Bjudit 3 av 13 tjejer i förskoleklassen - de andra tjejerna frågar mig om dom oxå är bjudna.
Hej!
Jag behöver RÅD! Har en dotter i 6årsklass som har 2 nära vänner i klassen och cirka 4 goda vänner. Resterande tjejer har hon lite svårt för. Dottern är ganska lugn och tycker det blir för mycket med intensiva barn varför hon väljer att inte leka med dessa. Några av dessa "icke-vänner" tjatar på mig att dom vill hem och leka med min dotter. Det har gått så långt att en mamma har hört av sig tio gånger med olika förslag för umgänge. Men min dotter säger blankt nej. Har till och med försökt muta min dotter att vi gör något extra trevligt den dagen detta barn följer med hem. Men blankt NEJ. Har även en gång lyckats bjuda hem henne vid ett tillfälle då min dotter gick med på det. Men då tackade dom nej för dom inte kunde.
Nu har jag bjudit hem hennes två bästa vänner och en till vän på lite popcorn och film i helgen. När jag kom igår och skulle hämta dottern så står fyra 6åringar runt mig och säger "är jag oxå bjuden?!?!?!?" Jag har inte mage att säga nej där och då. Så får fram ett "alla är bjudna". Varav ett av dessa barn varje vecka säger till mig "när får jag komma hem till xxxx"? (När jag tar med mig en av hennes vänner hem). Så ledsamt att se hela tiden.
Så väl hemma började jag fila på inbjudan till resten av tjejerna men inser att jag ORKAR INTE ha ca 9 tjejer varav flera mkt intensiva en helkväll. Har tre barn själv och behöver min energi till dom, inte hennes "icke-vänner".
Vad är ert råd??