modsey skrev 2016-12-15 06:46:42 följande:
Ja du efter att ja ha sett fula infekterade sår på folk som använt sig av blad på bensår och lök i öronen så nä jag köper inte dessa hemma kurer.
Gör Der på er själva men låt barnen slippa !
Att växter kan ha läkande förmågor är en annan sak. Eller menar du att du hellre använder egenplockad digitalisering mot att köpa tabletter ?
Att du inte "köper" saker betyder för all del inte att det inte är sant. Jag är verkligen ingen antroposof eller örtagumma men vissa av de där gamla husmorsknepen fungerar ju faktiskt.
Personligen har jag inga problem att använda penicillin men mina barn är ytterst sällan sjuka. Jag skulle helt klart kunna använda en lök över natten för att sedan åka till VC på morgonen för att slippa sätta mig på en akutmottagning däremot.
Och nej, jag borde väl ha skrivit det från början eftersom det här är Familjeliv som helt saknar alla slags gråzoner; nej jag går inte ut i min örtaträdgård och botar cancer med pinnar och blad. Jag vet däremot att gul lök, använd på rätt sätt, kan lindra vid ÖI. Därmed inte sagt att jag är en fanatisk PC/AB-motståndare eller att jag springer till löklådan om barnen får ont i örat.