• ssangiss

    Amning

    Har en son på snart 9 månader som jag fortfarande ammar. Försöker bli gravid igen och helt plötsligt har jag mycket mer mjölk i brösten av någon anledning.

    Blir det så om man blir gravid samtidigt som man ammar? Kan inte hitta någon information om det någonstans.

  • Svar på tråden Amning
  • Anonym (Al)
    ssangiss skrev 2016-12-27 13:43:02 följande:

    Har en son på snart 9 månader som jag fortfarande ammar. Försöker bli gravid igen och helt plötsligt har jag mycket mer mjölk i brösten av någon anledning.

    Blir det så om man blir gravid samtidigt som man ammar? Kan inte hitta någon information om det någonstans.


    Du kan inte bli gravid om du inte har ägglossning och ägglossningen kan hindras av amning.

    Varför vill du ha barn så tätt? Bara nyfiken
  • ssangiss
    Anonym (Al) skrev 2016-12-27 14:44:44 följande:

    Du kan inte bli gravid om du inte har ägglossning och ägglossningen kan hindras av amning.

    Varför vill du ha barn så tätt? Bara nyfiken


    Jag har fått min mens tillbaka och ska ha den nu men den har inte kommit än.

    Vill ha många barn och vill inte ha så många års mellanrum mellan de två första.
  • Anonym (Testa?)

    Även om mensen kommit igång kan den ibland vara oregelbunden till en början, särskilt så länge man ammar. Men ta ett gravtest istället, här på FL kommer du inte kunna få svar på om du är gravid eller inte, bara diverse gissningar :)

  • Anonym (Al)
    ssangiss skrev 2016-12-27 14:57:03 följande:

    Jag har fått min mens tillbaka och ska ha den nu men den har inte kommit än.

    Vill ha många barn och vill inte ha så många års mellanrum mellan de två första.


    Jag minns att jag hade oregelbunden mens när den kom tillbaka medan jag fortfarande delammade.

    Ok! Låter jobbigt, men blir säkert härligt också.
Svar på tråden Amning