• Anonym (Ha)

17 år och väntar tredje barnet, fråga om du vill?

Hej

Vill gärna vara anonym, men kunde inte i kategorin "fråga vad du vill" så jag testar här istället. Är alltså 17 år och väntar mitt tredje barn.
    Undrar själv om det finns fler unga flerbarnsföräldrar här? Känner inga själv nämligen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-28 01:39
    Kan någon från familjeliv flytta tråden från ironi då jag inte alls är ironisk tack.

• Svar på tråden 17 år och väntar tredje barnet, fråga om du vill?
  • Anonym (Ha)
    Anonym (Eeh) skrev 2016-12-29 23:28:43 följande:

Du verkar vara en vettig tjej TS, har ingen fråga, men vill bara säga lycka till! :)

Tack så mycket!
  • Wiem
    Anonym (Ha) skrev 2016-12-28 02:25:56 följande:
    Tack så mycket! Drömmen är att fortsätta att satsa på gården. Jag själv vill gärna fortsätta med hönsen som mitt personliga projekt och gärna utöka. Jag skulle också gärna hålla på med ankor, men det får nog vänta ett tag tills jag har mer tid.
    Det finns alltid tusen saker jag/vi vill pröva och varje år hittar man något som fungerade och något som inte fungerade. Utöver hönsen är köksträdgården och arbetet i köket mitt största intresse. Jag drömmer också om att ge ut kokböcker/husmorsböcker någon gång.
    Min fråga har inte att göra med ditt antal barn och ålder, men jag undrar...husmorsbok? Vad är det? Vad innehåller en sådan?
  • Anonym (Ha)
    Anonym (Osmart) skrev 2016-12-30 00:57:51 följande:

Hebefili är namnet när någon tänder på pubertala barn i 13-14 års ålder. Nu har inte jag sagt att mannen är det. Bara att det är illavarslande att han inte kunde vänta tills hon var äldre med att ha sex.

Du får det att låta som om det bara var upp till honom. Min vilja spelade också in....
  • Anonym (Ha)
    Wiem skrev 2016-12-30 01:05:19 följande:

Min fråga har inte att göra med ditt antal barn och ålder, men jag undrar...husmorsbok? Vad är det? Vad innehåller en sådan?

Du får fråga(nästan) vad du vill. Husmorsböcker som min gammelmormor har lämnat efter sig är mina favoriter! Det är böcker som rör det mesta som har med hushållsdrift att göra. Med recept, gamla kärringknep, om hur man tar hand om råvaror och sånt. Jag vet inte om de egentligen kallas för husmorsböcker, men min gammelmormor sa sa och jag tycker att det låter så fint.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Ha) skrev 2016-12-30 00:47:33 följande:

Vad tråkigt att du skulle gå runt ochkänna så om ditt barn är lyckligt.

En sjuttonåring vet inte sitt eget bästa i mitt tycke, vetenskapen har bevisat att hjärnan inte växt klart ännu i den åldern.

Att få omedelbar tillfredsställelse är inte detsamma som att vara lycklig, det lär man sig med åren.
  • Anonym (mik)
    Anonym (Osmart) skrev 2016-12-30 00:57:51 följande:

Hebefili är namnet när någon tänder på pubertala barn i 13-14 års ålder. Nu har inte jag sagt att mannen är det. Bara att det är illavarslande att han inte kunde vänta tills hon var äldre med att ha sex.

Järremånga tonåringar har sex utan att det är något konstigt. Skärp dig.
  • sextiotalist
    Anonym (Osmart) skrev 2016-12-29 18:37:01 följande:
    Trådstartaren bör ju vara uppmärksam. Hennes man kommer ju inte sluta tända sexuellt på 13-14 åriga tjejer. Hon vet ju var hans sexuella preferens ligger, det är ju inte något som ändras.
    Fast det där ju inte en sanning. Bara för att man träffar varandra i en viss ålder, så innebär det inte att den åldern förbli referens för resten av livet. Då skulle det vara samma sak med ts, hon skulle bara vilja ha 19-åringar för resten av sitt liv.

Nu instämmer jag i kören att jag tycker det är väldigt olämpligt. Jag anser att det är två saker som man ska kunna innan man skaffar barn, man ska kunna bo själv och försörja sig själv. Inte för att saker kan ändras i livet. Men att ha bott själv är ett stort plus, man vet att man kan stå på egna ben och försörja sig själv, ja, det är väldigt vktigt, för man kan inte förlita sig på att bli försörjd.

Men eftersom ni endast har gården som inkomst, så föreslår jag att så fort du blir 18 så gifter ni er, så har du en viss trygghet i varje fall.
  • Anonym (Ha)
    Anonym (Va) skrev 2016-12-30 10:18:14 följande:

En sjuttonåring vet inte sitt eget bästa i mitt tycke, vetenskapen har bevisat att hjärnan inte växt klart ännu i den åldern.

Att få omedelbar tillfredsställelse är inte detsamma som att vara lycklig, det lär man sig med åren.

Hjärnan är inte färdigutvecklad förän runt 25 och ändå får man både köra bil och gifta sig innan dess...
  • Anonym (Ha)
    Anonym (mik) skrev 2016-12-30 14:05:56 följande:

Järremånga tonåringar har sex utan att det är något konstigt. Skärp dig.

Precis.
  • Anonym (Ha)
    sextiotalist skrev 2016-12-30 14:28:46 följande:

Fast det där ju inte en sanning. Bara för att man träffar varandra i en viss ålder, så innebär det inte att den åldern förbli referens för resten av livet. Då skulle det vara samma sak med ts, hon skulle bara vilja ha 19-åringar för resten av sitt liv.

Nu instämmer jag i kören att jag tycker det är väldigt olämpligt. Jag anser att det är två saker som man ska kunna innan man skaffar barn, man ska kunna bo själv och försörja sig själv. Inte för att saker kan ändras i livet. Men att ha bott själv är ett stort plus, man vet att man kan stå på egna ben och försörja sig själv, ja, det är väldigt vktigt, för man kan inte förlita sig på att bli försörjd.

Men eftersom ni endast har gården som inkomst, så föreslår jag att så fort du blir 18 så gifter ni er, så har du en viss trygghet i varje fall.

Haha, precis!

Viska gifta oss i pingst. Vi hade gärna gift oss redan igår om det bara gått.
  • anna0902

Jag tycker att du verkar mer vettig och vuxen än många i 20-30-årsåldern jag träffat. Är man mogen nog för frivilligt sex ska man vara mogen nog för konsekvenserna av det och du verkar vara en ansvarstagande tjej som både tagit hjälp där det behövts och vuxit in i mammarollen trots mycket ifrågasättanden. Troligtvis tar du studierna på större allvar än många jämnåriga nu också och kommer att lära dig mer än dem som kanske mest fokuserar på festande och vad som är "kul" i livet. Jag tror att det kommer att gå bra för dig och din familj och önskar er allt gott! Lycka till med bröllopsplaneringen!

• Anonym (Bisarrt)

Har alla missat att tråden ligger i SANDLÅDAN?

• sextiotalist
    Anonym (Bisarrt) skrev 2016-12-31 11:36:45 följande:

Du har även missat att TS i ett inlägg blev ledsen för att den låg i sandlådan.
  • Anonym (Ha)
    anna0902 skrev 2016-12-31 10:55:22 följande:

Jag tycker att du verkar mer vettig och vuxen än många i 20-30-årsåldern jag träffat. Är man mogen nog för frivilligt sex ska man vara mogen nog för konsekvenserna av det och du verkar vara en ansvarstagande tjej som både tagit hjälp där det behövts och vuxit in i mammarollen trots mycket ifrågasättanden. Troligtvis tar du studierna på större allvar än många jämnåriga nu också och kommer att lära dig mer än dem som kanske mest fokuserar på festande och vad som är "kul" i livet. Jag tror att det kommer att gå bra för dig och din familj och önskar er allt gott! Lycka till med bröllopsplaneringen!

Tack så mycket!
  • Anonym (Ha)
    Anonym (Bisarrt) skrev 2016-12-31 11:36:45 följande:

Jag bad att få den flyttad.
  • Anonym (Bisarrt)
    sextiotalist skrev 2016-12-31 15:06:06 följande:

Du har även missat att TS i ett inlägg blev ledsen för att den låg i sandlådan.

Nej det har jag inte alls missat.

Men det ligger förmodligen något bakom att moderatorerna flyttade den till sandlådan...
  • Philanthropy
    Anonym (Bisarrt) skrev 2017-01-01 19:30:47 följande:
    Nej det har jag inte alls missat.

Men det ligger förmodligen något bakom att moderatorerna flyttade den till sandlådan...
    Eller så säger det bara en del om moderatorn som valde att flytta den...
Svar på tråden 17 år och väntar tredje barnet, fråga om du vill?