• Aniiee

    Skrivlusten i botten

    Låg i natt och stirrade på en tom sida i ca 1 timme. Det är så trist att skriva just nu, trist att inte ha någon att bolla med på riktigt, trist att inte komma till skott, trist, trist, trist.

    Hur kommer jag ur den här svackan? Hur blir det roligt att skriva igen?


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Svar på tråden Skrivlusten i botten
  • Aniiee

    Bläääääääääääää


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    välj användarnamn skrev 2016-12-18 02:02:00 följande:

    Skriva vadå?


    Skönlitteratur.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Bougainvillea

    Jag skriver också mycket, främst skräck, och vet hur dessa torra perioder känns. Mitt tips är att inte tvinga fram det, då är det lätt att man skriver "bara för att" och inte för att man tycker att det är roligt. Ta en paus från skrivandet och tvinga som sagt inte heller fram inspirationen, utan låt den istället komma till dig - hur lång tid det än tar. Det brukar funka för mig, hur klyschigt det än låter . Annars är ju diverse novell-sajter ett hett tips!

  • Aniiee
    Bougainvillea skrev 2016-12-18 17:25:03 följande:

    Jag skriver också mycket, främst skräck, och vet hur dessa torra perioder känns. Mitt tips är att inte tvinga fram det, då är det lätt att man skriver "bara för att" och inte för att man tycker att det är roligt. Ta en paus från skrivandet och tvinga som sagt inte heller fram inspirationen, utan låt den istället komma till dig - hur lång tid det än tar. Det brukar funka för mig, hur klyschigt det än låter . Annars är ju diverse novell-sajter ett hett tips!


    Ja, jag vet. Egentligen. Ofta hjälper det mig att byta ut det jag skriver om, men nu är det som att jag kört fast.

    Jag kanske skulle skiva lite skräck...... =P

    Wattpad existerar ju....
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Bougainvillea
    Aniiee skrev 2016-12-18 17:28:47 följande:

    Ja, jag vet. Egentligen. Ofta hjälper det mig att byta ut det jag skriver om, men nu är det som att jag kört fast.

    Jag kanske skulle skiva lite skräck...... =P

    Wattpad existerar ju....


    Varför inte?

    Det är ju bara du själv som sätter gränserna, så passa på att vidga vyerna lite du kanske upptäcker att andra subgenrer är roliga också.
Svar på tråden Skrivlusten i botten