• hipsterpappan

Polischef har fått nog anger namn på brottslingar-rätt eller fel?

Nu har Peter Springare polischef i Örebro fått nog och skriver ut namn på brottslingar på sin facebook alla med utländska namn. Även brottens art namnges. Nu struntar han i medias rapportering och även att han är anmäld till åklagare då han ändå snart går i pension. Många gillar hans inlägg och han har även fått en egen grupp på Facebook som stödjer honom nu med över tjugo tusen medlemmar. Så ska en myndighetsperson visserligen på sitt privata FB hänga ut misstänkta och vilka länder dom påstår sig komma ifrån?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Polischef har fått nog anger namn på brottslingar-rätt eller fel?
  • KillBill
    nihka skrev 2017-04-12 22:42:22 följande:
    Jepp. Nu tar Peter Springare avstånd från sin stödgrupp:

?Jag betackar mig därför från att mitt namn skall stå för en grupp som manifesterar främlingsfientliga, rasistiska och andra nedvärderande uttalanden om invandrare eller andra personer.?

www.dn.se/kultur-noje/peter-springare-tar-avstand-fran-facebookgruppen-i-hans-namn-gruppen-doper-om-sig/

Jag tror att han håller på att putsa på sin profil inför en stundande satsning på en politikerkarriär och han har nog blivit rådd att bryta kopplingen till de ibland nazistiska element som hyllar honom på facebook.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    KillBill skrev 2017-04-13 09:18:03 följande:

Jag tror att han håller på att putsa på sin profil inför en stundande satsning på en politikerkarriär och han har nog blivit rådd att bryta kopplingen till de ibland nazistiska element som hyllar honom på facebook.

Han hyllas knappast av dem längre. Även de har tagit avstånd från honom. Den "förrädaren", "judeälskaren" och jadajadajada heter det numer. Ja, den gamla vanliga retoriken när det kommer till de radikaliserade SDarna och bröderna ett snäpp till höger.
  • felix le chat
    KillBill skrev 2017-04-13 09:18:03 följande:

Jag tror du har helt rätt.   Han måste rensa ut alla nassar och rasister och
    samma grupp börjar kritisera honom för flathet.

Så vad tror vi ?  SD talesperson för " lag och rätt" ?
  • nihka
    felix le chat skrev 2017-04-13 13:31:52 följande:
    Jag tror du har helt rätt.   Han måste rensa ut alla nassar och rasister och
    samma grupp börjar kritisera honom för flathet.

Så vad tror vi ?  SD talesperson för " lag och rätt" ?
    Nej, snarare SDs talesperson för "titta på mig".
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-04-13 13:41:34 följande:
    Nej, snarare SDs talesperson för "titta på mig".
    Haha.

Peter Lill-Trumpen Springare.

Typ.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • hipsterpappan

Visst är skadeglädjen den bästa glädjen hos er sverigehatare. Men visst svider det ändå lite att medlemsantalet ändå ligger stadigt över 200000 medlemmar.

• FDFMGA
    hipsterpappan skrev 2017-04-13 14:58:44 följande:
    Visst är skadeglädjen den bästa glädjen hos er sverigehatare. Men visst svider det ändå lite att medlemsantalet ändå ligger stadigt över 200000 medlemmar.
    Så SD-trollen och de lite längre till höger har startat fler multipla konton.

Jaja, sysselsättningsterapi skadar ju inte.

Blir sverigehatet inom gruppen än tjockare nu när det blivit än mer av en aktivistgrupp för de mest radikaliseradeSkrattande
  • nihka

Skadeglädje?

Nej, bara konstaterar vad som har hänt.

Svider?

Inte alls. Däremot måste det svida rejält för dig att Springare som du höjt till skyarna tar avstånd från dig och alla andra som stannar i gruppen ihop med rasisterna.
  • KillBill

När man mäter storlekar på facebookgrupper så ska detta göras i utloggat läge och då har den aktuella tråden bara ca 182 tusen medlemmar och gruppen minskar snabbt..

"Räkningen av medlemmar görs i utloggat läge"

emanuelkarlsten.se/05/sveriges-storsta-facebookgrupper/
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-04-13 16:18:51 följande:
    När man mäter storlekar på facebookgrupper så ska detta göras i utloggat läge och då har den aktuella tråden bara ca 182 tusen medlemmar och gruppen minskar snabbt..

"Räkningen av medlemmar görs i utloggat läge"

emanuelkarlsten.se/05/sveriges-storsta-facebo.../
    Nja, tar man bort fullständigt inaktiva medlemmar så återstår det under 20.000 medlemmar.

Enligt en vanligtvis välunderrättad källa ska gruppens nästa namnbyte bli till det bibliska "Förfäras ej du lilla hop"Solig
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-08-14 14:09:53 följande:

Hur var det nu med det där gulliga pressetiska systemet egentligen?

Då:

Nu:

Detta är inget som avviker från praxis. Media har alltid varit mer benägen att visa bilder på misstänkta gärningsmän ifrån andra länder. I det här fallet så handlar det dessutom om en sk "kändis" som det har skrivits om i Sverige innan han blev misstänkt för det aktuella brottet.
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-08-14 14:09:53 följande:

Hur var det nu med det där gulliga pressetiska systemet egentligen?

En rolig sak när det kommer till att pixla respektive avpixla bilder är när den högerextrema och främlingsfientliga sajten Avpixlat valde att pixla ansiktena på deltagarna i ett nystartat medborgargarde i Kalmar. Dessvärre klantade Avpixlat till det och publicerade en minatyrbild på medborgargardet där ansiktena inte var pixlade. När sedan andra sajter publicerade den opixlade bilden på  medborgargardet så gick Avpixlats ansvarige utgivare i taket och kritiserade de sajter som publicerat den opixlade bilden för att vara oansvariga.

• K Markatta
    KillBill skrev 2017-08-14 14:42:07 följande:
    Media har alltid varit mer benägen att visa bilder på misstänkta gärningsmän ifrån andra länder.
    Dagens bästa Glad
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-08-14 14:58:55 följande:
    Dagens bästa Glad

Och tillika ett korrekt påstående.

• absalon

Springare torde ofta ha större problem med sina internetsupporters än med sina meningsmotståndare.Cool

Svar på tråden Polischef har fått nog anger namn på brottslingar-rätt eller fel?