Hans tidigare barn kastar ut mig ur mitt hem!
Jag vet att det fanns en liknande tråd för längesedan. Men nu sitter jag här likväl i nästan samma situation.
Jag har barn med min man som också har två barn sedan tidigare. Nu är det så att vi förblivit sambos mest för att jag inte ville sambons tidigare barn skulle ärva. Jag trodde vi var eniga om att de endast skulle få laglotten och att våra gemensamma skulle få majoriteten.
Det var så att hans föräldrar dog för ett par år sedan (bosatta i USA) och de var mycket förmögna. Mycket besvikna fick vi veta i testamentet (fadern dog sist) att hela deras förmögenhet skulle tillfalla endast sambons tidigare barn och deras kusiner. Alltså inte ett öre till varken sambon och mig eller våra gemensamma som också är deras barnbarn! Nu gick även sambon bort i mars och det har varit en helvetestid därefter. Han har testamenterat allt till sina tidigare barn och bara lämnat kvar den lagliga laglotten till våra gemensamma, vilket blir 25% tillsammans för dem om jag inte har fel?! Jag är så arg på honom så jag vet varken ut eller in. Kan vi verkligen bli tvingade att säljs huset? Jag blir ju utkastad! Jag vet med all säkerhet att hans tidigare barn inte kommer vara schyssta mot mig utan längtar säkert att få köra över mig! Finns det något jag kan göra åt detta?