• Mandypanndy

test

29 okt till 4 November hade jag mens. Vi hade oskyddat sex. Den 2,3,4 och jag skulle ha ägglossning den 5.
    Den 9 gjorde jag ett test vilket är väldigt tidigt men fick ändå ett litet utslag att jag var gravid. Idag den 15 gjorde jag ett nytt test men det vissa inte gravid. Så hur vet jag vad jag ska gå efter ? Har haft små graviditets tecken. Trötthet, illamående, mer hungrig. Och jag har blivit svullen på högersida i kvinno magen. Har jag räknat är jag i vecka 3 2+3.
    Någon som tro sig kan hjälpa mig att förstå ?

• Svar på tråden test
  • Gameofthrones123

Om du fick din mens den 29e oktober så tror jag inte direkt ägglossning skedde den 5e november utan snarare runt den 12e och hur lång menscykel har du? Oftast är den runt 28 dagar och enligt mina beräkningar ska du då ha mens igen runt den 26e november.

• Mandypanndy
    Gameofthrones123 skrev 2016-11-15 20:26:10 följande:

Om du fick din mens den 29e oktober så tror jag inte direkt ägglossning skedde den 5e november utan snarare runt den 12e och hur lång menscykel har du? Oftast är den runt 28 dagar och enligt mina beräkningar ska du då ha mens igen runt den 26e november.

Jag har haft oregelbunden mens. Så vet inte redigt när jag får den igen.
  • Mandypanndy

Men fick inte svar på min fråga hur vet jag om jag är gravid eller inte ? Med tanken på testet som visade positivt men sen helt plötsligt visar negativt.

• Gameofthrones123
    Mandypanndy skrev 2016-11-15 20:47:20 följande:

Men fick inte svar på min fråga hur vet jag om jag är gravid eller inte ? Med tanken på testet som visade positivt men sen helt plötsligt visar negativt.

Jag tror det var ett så kallat spökstreck och att det inte är riktigt troligt att du är gravid. Ägglossning sker ungefär mitt i en menscykel! Om du fortfarande tror att du är gravid så får du vänta 1-2 veckor för att testa igen
  • Mallemamma

Vad är det som gör att du tror du hade ägglossning den 5e?? Låter väldigt otroligt om din mens började bara en vecka tidigare, och sen att du skulle få positivt på graviditetstest bara 4 dagar efter ägglossning är också högst otroligt. Testet du tog ser lite konstigt ut, med färg där det inte ska vara, jag hade räknat det som ogiltigt och tagit ett nytt.

Försöker ni bli gravida? Ägglossning sker oftast runt 14 dagar efter mensens första dag (genomsnittet), men det beror på menscykelns längd också. Sedan brukar graviditetstest kunna visa positivt tidigast 10 dagar efter ägglossning, ibland senare men oftast inte tidigare. Har ni haft sex flera gånger och prickat in ÄL som ovan skriver borde varit runt den 12e så skulle ett graviditetstest kunna visa positivt om ca en vecka :)

Allt är såklart individuellt beroende på menscykelns längd och regelbundenhet, men att ha så kort cykel som du beskriver ovan är inte vanligt. Tips är att ladda ner en app som kan hjälpa er att räkna ut när du har ägglossning baserat på din mens :)

Lycka till.

• Mallemamma

Symtomen du känner skulle också kunna tyda på att du har ägglossning just nu, så kör på ikväll om ni vill göra bebis ;)

• Mandypanndy

Jag har en app som jag följer. Ja jo vi vill försöka göra en bebis. Appen jag har heter p- tracker. Och det var den som visade att jag skulle ha ägglossning då. Jag har svårt med engelskan så måste har app som är med svensk språk.

I maj den 18 började mensen den varade i 10 dagar sen där efter fick jag inte min mens för än nu den 29 oktober till 4 november,Och så lång mellan har det aldrig varit tidigare.

• Mallemamma
    Mandypanndy skrev 2016-11-15 22:47:49 följande:

Jag har en app som jag följer. Ja jo vi vill försöka göra en bebis. Appen jag har heter p- tracker. Och det var den som visade att jag skulle ha ägglossning då. Jag har svårt med engelskan så måste har app som är med svensk språk.

I maj den 18 började mensen den varade i 10 dagar sen där efter fick jag inte min mens för än nu den 29 oktober till 4 november,Och så lång mellan har det aldrig varit tidigare.

Okej! Med så oregelbunden mens kan man inte riktigt lita på en app.. det bästa vore nog att använda ägglossnings-tester för att se när ägglossning är :) eller bara sexa regelbundet och hoppas på det bästa. Ta ett till test om någon vecka och se om det kan vara en graviditet på gång.

Lycka till!
  • Mandypanndy

Tack får göra det tyvärr tror jag ni har rätt att det har blivit något tokigt med de test jag gjorde. Läst någonstans att ha sex 3-4 gånger i veckan ökar chansen att bli gravid.

• frestelsen

Du kan omöjligt få ett positivt gravtest 4 dagar efter äl. Ägget har inte fäst då. De tar 5 dagar för det befruktade ägget att dela sig till en blastocyst. Sen fäster det i livmodern. Sen produceras hcg som går ut till mamman och det tar några dagar för det att bli så pass högt att det syns på ett test.

• Mandypanndy

Ja jag har förstått nu att testet har typ visat en sak och att den inte är en korrekt. Utan vi får kämpa vidare på att göra bebis.

• frestelsen
    Mandypanndy skrev 2016-11-16 07:54:53 följande:

Ja jag har förstått nu att testet har typ visat en sak och att den inte är en korrekt. Utan vi får kämpa vidare på att göra bebis.

kämpa på:) ville bara tala om då många testar allt för tidigt.

Ja som du skrev tidigare, ligg regelbundet, pröva äl test. Du kan ävet testa att tempa, googla hur man gör.

Vissa blir gravida på en gång, andra tar det lite längre tid. Själv är jag gravid igen efter 2 års kämpande med både missfall och MA i ryggsäcken.

Håller tummarna att du får ditt plus snart:)
  • Madde87

Ville bara säga att det visst kan vara ägglossning så tidigt. Min menscykel var 28 dagar och hade ägglossning 9 dagar efter första mensdag. Jag tog ägglossningstest.

• frestelsen
    Madde87 skrev 2016-11-16 08:27:42 följande:

Ville bara säga att det visst kan vara ägglossning så tidigt. Min menscykel var 28 dagar och hade ägglossning 9 dagar efter första mensdag. Jag tog ägglossningstest.

Klart man kan ha äl tidigare eller senare. Finns de som har äl under mens. Dock är inte äl test 100% på att ägget släpper. Haft många positiva äl test men inget ägg släpper(bekräftat via vul) att tillägga är även att efter pos äl test släpper ägget ca 48h efter.
  • Mandypanndy
    frestelsen skrev 2016-11-16 08:11:05 följande:
    kämpa på:) ville bara tala om då många testar allt för tidigt.

Ja som du skrev tidigare, ligg regelbundet, pröva äl test. Du kan ävet testa att tempa, googla hur man gör.

Vissa blir gravida på en gång, andra tar det lite längre tid. Själv är jag gravid igen efter 2 års kämpande med både missfall och MA i ryggsäcken.

Håller tummarna att du får ditt plus snart:)
    Oh vad kul grattis och jag önskar dig all lycka till.
  • Smulpaj80
    Mandypanndy skrev 2016-11-15 22:47:49 följande:

Kan tipsa om appen Maya, den är på svenska och där kan du läsa om kroppen varje dag inför mens, väldigt bra tyckte jag!

Hade olika appar och de visade alla olika när ägglossning skulle ske, och jag har väldigt regelbunden mens. Rekommenderar ägglossningstest för att veta säkert. 
Svar på tråden test