• lessman

    Ett gnällforum för tanter?

    Ja , det verkar ju detta forum verkligen vara, för det är ju bara tanter och kvinnor som gnäller mest här om allting. Ingen ryter ju åt dem att söka hjälp hos en psykolog istället för att gnälla här. Men den man  som kommer hit och beklagar sig över tråkigheter, han får det inte lätt minnsan.
    Kvinnor håller varandra om ryggen och skiter i den man som råkat illa ut.  D et är så synd om alla kvinnor jämt.        Det är ändå rätt skönt att leva ensam och slippa allt tantgnäll på kvällarna när man kommer hem från jobbet, så underbart sköt det är att komma hem till LUGNET och slippa tantgnället.

  • Svar på tråden Ett gnällforum för tanter?
  • Bougainvillea

    Oj, vilken ironi när det är ditt gnäll och klageri som hörs och syns mest... du har fått massor av bra råd från andra men vägrar du att lyssna och istället beter dig som en trotsig treåring får du väl skylla dig själv.

  • lessman

    Det enda råd jag får är att till psykologer och jag har svarat massor av ggr attjaghar inte råd med det eller att gå till vårdventralen för läkar tider,  Deflest a har inte så gott ompengar så att man prioriterar psykologer först.sä är det bara.

  • lessman

    verklighetenär att pengar styr allting, ochj a ghar inte got tomopengar. så kalla du mig för tonårign bäst du vill, mentanter somgnäller här får aldrig samma råd...det harj ag ju märka alla gånger.

  • lessman

    verklighetenär att pengar styr allting, ochj a ghar inte got tomopengar. så kalla du mig för tonårign bäst du vill, mentanter somgnäller här får aldrig samma råd...det harj ag ju märka alla gånger.

  • Dixie
    lessman skrev 2017-02-03 06:30:40 följande:

    Det enda råd jag får är att till psykologer och jag har svarat massor av ggr attjaghar inte råd med det eller att gå till vårdventralen för läkar tider,  Deflest a har inte så gott ompengar så att man prioriterar psykologer först.sä är det bara.


    Varför ber du då om råd?? Du verkar ju inte vilja ha några råd - svårt att hjälpa någon som inte vill ha hjälp...

    Om du är nöjd med ditt liv, lungnet utan "tantgnäll" är det ju bra - frågan är ju då varför du klagar .....
  • Anna74a

    Du är nog inte ensam om att inte ha råd att gå till psykolog.
    Jobbet måste man ändå göra själv, det finns gratis böcker att låna om självhjälp på biblioteket och billigt att köpa i antikvariat.
    Det är ingen quick fix, oavsett psykologhjälp eller inte.

  • Bougainvillea
    lessman skrev 2017-02-03 06:30:40 följande:

    Det enda råd jag får är att till psykologer och jag har svarat massor av ggr attjaghar inte råd med det eller att gå till vårdventralen för läkar tider,  Deflest a har inte så gott ompengar så att man prioriterar psykologer först.sä är det bara.


    Att gå till en kurator via landstinget kostar lika mycket som ett vanligt läkarbesök, brukar ligga på runt 120 kronor. Får du en remiss från en läkare på en vårdcentral så är det gratis. Jag har lidit av svåra depressioner själv och gör man alltid ursäkter för sig själv så kommer man heller aldrig att bli bättre.
  • äldreochklokare
    lessman skrev 2017-02-03 06:30:40 följande:

    Det enda råd jag får är att till psykologer och jag har svarat massor av ggr attjaghar inte råd med det eller att gå till vårdventralen för läkar tider,  Deflest a har inte så gott ompengar så att man prioriterar psykologer först.sä är det bara.


    vårdcentralen kostar ju knappt nåt att gå till?
  • LadyB

    Åh vad besviken jag blev nu! Jag som trodde att detta var en tråd till för tanter som ville gnälla... Vart ska jag nu tömma ur mig allt jag går och bär på! Jag vill ju inte gnälla sönder min stackars man när han kommer hem! *Skratt*

    Men helt seriöst då så måste jag säga att karlar är rätt bra på att gnälla de också! (Fast de skulle aldrig i livet erkänna att det är gnäll, för män gnäller inte, de presenterar fakta bara :/) Speciellt på sidan om sex o sånt. Alla dessa trådar om storlek osv! Och du TS verkar ju också rätt hemma i gnällträsket!

    Njut av lugnet som du säger dig ha och sluta gnäll... Och sluta läsa i detta forum om det påverkar dig så negativt. Då kanske måendet blir bättre och du slipper söka hjälp. Its worth a try!

  • lessman

    Det hanlar inte omursäkter i mitt fall, är verkligenfattig och har inte råd att gå ens till vårdcentrealen. Var jag bor där kostar ett läkar besöt 250 kr, och det kanja ginte lägga  ut hur somhelst till ett läkarbesök.

  • Mandel
    Anna74a skrev 2017-02-03 06:57:05 följande:

    Du är nog inte ensam om att inte ha råd att gå till psykolog.
    Jobbet måste man ändå göra själv, det finns gratis böcker att låna om självhjälp på biblioteket och billigt att köpa i antikvariat.
    Det är ingen quick fix, oavsett psykologhjälp eller inte.


    Nu är jag sällan på sjukan, men vart går gränsen för högkostnadskort?
    Att gå på samtal via vårdcentralen eller efter remiss till sjukhus/lasarett så ingår det väl i högkostnadskortet.
    Kan man lägga sjukvård på avbetalning? Så att kostnaden sprids ut innan man kommit upp i högkostnadskort?
    Hur länge kan man betala av i så fall?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • nnnnnnnn
    lessman skrev 2017-02-03 04:54:01 följande:
    Ja , det verkar ju detta forum verkligen vara, för det är ju bara tanter och kvinnor som gnäller mest här om allting. Ingen ryter ju åt dem att söka hjälp hos en psykolog istället för att gnälla här. Men den man  som kommer hit och beklagar sig över tråkigheter, han får det inte lätt minnsan.
    Kvinnor håller varandra om ryggen och skiter i den man som råkat illa ut.  D et är så synd om alla kvinnor jämt.        Det är ändå rätt skönt att leva ensam och slippa allt tantgnäll på kvällarna när man kommer hem från jobbet, så underbart sköt det är att komma hem till LUGNET och slippa tantgnället.
    Ja, det är nog ganska rätt beskrivet.
    Tja, kanske inte om själva forumet, men om dina egna trådar... Så jag utgår från att du är en s.k. tant som gnäller mest här om allting.
    Skönt att det finns en plats för dej med!
  • kioskvältare
    lessman skrev 2017-02-03 16:35:30 följande:

    Det hanlar inte omursäkter i mitt fall, är verkligenfattig och har inte råd att gå ens till vårdcentrealen. Var jag bor där kostar ett läkar besöt 250 kr, och det kanja ginte lägga  ut hur somhelst till ett läkarbesök.


    Om du är så fattig så kanske du behöver söka försörjningsstöd? För om du inte kan avvara 250 kr/mån så är du ju verkligen fattig. Alternativet är att spara 250 kr/mån i 4 månader och sedan gå till vårdcentralen så att du kan få komma dit lite tätare som t ex en gång i veckan. 5:e gången får du frikort och kan gå hur mycket som helst.

    Varför är du så fattig, hur har det blivit så?
Svar på tråden Ett gnällforum för tanter?