Victoria K skrev 2017-08-07 21:44:33 följande:
Hej!
Förstår att du inte blir klok på det går igenom! Jag har själv aldrig tempat, utan använder endast ägglossningstest. Men jag tror att du kan lita mer på testerna än tempen, det känns som en mer säker metod... Eller!? :)
Mitt råd är dock att ha sex varannan dag efter att mensen slutat, då kan du aldrig missa ägglossningen, eftersom spermier kan leva flera dagar. Jag och min man gör så, men jag kör ägglossningstest ändå, även om jag egentligen inte behöver...dock brukar vi ha sex två dagar i rad innan ägglossningen (jag har en app på mobilen som säger när min ägglossning borde äga rum) och sen har vi sex när testet är positivt, ibland två gånger den dagen. Det blir mycket myspys...så mycket att man blir lite trött på det, haha! Till och med min man, haha!
Äter du några vitaminer, Bisolvon eller så?
Så rörigt, jag har hört att tempen är mer tillförlitlig än testerna, haha :) ja, kanske bara ska göra så som du säger, ha sex varannan dag och sen strunta i att testa o sånt, rör ju ändå bara till allt! Men varannan dag är ändå rätt ofta i längden :)
Haha, ja, det blir ju massvis med sex varje månad, ni får hotta till det lite så att ni håller stinget uppe ;)
Jag tar folsyra, zink och b-vitamin. Men denna månaden testade jag även med rosenrot till både mig och killen, sägs att man blir piggare och mer sugen av det ;)
Både jag och killen kände av det denna månaden :) eller om det är att vi är mindre stressade pga semester, vet inte :)
Bisolvon? Vad är det? Ska det vara bra?:)