• alesig

Plussade idag :)

Hej :)

Jag testade imorse och jag är gravid :)))

Det är mitt första barn och vi fick till det på fjärde försöket. Jag har alltid oroat mig över att jag inte kan bli gravid. Lyckan är nu total :)))))

Känns extra kul att jag plussade just idag... på min sambos födelsedag ;) Har förstått att det finns delade meningar om ifall man ska göra testet tillsammans eller ej. Jag vet att min sambo inte misstycker att jag gjorde testet utan honom. Han bli snarare glad över att det kommer komma som en överraskning för honom så jag hoppas detta respekteras. Nu till min fråga: Hur berättade eller gjorde ni när er sambo fick veta om er graviditet? Givetvis vill jag bara ringa honom nu på en gång och berätta. Men att vi ska ha en bebis är så häftigt och stort så jag vill det ska bli speciellt tillfälle. Något som vi kan minnas tillsammans :)

Jag har ett par egna förslag. Tex att skriva en lapp och lägga i ett kuvert "Den finaste gåvan jag kan ge dig kommer om nio månader" men hade gärna velat höra era historier. :)

• Svar på tråden Plussade idag :)
  • Anonym (Emma)
    Sara88E skrev 2016-11-25 09:43:33 följande:
    Nu har jag fyra väldigt fina plus och det jag tog idag är starkt! :D 

Från det första till det jag tog idag :) 

Har också inskrivning på Lucia! :D 
    Åhh, grattis! Jättefin stegring ju trots det där supersvaga för några dagar sen! Flört
  • Sara88E
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-25 10:54:01 följande:
    Åhh, grattis! Jättefin stegring ju trots det där supersvaga för några dagar sen! Flört
    Ja, det känns otroligt bra! :D 

Hur mår du?
    Min molvärk tar död på mig xD 
  • Anonym (Emma)
    Sara88E skrev 2016-11-25 11:45:15 följande:
    Ja, det känns otroligt bra! :D 

Hur mår du?
    Min molvärk tar död på mig xD 

Jag förstår det, superkul ju! Glad

Jag mår faktiskt bra, lite molvärk men inget som jag känner av sådär jättemycket. Mitt värsta just nu är att mina bröst är så jäkla ömma och att jag måste springa och kissa så ofta.. :/

• Sara88E
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-25 13:57:09 följande:

Jag förstår det, superkul ju! Glad

Jag mår faktiskt bra, lite molvärk men inget som jag känner av sådär jättemycket. Mitt värsta just nu är att mina bröst är så jäkla ömma och att jag måste springa och kissa så ofta.. :/

Häftigt att det är så olika! :D Jag känner knappt något i brösten :P
    Men molvärken som kommer och går är heeeeeeeeeemsk :P

Men det är världens bästa anledning så det gör ingenting <3 
  • Anonym (Emma)
    Sara88E skrev 2016-11-25 14:22:45 följande:
    Häftigt att det är så olika! :D Jag känner knappt något i brösten :P
    Men molvärken som kommer och går är heeeeeeeeeemsk :P

Men det är världens bästa anledning så det gör ingenting <3 
    Ja det verkar vara väldigt olika.. Skrattande Så länge jag slipper illamåendet och kräkningar är jag väldigt nöjd iaf.. :P Ja jag vet, jag känner att man inte får lov att klaga riktigt för det är som sagt världens bästa anledning! <3 Hoppas att din molvärk släpper lite snart iaf! Jag ska göra VUL om 2 veckor ungefär så jag hoppas verkligen att allt är som det ska därinne då.. Känner mig lite smått panikslagen inför det faktiskt... Obestämd
  • Sara88E
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-25 15:18:31 följande:
    Ja det verkar vara väldigt olika.. Skrattande Så länge jag slipper illamåendet och kräkningar är jag väldigt nöjd iaf.. :P Ja jag vet, jag känner att man inte får lov att klaga riktigt för det är som sagt världens bästa anledning! <3 Hoppas att din molvärk släpper lite snart iaf! Jag ska göra VUL om 2 veckor ungefär så jag hoppas verkligen att allt är som det ska därinne då.. Känner mig lite smått panikslagen inför det faktiskt... Obestämd
    Exakt samma känsla här.. Men försöker att andas och fokusera på att ta hand om mig och njuta av dagen, molvärk och allt <3 

Vi kan ändå inte påverka, och det är viktigt att komma ihåg, för de allra flesta går det väldigt bra! 
  • Anonym (Emma)
    Sara88E skrev 2016-11-25 15:35:14 följande:
    Exakt samma känsla här.. Men försöker att andas och fokusera på att ta hand om mig och njuta av dagen, molvärk och allt <3 

Vi kan ändå inte påverka, och det är viktigt att komma ihåg, för de allra flesta går det väldigt bra! 
    Ja du har så rätt så, man får försöka att "tänka bort" det.. Skrattande Även om det är svårt! Tror det är mitt tidigare MF som spökar, när man såg att det inte var som det skulle på VUL:et. Men jag ska försöka att vara positiv, är ju trots allt mycket större chans att allt faktiskt är som det ska! <3
  • noyen

Hej! Stort grattis till er!!! Jag gjorde ett svagt graviditetstest idag, 9 dagar efter eventuell befruktning så jag håller tummarna att ett plus är ett plus!! :) 

• heffaklumpen89
    Sara88E skrev 2016-11-25 09:43:33 följande:

Nu har jag fyra väldigt fina plus och det jag tog idag är starkt! :D 

Från det första till det jag tog idag :) 

Har också inskrivning på Lucia! :D 

Va fin stegring. Jag tänkte nog ta ett nytt på tisdag och hoppas det är starkare då. Vill ju gärna att det ska bli starkare annars blir jag orolig :p vilket datum blir ditt bf just nu?
  • heffaklumpen89
    noyen skrev 2016-11-26 14:21:24 följande:

Hej! Stort grattis till er!!! Jag gjorde ett svagt graviditetstest idag, 9 dagar efter eventuell befruktning så jag håller tummarna att ett plus är ett plus!! :) 

Grattis! Har du några symptom än?
  • Sara88E
    heffaklumpen89 skrev 2016-11-27 17:32:10 följande:
    Va fin stegring. Jag tänkte nog ta ett nytt på tisdag och hoppas det är starkare då. Vill ju gärna att det ska bli starkare annars blir jag orolig :p vilket datum blir ditt bf just nu?
    Min syster som är BM sa dock att det inte behöver stegras varje dag, så orkar du vänta till tisdag så lär du absolut se skillnad! 

Jag tycker att mina andra tester är något svagare, men då ska man komma ihåg att de första jag tagit är "early" och de andra är "vanliga" :)

Längtar till VUL (ska dit innan jul) vill se hjärtat och höra att allt är bra :) <3 

Vad har du för symptom?

Mina bröst har börjat växa nu, det känns verkligen i dem och det är inte helt angenämt ^^ haha 
  • heffaklumpen89
    Sara88E skrev 2016-11-28 08:44:17 följande:

Min syster som är BM sa dock att det inte behöver stegras varje dag, så orkar du vänta till tisdag så lär du absolut se skillnad! 

Jag tycker att mina andra tester är något svagare, men då ska man komma ihåg att de första jag tagit är "early" och de andra är "vanliga" :)

Längtar till VUL (ska dit innan jul) vill se hjärtat och höra att allt är bra :) <3 

Vad har du för symptom?

Mina bröst har börjat växa nu, det känns verkligen i dem och det är inte helt angenämt ^^ haha 

Gjorde ett idag och det var tydligare än sist men inte lika starkt som kontrollsträcket än.

Varför ska du göra vul? Haft otur förut?

Jag är så sjukt trött nu. Känns inte som jag tar mig genom dagen utan att behöva sova middag. Idag var dottern ledig från dagis och jag ville typ bara grina för jag var så trött och hon ville ju såklart leka. Förutom trött så är mina bröstvårtor väldigt känsliga. Märker inte så mycket på storleken men har redan väldigt stora så vet inte om det har med det att göra. Sen är det ju molvärker också. Den är lite jobbig till och från. Ibland lite illamående och halsbränna med. Det är väl typ det jag känner. Vad känner du nu?
  • Sara88E
    heffaklumpen89 skrev 2016-11-28 22:24:53 följande:
    Gjorde ett idag och det var tydligare än sist men inte lika starkt som kontrollsträcket än.

Varför ska du göra vul? Haft otur förut?

Jag är så sjukt trött nu. Känns inte som jag tar mig genom dagen utan att behöva sova middag. Idag var dottern ledig från dagis och jag ville typ bara grina för jag var så trött och hon ville ju såklart leka. Förutom trött så är mina bröstvårtor väldigt känsliga. Märker inte så mycket på storleken men har redan väldigt stora så vet inte om det har med det att göra. Sen är det ju molvärker också. Den är lite jobbig till och från. Ibland lite illamående och halsbränna med. Det är väl typ det jag känner. Vad känner du nu?
    Jag vill göra VUL för att fastställa ålder på Liten samt se att allt är bra, kommer kunna slappna av när jag ser hjärtslag <3

Jag känner rätt lika vad du känner, jag är väldigt trött, utom tidiga morgnar och på kvällarna ^^ Vaknar på natten och kissar 1 gång, ont i brösten, känner att det händer något i dem liksom... Och illamående.. är också väldigt hungrig hela tiden xD 
  • heffaklumpen89
    Sara88E skrev 2016-11-29 14:13:10 följande:

Jag vill göra VUL för att fastställa ålder på Liten samt se att allt är bra, kommer kunna slappna av när jag ser hjärtslag <3

Jag känner rätt lika vad du känner, jag är väldigt trött, utom tidiga morgnar och på kvällarna ^^ Vaknar på natten och kissar 1 gång, ont i brösten, känner att det händer något i dem liksom... Och illamående.. är också väldigt hungrig hela tiden xD 

Okej :) imorgon går jag in i v 6. Nu till helgen kommer det lilla hjärtat börja slå <3

Senaste dagarna har jag faktiskt inte känt så mycket. Vet inte om det är pga att jag blivit super förkyld och tänker på den istället. Men tog ett test imorses igen och nu kan nog inte strecket bli starkare så nu är jag lite lugn ändå :)

Hitta min bok som jag skrev i under förra graviditeten. Tydligen börja jag inte må speciellt dåligt förän i v 7 och i v 8 hade jag skrivit "värsta veckan hittills" :p
Svar på tråden Plussade idag :)