Anonym (M.) skrev 2026-02-05 20:17:01 följande:
Fast ÄVEN om grannflickan uppträder förföriskt och det är naturligt att hon vill ha sex, så måste du som den vuxne i sammanhanget kunna hantera detta. Man kan inte ligga med unga barn och säga "det var naturligt, hennes kropp ville ha sex".
Nu är jag ingen förespråkare för stora ålders gap alls, då det blir lite skevt för ofta.
Men vad ska hanteras?
Det är lagligt och i samtycke.
Man kan hävda moral, men i samtycke mellan två människor.
Så är inte vår moral något som trumfar faktumet att det inte finns hinder alls och helt okey enligt lagen.
Och sexuell åtrå är grundat i vår fundamentala biologiska funktion.
Personligen om jag inte hade sambo och gillar detta, så hade jag inte haft sex eller ens närmat sig detta ändå.
Och just för ser bara problem framför mig och drama, och jag hatar drama över allt annat.
Dock en sak jag aldrig kommer göra, det är att låta min moral diktera andras liv och när det inte finns annat än moral här.
Och här måste jag göra ett tillägg, och för att en del kommer ta ut svängarna rejält och ge massa argument och annat varför det är fel, fast inget finns i lagen.
Dock ett dåligt beteende, och det är manipulera och på andra sätt luras.
Men även det så har jag gjort det lite och fått samma emot mig, men dock har vi i samtycket varit två kåta individer som gillade det som skedde.(Här finns dock de som ångrar sig efteråt, men ändå i stunden så var just sex vad bägge önskade.)
Men som sagt vad, jag är inget fan av ålders gap alls, och aldrig haft ett sådant heller.
Lite svårt och förstå ilskan en del har med ålders gap ändå, för det är inte deras problem alls.
DÅ var människa med äganderätt över sitt eget kön, de gör precis vad faan de vill(Och givetvis även här, samtycke och inget olagligt, och för folk har en jävla tendens att lägga upp scenarier som innefattar tvång och olagligheter och sen inbilla sig det är ett argument mot de som inte gör något fel enligt lag.)
Jag misstänker det mesta här grundar sig i någon form av avundsjuka, fast de försöker hävda annat.
Samma som vi ser med alternative sexualiteter(Som tex homosexualitet och andra lagliga sexualiteter.) och där en del försöker exakt samma som här och vill äga andras kön och samtycke som något fel.
Mitt råd till alla är, sluta kontrollera andra människors kön, tycka är okey, döma inte lika okey.
Anonym (M.) skrev 2026-02-05 20:31:28 följande:
Det är därför lovlighetsgränsen måste höjas...
Jag tycker 15år är bra enligt lagen, dock funkar itne det med den biologiska funktionen och att folk vill ha sex med varandra redan när de blir könsmogna och deras biologiska funktion är det som gör att de har svårt att stoppa sig att ha sex.(Och givetvis även här är samtycke nyckeln, för vet en del försöker argument utanför detta och tror det är ett argument att de inte ska få ha sex fast samtycke finns och lagligt.)