• Efter regn kommer sol

    Bebis hösten/vintern -17 i närheten av Göteborg

    Hej!
    Jag är 40 år och har nyligen plussat. BF 23/11 verkar det som.

    Undrar om det finns några blivande mammor som är 35+, gärna i närheten av Göteborg som vill följas åt?
    Upplever att jag är nojigare och har mer funderingar nu än när jag väntat barn tidigare. Dessutom blir jag ensam bland mina vänner med att ha bebis igen.

    Ha en go kväll :)

  • Svar på tråden Bebis hösten/vintern -17 i närheten av Göteborg
  • EssexGreen
    kfh79 skrev 2017-04-15 16:55:47 följande:

    Hej! Har försökt ändra i inställningar så att det ska gå och skicka meddelande till mig. Hoppas det funkar annars får ni lägga till mig som vän på FB för att jag ska kunna bjuda in er. Jag heter Karin Fhager. Har långt ljust hår med mörk kappa och ljus halsduk samt mössa på min profilbild. Hoppas det ska fungera iaf :).Skriv gärna ett litet meddelande på FB så jag vet vilka ni är. Ibland får man skumma vänförfrågningar. Glad påsk på er alla ????


    Jag känner igen dig från din profilbild här på FB, men jag vet inte om du minns mig. Ser i alla fall att du är kompis med min bror. Liten värld. Jag skickar PM här på FL.
  • kfh79
    EssexGreen skrev 2017-04-15 21:34:27 följande:

    Jag känner igen dig från din profilbild här på FB, men jag vet inte om du minns mig. Ser i alla fall att du är kompis med min bror. Liten värld. Jag skickar PM här på FL.


    Spännande, ja världen är liten :). Jag ändrade min profilbild nu på FB, lite tråkigt med vinterbild nu när det är vår. Nu har jag långt ljust hår och lila överdel. Lägg gärna till mig som vän så kan jag lägga till dig gruppen :)
  • EssexGreen

    Hur har ni andra gjort med NIPT-testet som ni fått erbjudande om? Tackat ja?

    Vi tänker nog göra det också. Skall till Östra nu i veckan.

  • Nykär15
    EssexGreen skrev 2017-04-19 04:48:25 följande:

    Hur har ni andra gjort med NIPT-testet som ni fått erbjudande om? Tackat ja?

    Vi tänker nog göra det också. Skall till Östra nu i veckan.


    Jag hade gjort det om jag vore er, skulle gjort det sist då jag fick erbjudande då med. Men vi kör nog på bara NIPT privat denna gången ju. Då kan vi få svar vid samma tid som vi annars skulle göra kub/NIPT via landstinget. Tänkte ta provet i v 10+
  • Nykär15

    Vågade! Och såååå glad se att det slagit om. Hade ändå vart ok om det stod 2-3 fortfarande eftersom befruktningen ska ägt rum för ca 3 veckor sen och hormon stiger ju olika sakta. Läst om de som fått 3+ först v 9-10. Lättad o lycklig! Vecka 6+0 idag.

  • Nykär15
    EssexGreen skrev 2017-04-20 19:52:54 följande:

    KUB gick bra idag! Så skönt.


    Åhh vad skönt! kommer ni berätta för fler nu då när det är förbi? 
  • EssexGreen

    Ja, vi hade inte ens berättat för någon i familjen ännu men det har vi gjort nu.

    Det känns fortfarande lite overkligt, men kanske börjar berätta så smått för folk efter hand...

  • Kibowi

    Vi har valt att inte göra kub men har haft två tidiga ul iaf för att stilla rädslan för missfall. Vandrat in i v16 nu och har kännt av den lille några gånger, vilket är skönt. Nu är det bara en aningens nervös väntan på rul om nästan en månad.
    Med ett gäng missfall i bagaget har det blivit att vi nämnt graviditeten för endast ett fåtal icke spec utvalda, utan det har kommit sig lite där det passat och ifall nån har frågat.

  • Nykär15
    EssexGreen skrev 2017-05-09 21:17:48 följande:

    Hur går det här? Tänker särskilt på Nykär15.


    Tack för att du tänker på mig <3

    Var på VUL förra veckan och fick se ett hjärta picka, sådan otrolig lättnad!! Mätte 15,2 mm vilket motsvarar 8+1 vilket var prick på dagen rätt. Jätteskönt!

    Ska dit nästa torsdag med, då blir det ul och provtagning för NIPT. Kommer vara 10+1 då.

    Sen får jag ul på inskrivningen som är 12+2, efter det hoppas jag min doppler kan hålla mig lugn fram till RUL.

    Så tre oroliga veckor kvar med ul och väntan på svar för NIPT...

    Hur går det för dig?

    Kram!
  • EssexGreen

    Det går bra, även om jag inte kan låta bli att oroa mig lite ibland. Nu har ändå magen växt lite, och det är skönt tycker jag. Lite mer som att det är på riktigt.

    Vecka 15 nu.

  • Måne09

    Vi bor i borås och ska ha bebis sista september :) Är dock bara 27. min sambo blir 28 iår :) första barnet!

  • Nykär15
    EssexGreen skrev 2017-05-11 21:17:18 följande:

    Det går bra, även om jag inte kan låta bli att oroa mig lite ibland. Nu har ändå magen växt lite, och det är skönt tycker jag. Lite mer som att det är på riktigt.

    Vecka 15 nu.


    Allt är garanterat bra! Har du känt några rörelser ännu? Jag har alltid känt tidigt, redan från 12+ har jag uppfattat sprattel. Hoppas på det denna gången med. Har en doppler med som jag hoppas börja kunna använda snart, sist fick jag hem den 11+ och då kunde jag höra. Men nu är för tidigt, bara 9+2 idag.


     


    Måne09 skrev 2017-05-12 07:16:46 följande:

    Vi bor i borås och ska ha bebis sista september :) Är dock bara 27. min sambo blir 28 iår :) första barnet!


    Ja detta är ju en tråd för 40+ - man är oftast lite mer ensam om att vara gravid lite senare i livet. Du kan säkert hitta en tråd för Borås med omnejd eller skapa en själv för att få kontakt med andra som väntar i ditt närområde Glad

  • Finamamma

    Hej! Jag vill gärna vara med i er grupp. Jag är 43 år och gravid med mitt tredje barn. Skickar ett FB-meddelande till dig Kfhg79!

  • Harmynt

    Hej!

    Om allt går väl blir det en liten till vintern, men på andra sidan nyåret.

    Går gärna med i er grupp på FB ändå om jag får?

  • Nykär15
    Harmynt skrev 2017-06-03 19:28:20 följande:

    Hej!

    Om allt går väl blir det en liten till vintern, men på andra sidan nyåret.

    Går gärna med i er grupp på FB ändå om jag får?


    Skriv till Kfhg79 eller leta upp henne på fb, namn och förklaring på profilbild finns tidigare i inlägg här. Jag gick med först idag :)
Svar på tråden Bebis hösten/vintern -17 i närheten av Göteborg