Hjälp, nekad sjukskrivning! Hur kan man få rätt mot FK?!
Hej,
Jag har varit sjukskriven i nästan ett år för en ovanlig sjukdom som fortfarande är under utredning. Det har gått helt bra att vara det utan några anmärkningar från FK. Så kom nu nya direktiv från regeringen att de ska neka så många de kan och det drabbade nu mig. Helt plötsligt fick jag besked om att min sjukpenning som redan var godkänd inte längre är det. Jag har bett min läkare om ett kompletterande intyg där hon har förtydligat mina symtom och hur dom hindrar mig från att arbeta. Pratade precis med min handläggare som berättar att det kommer ändå inte att godkännas eftersom att inget nytt har framkommit. Vaddå nytt liksom, jag är ju fortfarande sjuk på samma sätt som jag varit senaste året, vad ska vara nytt?
Finns här någon som vet hur det går till, vilket språk pratar FK? Vad är bäst för mig att göra just nu, jag har fram till på tisdag nästa vecka att komma fram med något nytt, vad kan det vara? Ska jag be min läkare ringa handläggaren, ska jag försöka besöka en annan läkare och få ett intyg från den eller vad ska jag göra för att få rätt? Eller är det helt hopplöst nu med de nya direktiven? Det känns liksom som att de bara nekar alla de kan på ren rutin för att snabbt vara regeringen till viljes och få ner sjukskrivningsstatistiken.
Så, om någon har något råd så är jag mycket tacksam!