Sambon vägrar gå upp på morgonen
Vet inte riktigt vad jag ska göra.. jag har en 8 månader barn tillsammans med min sambo sen 9 år. Han var en riktig gamer och serie tittare om nätterna innan vi skaffa barn. Men det gjorde inget.. jag var en nattuggla själv.
Jag var tydlig innan vi försökte skaffa barn att då är det bara dstatid när bebis sover eller han är ensam hemma. Samt om jag tex ändå sitter o ammar.
Jag sa även att om han ändå väljer att sitta uppe om nätterna så får han skylla lite sig själv om han är trött. Att vi får turas om att gå upp på morgonen när han är ledig.
Min son sover oroligt mellan 23-06 då han vill gå upp. Jag har gått upp nästan varje gång då sambon spelar hela nätterna
Hans u4säkr är: "men du har ju ändå sovit, från 23! Jag har gjort sånt ja inte hinner annars på daganr. Du har ju sovit "
Jag poängterar att jag sover kasst.. har väckt honom vid 9-10 då han får vakna efter en morgon lur hos bebis. Inga problem.
Men jag är trött på att gå upp själv på morgonen. . Man kan väl turas om eller gå upp båda?
Idag orkade jag inte vara en mamma som väcker honom så då sov han till 12!!
Gick därifrån på promenad med sonen o skrev att de inte funkar såhär.
Överdriver jag?
På dagarna när vi båda är uppe har vi det jätte bra och jag älskar min lilla familj och älskar honom. Vill inte leva utan han. Men hur ska det funka . För att vi ska funka.. Ska han eller jag offra mig? Ska ja låta ha n sova.. Ska han skärpa sig?
Förresten har han massor med egentid om dagarna då jag är mycket iväg med sonen hos vänner.