• sairda

Bra asus laptop?

Hej, dags att köpa en ny dator, jag har haft asus två gånger och dom har varit bra och hållit några år var men har inte så stor koll på alla funktioner osv, har någon tips på en bra asus laptop? Bra processor och minne, mest att se på serier och allmänt surfande, kanske spela något spel som tex sims 4 osv som systerbarnen gärna spelar. Prisklass ca 4000-5000, tack på förhand :)

Andra tips på märken i den prisklassen tar också emot men har somsagt mest erfarenhet av asus :)

• Svar på tråden Bra asus laptop?
  • Nyfikna72

Det är samma skit allting, du kan nog köpa vad som helst för de uppgifterna du räknar upp. Vill du ha en asus så köp det.

• Håkan på Öland

Ska du köpa en "bra" dator med BRA prestanda så köp en stationär dator. De allra flesta märkesdatorer av stationär typ håller bra kvalitet. Vill du ha en riktigt bra dator som oftast är mycket mycket billigare än vad motsvarande laptop är så vänd dig till ett företag som bygger din dator med exakt de komponenter du själv önskar. Har du inte själv kunskapen om vad du önskar för komponenter så ange bara ett pris hur mycket den får kosta så bygger företaget ihop en dator för den summan.

Laptops har i princip bara en enda fördel... den är bärbar dvs du behöver inte ett nätuttag för att köra den. För övrigt är stationära datorer ljusår mycket bättre och kraftfullare för samma slant som en bärbar laptop. 

Min kompletta datoranläggning som jag slumpar bort: acer-dator-till-salu.eu.pn
Svar på tråden Bra asus laptop?