• mommylife

svårt att bli gravid med tredje barnet

Hej!
    Jag har två barn, 3 och 5 år. Jag är 30 år. Jag har försökt att bli gravid nu i cirka 2 år.
    Det senaste året har jag i perioder ätit pergotime.
    Mina tidigare graviditeter var helt naturliga, ingen pergotime, försökte i cirka ett år innan jag blev gravid, max 1 år.
    Varit hos gyn. Hon sa att jag har lätt pco, men att det är bara en tidsfråga innan jag blir gravid sa hon och jag frågade flera gånger vid olika tillfällen...
    Vi tog blodprov och jag hade ägglossning, flera ultraljud, allt är bra.
    Då misstänkte jag att min mans spermakvalité hade försämrats, han lämnade prover hos RMC i Malmö, allt är perfekt.

Jag är lite av ett kontrollfreak, och kan hända att jag vill detta lite för mycket. Tror ni att hjärnan kan påverka så att det låser sig?
    Jag har provat akupunktur, healing osv.
    Jag vet att jag har två friska barn, jag är så oerhört tacksamma för dessa, men nu är det så att jag vill ventilera detta och få stöd.
    Min man har gått med på IVF i slutet på nästa år, vi har även pratat om adoption om några år...

• Svar på tråden svårt att bli gravid med tredje barnet
  • mommylife
    Orkide skrev 2016-11-24 15:24:28 följande:
    Ja jag vet hur det känns!! Så himla jobbigt. Är inne på 23 månader nu. Sjukt besviken
    Men ändå konstigt.. jag har PCO o sköldkörtel spökar, bara lite i båda fall. Blivit gravid naturligt utan Pergotime eller ngt två ggr. Aldrig MF.. och nu vill det inte...
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-11-27 00:21:18 följande:
    Men ändå konstigt.. jag har PCO o sköldkörtel spökar, bara lite i båda fall. Blivit gravid naturligt utan Pergotime eller ngt två ggr. Aldrig MF.. och nu vill det inte...
    Ja jag vet inte varför det inte går. Min mamma fick två barn på första försöket men när de ville ha en till så gick det inte.
    Men vi ska inte ge upp eller hur. Vi ska få vår trea <3
  • mommylife
    Orkide skrev 2016-11-27 07:02:12 följande:
    Ja jag vet inte varför det inte går. Min mamma fick två barn på första försöket men när de ville ha en till så gick det inte.
    Men vi ska inte ge upp eller hur. Vi ska få vår trea <3
    Hej! Jag hoppas de löser sig för oss.. vilka mediciner eller ja hjälpmedel tar du nu?
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-11-28 20:00:45 följande:
    Hej! Jag hoppas de löser sig för oss.. vilka mediciner eller ja hjälpmedel tar du nu?
    Ja det måste göra d för jag vill inte ge upp Börjar tredje kuren med letrozol imorgon. Du då?
  • mommylife
    Orkide skrev 2016-11-28 21:17:29 följande:
    Ja det måste göra d för jag vill inte ge upp Börjar tredje kuren med letrozol imorgon. Du då?
    Pergotime, ska dock förstärka med bisolvon och bidrottningele samt progestoronkräm :)
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-11-28 22:14:55 följande:
    Pergotime, ska dock förstärka med bisolvon och bidrottningele samt progestoronkräm :)
    Provade både bidrottninggele och progestall förut men menscykeln blev så kort. Mensen kom på dag 25-26. Så jag slutade med dem. Vilken dag är du på i cykeln? Jag är på dag 5
  • mommylife
    Orkide skrev 2016-11-29 07:18:16 följande:
    Provade både bidrottninggele och progestall förut men menscykeln blev så kort. Mensen kom på dag 25-26. Så jag slutade med dem. Vilken dag är du på i cykeln? Jag är på dag 5
    Hej ! Jag är på 23. Min cykel Är på 30 dagar, hur lång är din normalt? Jag tänkte prova progesteron kräm så kanske jag kan få ner den till 28
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-11-29 10:52:07 följande:
    Hej ! Jag är på 23. Min cykel Är på 30 dagar, hur lång är din normalt? Jag tänkte prova progesteron kräm så kanske jag kan få ner den till 28
    Min cykel är normalt 28 -29 dagar.
    På tisdag har jag fått tid till vul för att kolla äggblåsorna
  • mommylife
    Orkide skrev 2016-11-29 12:03:53 följande:
    Skönt att få de kollat ! Jag ska köra Pergotime , bisolvon, bidrottning och progesteron nu
  • mommylife
    Orkide skrev 2016-11-29 12:03:53 följande:
    Hur går det för dig? Vilken dag är ni nu på? Jag har bim idag , hoppas den kan lysa med sin frånvaro
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-12-07 11:12:01 följande:
    Hur går det för dig? Vilken dag är ni nu på? Jag har bim idag , hoppas den kan lysa med sin frånvaro
    Jag är på dag 13. Kunde inte gå på vul pga personalbrist på jobbet.. hmm..

Hoppas mensen håller sig borta!!
  • mommylife
    Orkide skrev 2016-12-07 11:26:09 följande:
    Jag är på dag 13. Kunde inte gå på vul pga personalbrist på jobbet.. hmm..

Hoppas mensen håller sig borta!!
    Bläh den kom i fredags.. va? Det var ju tråkigt .. vad jobbar du inom?
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-12-10 22:47:48 följande:
    Bläh den kom i fredags.. va? Det var ju tråkigt .. vad jobbar du inom?
    Vad menar du kom i fredags, äl? Jag vet inte jag använde inte äl stickor men vi hade sex dag 13,14 och 15. Hoppas att det räckte.

Jag är förskollärare så när vi har personalbrist så kan man inte lämna jobbet
  • mommylife
    Orkide skrev 2016-12-11 07:36:14 följande:
    Vad menar du kom i fredags, äl? Jag vet inte jag använde inte äl stickor men vi hade sex dag 13,14 och 15. Hoppas att det räckte.

Jag är förskollärare så när vi har personalbrist så kan man inte lämna jobbet
    Hur går de för dig?
  • Orkide
    mommylife skrev 2017-01-06 23:06:32 följande:
    Hur går de för dig?
    Har äl-dagar nu så det är sex varje kväll som gäller. Själv då, hur går det för dig?
  • GrönaDruvan

Hej!
    När vi planerade för vårat första barn tog det 3 försök innan jag blev gravid. Med andra barnet tog det sig på första försöket.

Naiv som man är tänkte jag att det skulle gå fort med tredje barnet.
    Vi försökte ett år utan resultat.
    Då gjorde vu ett uppehåll på 3 månader och sen blev jag gravid. Slutade dock i missfall i vecka 9....
    Blev gravid några månader senare igen, men även missfall där.
    Så nu fattade vi att vi kan ju bli gravida men det vill inte stanna.... Kollade upp olika naturläkemedel och sånt, men känner att jag vill inte hålla på med sånt, då många tycker att det förstör mer än det hjälper. Började kolla upp hjälp på privata kliniker och kontaktade även en....
    Ett sista försök tänkte vi.... Och efter nästan två års försök sitter jag nu här gravid i vecka 14, med tvillingar!

Hoppas jag kan ge er lite hopp. Jag vet hur jobbigt det är och hur hopplöst det känns. Går knappt att tänka på annat, men helt plötsligt kan det bara hända!

• mommylife
    Orkide skrev 2017-01-06 23:49:29 följande:
    Har äl-dagar nu så det är sex varje kväll som gäller. Själv då, hur går det för dig?
    Jag har bim imorgon och negativt test så den kommer väl imorgon....
    Men nu är det nytt år och nya tag! Håller tummarna för dej!
    Kör ni varje dag då? Det är bara att kämpa på ;)
  • mommylife
    GrönaDruvan skrev 2017-01-07 00:03:05 följande:

Hej!
    När vi planerade för vårat första barn tog det 3 försök innan jag blev gravid. Med andra barnet tog det sig på första försöket.

Naiv som man är tänkte jag att det skulle gå fort med tredje barnet.
    Vi försökte ett år utan resultat.
    Då gjorde vu ett uppehåll på 3 månader och sen blev jag gravid. Slutade dock i missfall i vecka 9....
    Blev gravid några månader senare igen, men även missfall där.
    Så nu fattade vi att vi kan ju bli gravida men det vill inte stanna.... Kollade upp olika naturläkemedel och sånt, men känner att jag vill inte hålla på med sånt, då många tycker att det förstör mer än det hjälper. Började kolla upp hjälp på privata kliniker och kontaktade även en....
    Ett sista försök tänkte vi.... Och efter nästan två års försök sitter jag nu här gravid i vecka 14, med tvillingar!

Hoppas jag kan ge er lite hopp. Jag vet hur jobbigt det är och hur hopplöst det känns. Går knappt att tänka på annat, men helt plötsligt kan det bara hända!

Tack snälla! Ja, snart är jag gravid! Jag vet att det bara är en tidsfråga
Svar på tråden svårt att bli gravid med tredje barnet