• FAMILJELIV12345M

    Historia

    Hej
    jag har fyra frågor till er och jag önskar att ni svarar mig:
    1. vad betyder/är nomad
    2. vad betyder/är bofast
    3. vad betyder/är högkultur
    4. vad betyder/är flodkultur

  • Svar på tråden Historia
  • Aniiee

    Gör din läxa själv.


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 35. Bara 65 kvar.
  • JTA
    FAMILJELIV12345M skrev 2017-01-23 20:01:49 följande:
    Hej
    jag har fyra frågor till er och jag önskar att ni svarar mig:
    1. vad betyder/är nomad
    2. vad betyder/är bofast
    3. vad betyder/är högkultur
    4. vad betyder/är flodkultur
    Jag skall hjälpa dig:

    1. Nomad är efternamnet på en seriefigur i en klassisk serie som publicerades i Seriemagasinet. Fullständigt namn är Mike Nomad. Han var den tuffe figuren i par tillsammans med journalisten Steve Roper.

    sv.wikipedia.org/wiki/Steve_Roper_%26_Mike_Nomad

    2. Bofast, eller boffast, bildat av boffa, som betyder röka hasch. Boffast är den som röker på mest, eller med andra ord den flummigaste bland flummare.

    3. Högkultur är den typ av svampar som bildar små högar där deras fruktkroppar ploppar upp ur marken. Svampkulturer av detta slag skall inte förväxlas med hög kultur, som består av oregelbundna samlingar av ovanligt högresta kulturvetare.

    4. Flodkultur är en axiomatisk intersektionell ofta dikotomiskt totalordnad teori som beskriver social stratifiering bland flodhästar i Nagorno-Karabachs tillflöden.

  • Dumbledore
    JTA skrev 2017-01-24 16:41:18 följande:

    Jag skall hjälpa dig:

    1. Nomad är efternamnet på en seriefigur i en klassisk serie som publicerades i Seriemagasinet. Fullständigt namn är Mike Nomad. Han var den tuffe figuren i par tillsammans med journalisten Steve Roper.

    sv.wikipedia.org/wiki/Steve_Roper_%26_Mike_Nomad

    2. Bofast, eller boffast, bildat av boffa, som betyder röka hasch. Boffast är den som röker på mest, eller med andra ord den flummigaste bland flummare.

    3. Högkultur är den typ av svampar som bildar små högar där deras fruktkroppar ploppar upp ur marken. Svampkulturer av detta slag skall inte förväxlas med hög kultur, som består av oregelbundna samlingar av ovanligt högresta kulturvetare.

    4. Flodkultur är en axiomatisk intersektionell ofta dikotomiskt totalordnad teori som beskriver social stratifiering bland flodhästar i Nagorno-Karabachs tillflöden.


    Meh. TS skulle ju göra läxan själv. Vad tror du hen lär sig när du ger svaren sådär? ^^
  • JTA
    Dumbledore skrev 2017-01-24 17:49:07 följande:
    Meh. TS skulle ju göra läxan själv. Vad tror du hen lär sig när du ger svaren sådär? ^^
    Meh. Jag ville bara vara snäll. Det är ju SYND om TS. Genom att ställa de här frågorna gör läraren skillnad på de som kan och de som inte kan. Det är inte ok, alla skall vara med. Så nu jag säger ifrån. Sådetså. Åsså Trump, fy fan.
  • Dumbledore
    JTA skrev 2017-01-25 09:24:41 följande:

    Meh. Jag ville bara vara snäll. Det är ju SYND om TS. Genom att ställa de här frågorna gör läraren skillnad på de som kan och de som inte kan. Det är inte ok, alla skall vara med. Så nu jag säger ifrån. Sådetså. Åsså Trump, fy fan.


    Ska Trump med? Kan vi inte bara skicka honom till ts så kan de göra läxorna ihop?
  • JTA
    Dumbledore skrev 2017-01-25 09:59:26 följande:
    Ska Trump med? Kan vi inte bara skicka honom till ts så kan de göra läxorna ihop?
    Alla skall med. Hur intolerant är du egentligen? Trump utgör en utsatt grupp, alldeles själv. Nu måste jag verkligen säga ifrån. #viärhär

    Och svar via twitter, blir perf.
  • Dumbledore
    JTA skrev 2017-01-25 13:50:50 följande:

    Alla skall med. Hur intolerant är du egentligen? Trump utgör en utsatt grupp, alldeles själv. Nu måste jag verkligen säga ifrån. #viärhär

    Och svar via twitter, blir perf.


    Lågt av dig att ta upp min laktosintolerans! Jävligt lågt! #jesuislaktosintolerant

    Trump får väl söka stöd hos andra minoritetsgrupper? Typ Anders Ekholm och Breivik.
Svar på tråden Historia