• nnnnnnnn

Arrrggghhh Där kom beslutet om att ta bort jämställdhetsbonusen...

För oss innebär det att vi går miste om ca 7000 kr.
    Samtidigt som det känns bra att ha gott om dagar kvar, så är det lite surt att inte få ut bonusen. Förra året tog jag bl.a. ut 20 st lägstanivådagar. Hade jag valt att ta ut SGI-dagar istället så hade vi fått 1000 kr extra, men nu valde vi att väva in lågnivådagar för att vi inte desperat behövde dessa pengarna...
    Tycker att det är dumt när allting ändras mitt i. Vore bättre att de tog bort det för barn som föds från och med ett visst datum istället...

• Svar på tråden Arrrggghhh Där kom beslutet om att ta bort jämställdhetsbonusen...
  • katrinp

Jag håller helt med dig! Känns knepigt att vi som år mitt i fl redan plötsligt blir av med det.

• Alexi

Fast tar man bort för barn som föds nu så är det rätt många år med övergångsregler och trasslig handläggning så det vill man nog slippa.

• Mascaraklumpar

Att det skulle tas bort från årsskiftet har ju varit känt hur länge som helst, även om det inte officiellt röstats igenom förrän nu. Vi fick barn i januari och har varit noga med att ta ut så många sgi-dagar vi kunnat och delat exakt 50/50, just för att vi visste att det skulle tas bort.

Sen håller jag ändå med dig, det borde finnas en övergångsperiod så att de som skaffat barn innan beslutet och räknat med dessa pengar inte drabbas.

Svar på tråden Arrrggghhh Där kom beslutet om att ta bort jämställdhetsbonusen...