• Twin peaks

    Om reinkarnation existerar

    Vill ni då bli man eller kvinna i nästa liv?

  • Svar på tråden Om reinkarnation existerar
  • Griseknoen35

    En man. Mest för att få uppleva hur sex känns för en man. Hur det känns att komma, hur penisen känns osv... samtidigt så vet jag inte om jag skulle vilja vara man, tycker om att vara kvinna. Kanske en väl omhändertagen huskatt skulle vara något...

  • Twin peaks
    Griseknoen35 skrev 2016-11-22 20:53:38 följande:

    En man. Mest för att få uppleva hur sex känns för en man. Hur det känns att komma, hur penisen känns osv... samtidigt så vet jag inte om jag skulle vilja vara man, tycker om att vara kvinna. Kanske en väl omhändertagen huskatt skulle vara något...


    Jag vill prova på att vara kvinna. Jag tycker kvinnor rent generellt verkar ha lättare med relationer och att uttrycka känslor. Samt att det räcker med det faktum att man är kvinna för att få uppmärksamhet från det motsatta könet. Men självklart finns det stora nackdelar med.
  • Alvina

    Om jag fick välja skulle jag vilja vara kvinna även i mitt nästa liv. Fast det beror så klart på i vilket land jag återföds i. I ett ojämställt land skulle jag hellre vara en man.

  • Turandot

    Jag kan inte tänka mig att vara något annat än en kvinna. Min själ är helt igenom kvinnlig. Om jag skulle födas som pojke skulle jag bli tvungen att försöka få en könsbytesoperation, tror jag... Det skulle aldrig gå. 

  • Twin peaks
    Turandot skrev 2016-11-24 17:53:36 följande:

    Jag kan inte tänka mig att vara något annat än en kvinna. Min själ är helt igenom kvinnlig. Om jag skulle födas som pojke skulle jag bli tvungen att försöka få en könsbytesoperation, tror jag... Det skulle aldrig gå. 


    Fast det har ju att göra med testosteron och hormoner m.m.
  • Turandot
    Twin peaks skrev 2016-11-24 18:01:18 följande:
    Fast det har ju att göra med testosteron och hormoner m.m.
    Fast om man blir så totalt annorlunda av testosteron, så är det frågan om man kan tala om själavandring. Om jag skulle födas till ett barn som knuffas och buffas i skolkorridoren, älskar fotboll och andra kontaktsporter, samlar på leksaksbilar, blir fascinerad av grävskopor, hänger i grabbgäng, balanserar på bakhjulet av moppen utanför polisstationen, och blir kär i tjejer... Så skulle det ju inte längre vara jag. Skulle inte finnas någonting kvar av det som är jag. 
  • elyse

    Jag tror på reinkarnation. För mig i detta liv spelar det ingen roll vad jag blir i nästa liv - det kommer inte att finnas någon medveten koppling mellan kropparna. Jag blir det jag blir, det som är nödvändigt för min själ.

Svar på tråden Om reinkarnation existerar