• HoppasPåEnTill

    Vi som tar kosttillskott mm för att bli gravida.

    Tänkte vi kunde ha en grupp där vi tipsar om, och diskuterar olika kosttillskott som ska kunna hjälpa oss att bli gravida.

    Jag kikar just nu på apriforce, rosenrot och vitex.

    Vad tar ni andra?

  • Svar på tråden Vi som tar kosttillskott mm för att bli gravida.
  • IdaLinneaK
    Too tiki skrev 2017-02-02 12:12:20 följande:

    Jag undrar om någon här kan svara på om man kan äta inositol efter ÄL? Sen undrar jag om någon vet om munkpeppar kan hjälpa om man har för kort lutealfas? 


    När jag sökt så skall man göra uppehåll vid ÄP eftersom det kan ge upphov till sammandragningar och vad gäller munkpeppar var det flera som fått bukt med kort lutealfas.
  • Too tiki
    IdaLinneaK skrev 2017-02-04 10:45:50 följande:
    När jag sökt så skall man göra uppehåll vid ÄP eftersom det kan ge upphov till sammandragningar och vad gäller munkpeppar var det flera som fått bukt med kort lutealfas.

    Tack för svar :)


    Då borde man kanske göra uppehåll med inositol vid ÄL också för det kan ju inte vara bra om det ger sammandragningar.


    Intressant om munkpeppar kan hjälpa vid kort lutealfas! Får nog testa och se om det gör någon nytta, men bör kanske vänta då det kanske inte är så klokt att ta det samtidigt som man äter pergotime? 

  • IdaLinneaK
    Too tiki skrev 2017-02-04 11:49:19 följande:

    Tack för svar :)


    Då borde man kanske göra uppehåll med inositol vid ÄL också för det kan ju inte vara bra om det ger sammandragningar.


    Intressant om munkpeppar kan hjälpa vid kort lutealfas! Får nog testa och se om det gör någon nytta, men bör kanske vänta då det kanske inte är så klokt att ta det samtidigt som man äter pergotime? 


    Försökte läsa mig till och vad jag fick fram ska du inte kombinera munkpeppar med "andra hormoner". :)
  • Too tiki
    IdaLinneaK skrev 2017-02-04 12:02:54 följande:
    Försökte läsa mig till och vad jag fick fram ska du inte kombinera munkpeppar med "andra hormoner". :)
    Misstänkte det, tack för att du kollade upp det :) Får vänta och se om jag kanske behöver testa det om pergotime inte hjälper.
  • Underligalivet

    Tar nu igen efter missfall i v 6,

    rosenrot, gravid vitaminer(folsyra mm), munkpeppar och shatavari(ayurvedisk ört). Tog liiite bisolvon förra månaden då jag blev gravid.

  • Milou3

    E-vitamin ska tydligen vara fertilitetsvitaminet nr 1 har jag läst. E-vitamin ( 100%) och omega 3+6 finns i Vetegroddsolja. Blev gravid på 4:e försöket men 1:a försöket med vetegroddsolja. Dock tidigt mf. Sedan dess har jag slarvat lite då det tar emot att svälja 2 msk olja varje morgon men det ska annars göra susen för hud och hår!

    Kör även 1 multivitamin, 5 droppar D-vitamin, extra folsyra och äter grönsaker minst 1 gång om dagen.

    Oftast bönor, broccoli, spenat och citronsaft.

  • Lillaf

    Förra månaden åt jag drottningbivax + rosenrot från mens till äl och blev gravid, dock fick jag ett tidigit missfall.

    Denna månad körde jag samma sak  men även folsyra och plussade för 1 timme sedan :)

  • Milou3
    Lillaf skrev 2017-03-28 18:41:24 följande:

    Förra månaden åt jag drottningbivax + rosenrot från mens till äl och blev gravid, dock fick jag ett tidigit missfall.

    Denna månad körde jag samma sak  men även folsyra och plussade för 1 timme sedan :)


    Grattis! Hade också testat fler grejer om jag inte vore så himla allergisk mot pollen, stenfrukter och allt. Så vågar inte :/
  • InaLo

    Var med i denna tråd. Frågan var inte till mig men jag lyckades bli gravid i allafall trots jätte högt fsh och väldigt lågt amh. Jag är 40år och är i vecka 23 nu. Tog jätte många hälsokost tillskott. Vet inte om det var det som hjälpe men här är jag och väntar på min flicka i juli.

  • Ölandstoka

    Bra tråd! Ska läsa igenom senare idag.

    Jag provar tillskott eftersom jag har oregelbunden mens (lite pco). Jag provade sojaisoflavoner men den cykeln blev extremt lång så jag vågade inte fortsätta. Nu provat jag vitex. Har bestämt mig för att äta varje dag i ca 90 dagar. Har läst att det kan ta tre månader innan det når full effekt. Sen kommer jag att börja med uppehåll mellan äl och mens. Började dag 1 denna cykel, fick äl dag 24. Hade hoppats på kortare cykel men försöker tänka att det kan ta ett tag.

Svar på tråden Vi som tar kosttillskott mm för att bli gravida.