Folksam vill inte ersätta mig!?
Vet inte riktigt vart jag ska lägga denna tråden?
Men i alla fall. Jag gjorde något som inte riktigt var en sån bra ide. Jag beställde mobiltelefoner på abonnemang eftersom jag helt enkelt behövde pengar.
Och eftersom jag själv inte blev godkänd vid kreditkontrollen så fick jag beställa mobiltelefonerna på min mormors namn i stället.
Jag beställde totalt 4 mobiltelefoner till ett värde av 20.000:-
Jag la upp mobiltelefonerna på blocket där jag skulle möta en man eftersom han ville köpa mobiltelefonerna.
Helt oprovocerat slog han till mig i ansiktet så att jag började blöda i munnen. Han ryckte i påsen så mobiltelefonerna låg i och sprang därifrån. Jag som är tjej kunde knappt hinna ifatt honom även fast jag sprang efter en bra bit.
Jag gick hem och larmade polisen som gjorde en polisanmälan.
Jag kontaktade även folksam som är mitt försäkringsbolag eftersom vi har folksam stor som även ersätter elektronik.
Jag berättar vad som hänt och skickar in kopia på polisanmälan, kvitton på mobiltelefonerna och spärrintyg.
Det kändes som att ärendet stod stilla så jag ringde in till folksam som sa att ärendet gått vidare till deras gruppchef på sakskador.
Och ja, deras gruppchef då berättar att jag inte kommer få ersättning för mobiltelefonerna.
Jag undrar såklart varför.
Han svarar eftersom att dom mobiltelefonerna var på någon annans namn förutom mitt.
Jag var tvungen att styrka (bevisa) på något att det var jag som ägde mobiltelefonerna , och enligt honom räckte inte kvitto som jag då skickade in på alla telefoner.
Jag är så ledsen och förbannad.
1500:- varje halvår betalar jag för försäkringen , och dom vill inte ersätta mina mobiltelefoner eftersom jag inte kan bevisa på att det är jag som ägde dom.
Jag tycker det låter så löjligt. Så med andra ord säger dom att jag försöker stjäla pengar ifrån dom och att jag hittat på att det var jag som ägde mobiltelefonerna???
Alltså dessa var splitternya mobiltelefoner som var helt oanvända. Mobiltelefoner som jag ännu idag betalar. Jag bad om en slutfaktura från operatören men den ligger på 25.000:- vilket är jätte mycket för mig.
Enligt gruppchefen kunde jag överklaga till deras kundombudsman.
Men är det ens någon ide?
Jag känner mig jätte ledsen och besviken.
Jag vet inte och förstår inte på vilket sätt jag kan bevisa på att det var jag som ägde mobiltelefonerna??? Uppenbarligen räckte in kvitto för dom.
Vad finns det jag kan göra? Om jag kontaktar deras kundombudsman, vad säger jag då?