Hur mycket per barn köper ni julklappar för?
Lite nyfiken på hur mycket vi köper julklappar för till våra barn.
Lite nyfiken på hur mycket vi köper julklappar för till våra barn.
Beror på ålder. Köper absolut inte för lika mycket till vår treåring (som dessutom har kunnat ärva allt man kan tänkas vilja ha i leksaksväg) som till vår äldsta.
En dotter, 9 år, har passerat 2000 kr i julklappsinköp. Inte så många saker, men hon önskar sig såna Heelys och bara de kostar 749 kr.
Ifjol la vi ca 15000 delat på 5 barn. Iår blir det 1000 då dom firar hos andra föräldern och vi åker utomlands. Nästa år blir de nog runt 15000 igen vi har satt en gräns på 20000 kronor.
Det blir nog ett par tusen per barn. Men jag har ingen koll riktigt, köper det som känns kul och bra, vissa kostar mycket och vissa lite.
ca 2000-2500:- per barn skulle jag gissa på. Nej inte till min 2,5 månaders bebis. Han får några småsaker. Men till dom 4 större blir det mer.
Min barn får runt en lax var, har två tjejer. Sambons barn runt 200:-.
Jag köper för cirka 1000 kr per barn i år. 11-åringens julklappar blir nog lite dyrare och 8-åringens lite billigare.
Runt 1500-3000 kr :)
Beror lite på hur man räknar. Dels får barnen saker från oss föräldrar. Det brukar bli någon tusenlapp per barn. Sen brukar min mamma och syster ge pengar, kanske 700 per barn som jag brukar köpa för åt barnen. Sedan får de från farföräldrarna + faster + farbror. Brukar nog bli en 700 var där också. Barnen är 5 och 9 år.
I år blev det nog rätt mycket, så jag röstade på "mer"
Men vi har bara ett barn och han råkade önska sig ganska dyra saker i år så då fick det bli så. En stor del är dock "förbrukningssaker" eller vad man ska säga. Han behövde en del nytt i sin hockeyutrustning som han ändå skulle fått så då valde vi att slå in en del av sakerna och ge till jul. Hur man nu räknar det...
Utöver det blir det inte så mycket, två Playstation-spel, ett par böcker, ett underställ och en morgonrock.
Vissa år blir det mer andra mindre. Han är första barnbarnet så när han var liten köpte både mor-och farföräldrar alltid en massa saker och då drog vi ner julklapparna från oss föräldrar till ett minimum. Han visste ju ändå inte riktigt vem som hade gett vilket paket liksom.