• Anonym (Fy!)

Män med bekräftelsebehov!

Min sambo lägger dagligen ut instagrambilder på sig själv i olika positioner. Jag hatar det så jag spyr! Det är omanligt, barnsligt och töntigt! Dessutom känns det som han fiskar efter komplimanger från de tjejer han har där! Letar han kanske andra?!

Är det fler som inte gillar detta? Jag förstår inte detta behov av att lägga upp bilder på sig! Han har ju dessutom mig så ger honom tonvis med uppmärksamhet, räcker inte det?! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-07 14:12
    Han har precis tagit bort mig från sin instagram för att jag anklagat honom för att flirta runt då nya tjejer var och varannan dag lagts på kontot.

• Svar på tråden Män med bekräftelsebehov!
  • Robert 832
    Anonym (Fy!) skrev 2017-01-07 13:48:41 följande:
    Kan tyvärr inte göra något positivt av det eftersom jag tycker det är töntigt att en man i hans ålder håller på så här. Jag här fullt medveten om att en del behöver detta som motivation för att fortsätta träna osv. Men tro mig, det behöver inte han. Det är dessutom sällan träningsbilder han lägger ut. Det är många gånger bilder på sig själv där han bara ser väldigt bra ut. Jag är aldrig med på någon bild ska tilläggas. 
    Prata med honom om det. Det går kanske att utveckla och göra nått nytt av. Ni kunde eventuellt träna tillsammans och kanske rent av göra egna amatör-porr-klipp om det handlar om bekräftelse.
  • Anonym (Fy!)
    Anonym (Sigge Fröjd) skrev 2017-01-07 07:29:11 följande:

Sök orsaken till bekräftelsebehovet i tonåren.En längtan efter ömhet och närhet till tjejer som av olika anledningar inte blir uppfyllda.

Jag själv längtade efter en relation från 14 till 22 års ålder.

Jag har alltså ett stort bekräftelsebehov också.

Det yttrade sig i jakt på krogen. Och otaliga är de tjejer som bekräftade mig under den perioden (runt 30).

Nu har jag ändrat mitt beteende. Jag vet att det inte är rätt och har alltså slutat. Men behovet finns där och ligger o väntar på att bli uppväckt. Man är som en gammel alkis.

Han har en trasig barndom en mamma som lämnade honom. Jag vet inte om det är orsaken och orkar inte hitta en förklaring till varför. Det känns bara som han förstör vår relation gång på gång med sitt beteende och jag står maktlös och ser på. För hur mycket bekräftelse han får från mig så verkar det itne ändras...
  • Anonym (Fy!)
    John22 skrev 2017-01-07 07:49:56 följande:

Ja, otroligt barnsligt och tramsigt när både män och kvinnor fiskar efter komplimanger för sitt utseende. De är ofta väldigt talanglösa och tråkiga personer som ägnar sig åt detta eftersom de på grund av sitt utseende aldrig behövt utveckla en intressant personlighet.

Anonym (Hmm) skrev 2017-01-07 09:17:55 följande:

Pinsamt..

Exakt så känner jag. 

• Anonym (Fy!)
    Anonym (Sigge Fröjd) skrev 2017-01-07 08:04:31 följande:
    Det är lätt att se ner på oss. Vi har ingen annan talang än den fysiska utrustningen, Man försöker att bli duktig inom många områden såsom musik, sport och hög utbildning. Men man blir ständigt en looser trots att man lägger en massa tid och kraft på att träna och förkovra sig.

Då är det roligt att få dessa timmar på krogen med angenämt damsällskap.Får en att förtränga sitt självförakt en liten stund i alla fall.

Det där håller jag inte med om. Man behöver inte ha värsta talangen för att engagera sig i något lite djupare än sitt useende. Läs en bra bok, titta på en dokumentär. Vidareutbilda dig med engagemang. Sen kan man träna och vara mån om sin hälsa och vilja bygga på sin kropp. Men att det ska vara utseendet som i huvudsak ska vara i fokus hela tiden kan jag inte förstå. Det finns så mycket mer att tänka på. 

Dessutom om man är upptagen. Varför då ständigt vilja vara i rampljuset. Så jäkla irriterande. 

• absalon

Trådstartaren kanske skulle berömma sin sambo lite oftare och påminna honom om, vilken heman han i grunden är.
    För min del får självhävdelsebehovet stanna vid att jag hyr en Ferrari, och lägger ut lite bilder på Familjeliv med mig bakom ratten. Ska börja med det så fort jag lyckats köpa en mobiltelefon med kamera på avbetalning. Måste lösa ur vinteröverrocken från pantbanken först.

• Anonym (hjk)

Nej usch så pinsamt! Vilken nonchalant hållning mot förhållandet att söka bekräftelse och tönta sig så på nätet!

• Anonym (Fy!)
    absalon skrev 2017-01-07 13:58:07 följande:

Trådstartaren kanske skulle berömma sin sambo lite oftare och påminna honom om, vilken heman han i grunden är.
    För min del får självhävdelsebehovet stanna vid att jag hyr en Ferrari, och lägger ut lite bilder på Familjeliv med mig bakom ratten. Ska börja med det så fort jag lyckats köpa en mobiltelefon med kamera på avbetalning. Måste lösa ur vinteröverrocken från pantbanken först.

Som sagt säger jag ständigt hur het och snygg mm han är. Vet inte hur ofta jag ska säga det. Det är dessutom jag som vill hålla hans hand och krama honom mest medan han när vi är ute mer ska gå omkring och verka singel så känns det. 

Så nej det är inte mitt fel att han är så här. 
  • Anonym (Fy!)
    Anonym (hjk) skrev 2017-01-07 13:58:23 följande:

Nej usch så pinsamt! Vilken nonchalant hållning mot förhållandet att söka bekräftelse och tönta sig så på nätet!

Ja precis. Nu tog han dessutom bort mig från sin instagram för han blev irriterad över att jag anklagade honom för att flirta då en massa nya tjejer lagts till på hans konto! 

Så han TOG BORT MIG. Moget.
  • Anonym (hjk)
    Anonym (Fy!) skrev 2017-01-07 14:09:20 följande:

Ja precis. Nu tog han dessutom bort mig från sin instagram för han blev irriterad över att jag anklagade honom för att flirta då en massa nya tjejer lagts till på hans konto! 

Så han TOG BORT MIG. Moget.

Du har inte funderat på att själv ta över taktpinnen och ta bort ert förhållande?
  • Anonym (Fy!)
    Anonym (hjk) skrev 2017-01-07 14:23:31 följande:
    Du har inte funderat på att själv ta över taktpinnen och ta bort ert förhållande?
    Jo det är det jag lutar åt efter alla dessa känslor nu. Det känns bara så tråkigt :( 
  • Anonym (hjk)
    Anonym (Fy!) skrev 2017-01-07 14:29:58 följande:

Jo det är det jag lutar åt efter alla dessa känslor nu. Det känns bara så tråkigt :( 

Ja det är klart, när man investerat mkt av sig själv är det jobbigt att bryta. Men jag tror du besparar dig än större sorger om du avslutar i tid, och mkt av din självkänsla. Vis av erfarenhet: De ggr jag gått emot min initiala känsla att något inte är okej har det alltid blivit större sorger/konsekvenser än om jag hade gått tidigare.
  • Anonym (Fy!)
    Anonym (hjk) skrev 2017-01-07 14:39:38 följande:
    Ja det är klart, när man investerat mkt av sig själv är det jobbigt att bryta. Men jag tror du besparar dig än större sorger om du avslutar i tid, och mkt av din självkänsla. Vis av erfarenhet: De ggr jag gått emot min initiala känsla att något inte är okej har det alltid blivit större sorger/konsekvenser än om jag hade gått tidigare.
    Jo så är det säkert. Ju längre man väntar desto trasigare kommer man nog bli :(
Svar på tråden Män med bekräftelsebehov!