu är bröstvårtorna inte lika ömma som första dagarna för då kunde jag inte ens ha bh på mig och är inte lika illamående som i helgen idag. Men det är som att ena stunden känner jag ingenting och andra så blir det jättestarkt.

Trodde tvärsäkert att det skulle vara positivt igår men tog digitalt CB test och det var ju absolut negativt haha. Men eftersom jag slutade med ppiller 22/10 så är de ju svårt att veta när jag ska ha min mens nu. Borde vara på onsdag men den kan ju vara oregelbunden nu i början. Kom din mens igång på en gång? Har dina symtom förändrats nått? Glad 
    Det låter ju verkligen som graviditetssymtom iaf! Håller med om att det kommer och går väldigt. Jag känner exakt samma med matlådor, doften av mat som blivit kall är hemsk!!
    För mig blev det som att äl-värken aldrig slutade och jag googlade faktiskt det för jag visste inte att det kunde vara ett symtom, efter det började jag nog känna efter väldigt, haha. Mådde illa första gången 17/11 och det har kommit och gått under dagarna - men jag börjar tro att det är min hjärna som spelar mig ett spratt. Fick ont i bröstvårtorna för drygt en vecka sen när det var så kallt ute och trodde att det berodde på att jag frusit så mkt. haha, låter dumt men jag ville inte få några förhoppningar i onödan  så jag försökte hitta en annan förklaring till allt :P Har tempat de senaste dagarna och har 37,5 vilket är 1 grad mer än vanligt och det försklarar varför jag svettas och fryser om vartannat. 

Meeeeeeen, detta kanske inte betyder något för jag testade neg imorse :/ Efter jag slutade med piller hade jag första cykeln 28 dagar, nästa 30 och den allra senaste 32. Därför har jag ingen aning om när min bim egenligen är. 28 hade varit söndag och 32 onsdag..... Hur ofta testar du? Känns ju lite som en örfil varje gång man får neg, hehe...
  • Persson123
    MrsMS skrev 2016-11-22 07:54:05 följande:

Än så länge ingen mens och den kommer alltid på morgonen :)

Men jag har bestämt mig för att avvakta till imorgon innan jag testar..

Samma här. Har dock menskänsla , känns som att det "rinner till" springer fort in på toa.. men nä inget . Håller tummarna att vår mens inte dyker upp. Ska ha i morgon så väntar också med att testa igen om den inte dyker upp :)
  • November83

Bim idag och ingen mens i sikte.... Vågar dock inte hoppas än. Mår illa, öm i buken, molvärk, sömnproblem, sjukdomskänsla och ont i korsryggen. Men det har jag haft de senaste 3 månaderna innan mens också så därför vågar jag inte hoppas men normalt borde mensen ha kommit nu

• Persson123
    November83 skrev 2016-11-22 15:44:22 följande:

Bim idag och ingen mens i sikte.... Vågar dock inte hoppas än. Mår illa, öm i buken, molvärk, sömnproblem, sjukdomskänsla och ont i korsryggen. Men det har jag haft de senaste 3 månaderna innan mens också så därför vågar jag inte hoppas men normalt borde mensen ha kommit nu

Håller tummarna för dig. Jag ska ha mens i morgon. Känns tyvärr som att den kan komma. Har bara testat negativt också. Hur länge ska du vänta tills du testar? :)
  • LAVISA
    Shea skrev 2016-11-22 07:59:07 följande:
    Det låter ju verkligen som graviditetssymtom iaf! Håller med om att det kommer och går väldigt. Jag känner exakt samma med matlådor, doften av mat som blivit kall är hemsk!!
    För mig blev det som att äl-värken aldrig slutade och jag googlade faktiskt det för jag visste inte att det kunde vara ett symtom, efter det började jag nog känna efter väldigt, haha. Mådde illa första gången 17/11 och det har kommit och gått under dagarna - men jag börjar tro att det är min hjärna som spelar mig ett spratt. Fick ont i bröstvårtorna för drygt en vecka sen när det var så kallt ute och trodde att det berodde på att jag frusit så mkt. haha, låter dumt men jag ville inte få några förhoppningar i onödan  så jag försökte hitta en annan förklaring till allt :P Har tempat de senaste dagarna och har 37,5 vilket är 1 grad mer än vanligt och det försklarar varför jag svettas och fryser om vartannat. 

Meeeeeeen, detta kanske inte betyder något för jag testade neg imorse :/ Efter jag slutade med piller hade jag första cykeln 28 dagar, nästa 30 och den allra senaste 32. Därför har jag ingen aning om när min bim egenligen är. 28 hade varit söndag och 32 onsdag..... Hur ofta testar du? Känns ju lite som en örfil varje gång man får neg, hehe...
    Ja vi får hålla tummarna :) dagarna går så sakta bara! Jag har inte kollat tempen, skulle ha varit kul att ha gjort det men har helt glömt varje morgon haha. Häftigt det låter väl som att det kan va nått för dig då Skrattande Har också känt av att jag liksom svettas och fryser hela tiden. 

Har bara testat en gång i söndags. Har inte vågat testa mer sen dess. Dudå?Tänkte se och om mensen inte kommer närmsta dagarna så köper jag nog ett till test. Det är så svårt att veta när den "ska" komma. Har för mig att jag var hyffsat regelbunden innan jag började med p-piller. Ja men bygger upp så höga förväntningar. Jag har redan börjat inreda "bebisrummet" i huset i huvudet haha. 
  • November83
    Persson123 skrev 2016-11-22 16:17:09 följande:

Håller tummarna för dig. Jag ska ha mens i morgon. Känns tyvärr som att den kan komma. Har bara testat negativt också. Hur länge ska du vänta tills du testar? :)

Tack, tänkte testa i morgon om den inte dyker upp innan dess men hoppas nästan för jag hatar testa! Blivit så ångestframkallande på nåt sätt :( håller tummarna din mens uteblir i morgon :)
  • Persson123

BIM idag och tok negativt test på morgonurin. Jag hade pos äl test för precis två veckor sedan idag. Så är alltså på ÄL + 14?? Om det inte visar någonting nu så är det väl störst chans att det inte kommer göra det inom de närmsta dagarna heller? Någon annan som har en solskenshistoriahistoria annars om att plussa pos efter ÄL + 14 men neg innan?

• Anonym (Anonym nu i början ;))

4 dagar övertiden här utan minsta antydan till mens testa negativt igårkväll med clerblue digital alla graviditets symtom finns kvar..... Vill bara mensen ska komma nu blir ju psykiskt sjuk snart haha....

Ringde tom barnmorskan i dag för att få mig att sluta hoppas men dem kunnde ju inte säga mer än jag redan visste. Så om mensen uteblir får det bli test igen nästa vecka

• Shea
    LAVISA skrev 2016-11-22 18:10:15 följande:
    Ja vi får hålla tummarna :) dagarna går så sakta bara! Jag har inte kollat tempen, skulle ha varit kul att ha gjort det men har helt glömt varje morgon haha. Häftigt det låter väl som att det kan va nått för dig då Skrattande Har också känt av att jag liksom svettas och fryser hela tiden. 

Har bara testat en gång i söndags. Har inte vågat testa mer sen dess. Dudå?Tänkte se och om mensen inte kommer närmsta dagarna så köper jag nog ett till test. Det är så svårt att veta när den "ska" komma. Har för mig att jag var hyffsat regelbunden innan jag började med p-piller. Ja men bygger upp så höga förväntningar. Jag har redan börjat inreda "bebisrummet" i huset i huvudet haha. 
    Hur går det för dig? Haha åååh, tänk att få inreda bebisrummet! Så himla mysigt<3
    Själv vaknade jag med mensvärken from hell imorse och fick sen mens+en liten klump... Antar att det inte blev något för oss denna gången:( Min man är borta nästa äl så vi får vänta till januari nu:((((( 
    Håller tummarna för att det går bra för dig! Har du märkt av några nya symtom? :D
  • LAVISA
    Shea skrev 2016-11-23 19:07:15 följande:
    Hur går det för dig? Haha åååh, tänk att få inreda bebisrummet! Så himla mysigt<3
    Själv vaknade jag med mensvärken from hell imorse och fick sen mens+en liten klump... Antar att det inte blev något för oss denna gången:( Min man är borta nästa äl så vi får vänta till januari nu:((((( 
    Håller tummarna för att det går bra för dig! Har du märkt av några nya symtom? :D
    Vad tråkigt :( Jaa det ska bli så fint! Jag är på BIM+2 tror jag men ingen mens ännu. Fortfarande molvärk i magen men mindre symtom än tidigare. Lite illamående från och till men bara pyttelite. Kommer inte mensen inom närmaste dagarna så får jag testa igen men jag tror inte att jag är gravid tyvärr. Känns som att jag mest inbillar mig Glad
  • Anonym (5an)

Jag gick 2 st pos ? förra fre och lördag men efter det bara massa ?, har molvärk, spända bröst , reagerade på äggdoften här om dagen så ja trodde ja skulle dö...! Fick ett anfall av illamående och trodde verkligen ja skulle spy i början av v. Nu sitter ja här BIM+7 och mensen ät fortfarande borta.. Igår slog verkligen foglossning till rakt i ansiktet , hade det tidigt med mina andra 3 barn och har varit helt fri ifrån det sen sista föddes 2014!

Har fått en tid till BM 1/12, hon sa att ett pos-test räknas som gravid oavsett hur många negativa ja fått efter.

Va fan är det som händer?

• Anonym (5an)

Drömde även natten till lördag att jag plussade på ett test ifrån testlagret , det ja bara får massa negativa på nu i veckan..

Svar på tråden BIM 17-24 november?