• Anonym (N)

    Åt upp mitt barns dyra adventskalender, ej råd med ny :(

    Jag åt nyss upp hela adventskalendern som är mitt barns :( det var en dyr kinderchokladkalender och jag har inte råd med en ny. Usch vad ska jag göra.

    Tur i oturen så är ju sötsuget borta nu åtminstone. .

  • Svar på tråden Åt upp mitt barns dyra adventskalender, ej råd med ny :(
  • Anonym (A)

    I may be an asshole ts, men jag kan skicka en chokladkalender till er om du vill. Har ÖoB nära mig och de brukar inte sälja slut på alla. Kanske att just Kinder inte finns dock.

  • Mandel

    Helt ärligt så förstår jag inte hur man kan stjäla från sina barn.
    Jag har oftast en väldig förståelse för att folk gör saker som inte är ok, men att stjäla för barn - där går min gräns för att förstå.

    Hade hellre tuggat strösocker om jag nu var så sötsugen än att stjäla från mina barn.
    Prova att borsta tänderna istället nästa gång, då brukar sötsuget släppa.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Jula)
    Anonym (N) skrev 2016-12-14 09:11:36 följande:

    Har redan svarat på båda delar


    Jag fattar inte vad du överhuvudtaget hade att plocka med barnets chokladkalender, när denne inte ens var i närheten och sa att det var okej?
  • EnAnonumius
    Anonym (N) skrev 2016-12-13 18:28:16 följande:
    Tack... orkar inte berätta hela historien men mitt barn har allt han behöver och lite mer. Det är just denna månad som ekonomin är helt åt skogen.
    Inget förvånande egentligen. Nu kanske jag är lite fördomsfull men december månad är ingen "rolig månad" för ekonomin i största allmänhet.
     Sedan så har man ju januari. Fi fan, med alla dessa s.k "sluträkningar" som skall betalas. :-P

    Hoppas att det löser sig för dig. Jag tycker det är rent modigt att stå upp för det som hände. Alla kan göra ett klantigt misstag, förhoppningsvis när den värsta skammen lagt sig för dig så kanske du och ditt äldsta barn får något kull att skratta åt när hen är vuxen.
    Om man nu skall försöka hitta något positivt ur den tråkiga soppan.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Vestra

    Men ljug lite o säg att du spillde kaffe över den eller något. Köp en ny sedan. Jag har ätit upp mina barns godis ibland, inte just någon kalender, men påskgodis, lördagsgodis osv. Dom sparar alltid på det så länge så det har ju hänt att man tagit det, och när dom 6 veckor senare eller något frågar efter det så har det blivit gammalt eller något.. Vet inte hur noga ditt barn är med sin kalender, men säg som sagt att du spillt över den o det blev förstört, köp nytt. Tror inte det är hela världen. 

    Vet att vi köpte kakor, ni vet de där för 50 spänn som alla föreningar säljer, kakorna är slut sedan länge, men lådan är kvar i skafferiet och 5 åringen är övertygad om att det är kakor i den. Men nope, de är slut sedan länge. 


    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Lord Hans
    Anonym (N) skrev 2016-12-13 00:39:19 följande:
    Hur kan du inte förstå problemet? Är du lågbegåvad?

    Jag mitt pucko har ätit upp kalendern och kan inte köpa en ny. Mitt barn kommer bli jätteledset.
    Beskyller du andra för att vara lågbegåvade? Du som inte ens klarar av att styra över vad du stoppar i dig?
  • EnAnonumius
    Blåbärs hatt skrev 2016-12-14 12:21:42 följande:
    Inte råd med en femtiolapp?!
    Ja BIG SUPRICE eller? Drömmer

    Ibland så kan det faktiskt vara så vissa månader för VISSA människor att man inte har "råd med en 50-lapp" hur som helst.

    Jag vet att det kan vara överkurs för många att förstå detta, att det kan sjunka så drastiskt i ekonomin och orsakerna bakom kan vara många, så att även en sketen 50-lapp kan vara avgörande.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tomten999

    Jag tycker du kan investera i en billigare julkalender. Leta upp några pantflaskor så löser det ju sig. Säg att den första gick sönder eller något. Ett barn behöver inte höra att du pressade i dig hela kalendern, inget som gynnar uppfostran.

  • Anonym (Isra)

    Fast lyckas du köpa en ny så måste du ju äta ikapp de dagarna som barnet hade ätit av så att det inte syns någon skillnad på kalendern... men kan du hålla dig undan att baaaara äta de få bitarna eller du kanske råkar äta upp alla en gång till?

  • ebbaengvall

    För de första, wtf ts. Behärska dig lite, vet du att du inte har råd med en ny så ge fan i ditt barn kalender. Skulle inte ens tänka tanken.

    Och för de andra, ni som tydligen har så svårt att förstå att man inte har råd ibland, lyllos er. Och till dig som sa stackars hennes barn för att hon hade dåligt med pengar. Man köper inte kärlek. Den är gratis. Man kan ha ett fantastiskt liv trots att man har dåligt med pengar. Du är patetisk

  • Anonym (N)

    Fixade en ny och sa att den gamla spillde jag te på. Barnet blev väldigt glad för en ny kalender.

Svar på tråden Åt upp mitt barns dyra adventskalender, ej råd med ny :(