• Anonym (osäker)

Badoo

Jag o min sambo är i 40-års åldern. Vi har varit tillsammans i ca 2,5 år. För ett par veckor sen fick vi reda på att vi äntligen är gravida. Vilket vi har jobbat på ganska länge. Nu till saken: Igår gjorde jag nåt förbjudet, jag kollade hans mobil och ser dåatt han har Badoo-appen:/ Går dumt nog in och visst är det så att han " flirtar"....Jag blev förkrossad av det så klart. Har haft en konstig känsla sista tiden och vi har sex typ 2ggr/mån. Nu undrar jag hur ni skulle gjort? Skulle du konfrkonfrontera honom eller bara låta det vara. Det va ju trots allt fel av mig att kolla hans mobil. ..

• Svar på tråden Badoo
  • Anonym (Hoppas det löser sig.)
    Anonym (osäker) skrev 2017-03-25 20:09:15 följande:

Jag o min sambo är i 40-års åldern. Vi har varit tillsammans i ca 2,5 år. För ett par veckor sen fick vi reda på att vi äntligen är gravida. Vilket vi har jobbat på ganska länge. Nu till saken: Igår gjorde jag nåt förbjudet, jag kollade hans mobil och ser dåatt han har Badoo-appen:/ Går dumt nog in och visst är det så att han " flirtar"....Jag blev förkrossad av det så klart. Har haft en konstig känsla sista tiden och vi har sex typ 2ggr/mån. Nu undrar jag hur ni skulle gjort? Skulle du konfrkonfrontera honom eller bara låta det vara. Det va ju trots allt fel av mig att kolla hans mobil. ..

Många idiotiska förslag i tråden. Hur klokt vore det att omedelbart dumpa som gravid?

1) Det du först tänker göra är alltid det sämsta.

2) Prata med någon du känner väldigt väl och beskriv vad du upptäckt och nu tänker.

Är naturligtvis oerhört sorgligt att han söker bekräftelse vid sidan av och så aldrig en gör "bra kille". Det är lika illa som att gå på dejter när man är i ett förhållande.

Tyvärr är et väldigt vanligt att man testar sitt "marknadsvärde" på Internet då det för vissa känns lite mer oskyldigt att göra det är jämfört med på krogen, jobbet eller andra platser.

Du ska naturligtvis "utreda" det som hänt, men gör inget förhastat som du kanske sedan får ångra.
  • Anonym (uäh)
    Anonym (Ok) skrev 2017-03-26 14:46:41 följande:
    Du hade dumpat som gravid 40+?
    Ja, absolut! Jag har självrespekt och ingen behandlar mig på det sättet som TS sambo.
  • Anonym (39-åring)

Det du beskriver verkar tyvärr inte vara så ovanligt numera. Som jag ser det ska du konfrontera honom om det och då ska du även tala om hur du upptäckte det. Han har ljugit för dig men behöver inte betyda att han ens planerar att vara otrogen, eller så tänkte han det. Han kanske bara får en kick av bekräftelsen. Oavsett måste sånt där upp till ytan och du ska vara ärlig hur du kom på honom. Att avslöja en lögn med en annan lögn är inget man bygger något stabilt på. 
    Konfrontera honom
    Låt honom förklara utan att avbryta
    Men var beredd att ifrågasätta det han säger så det inte blir lögner för att förklara tidigare lögner
    Fundera över vad som hänt
    Väg ihop och fundera över om ni har något att bygga vidare på
    Fatta beslut

• Anonym (1)

Vad ska han med en badooapp till när ni har ett stå pass nytt förhållande? Han borde vara stormförälskad och bara vilja vara med dig. Det här visar bara att man inte ska flytta ihop eller bilda familj med någon för snabbt. Det tar några år att se alla sidor hos en person, så är det bara. 

• Anonym (Ok)
    Anonym (1) skrev 2017-03-27 12:22:23 följande:

Vad ska han med en badooapp till när ni har ett stå pass nytt förhållande? Han borde vara stormförälskad och bara vilja vara med dig. Det här visar bara att man inte ska flytta ihop eller bilda familj med någon för snabbt. Det tar några år att se alla sidor hos en person, så är det bara. 

Då hade hon ju förblivit barnlös.
  • Anonym (osäker)

Känner mig så feg! Har inte vågat konfrontera. ..Vet inte vad jag är rädd för... Känns bara så illa att ha kollat hans telefon. Kanske är det hans reaktion på det som gör att jag fegar ur.. Mår så otroligt dåligt över detta och mitt självförtroende är i botten.

Anonym (osäker) skrev 2017-03-31 23:30:22 följande:

Känner mig så feg! Har inte vågat konfrontera. ..Vet inte vad jag är rädd för... Känns bara så illa att ha kollat hans telefon. Kanske är det hans reaktion på det som gör att jag fegar ur.. Mår så otroligt dåligt över detta och mitt självförtroende är i botten.

Prata med någon som är bra att prata med innan du gör något.

Du kan inte släppa det här.
  • Anonym (..konfrontera)

Jo konfrontera du för ert barns skull men och räkna med en man som är i behov av att vänstra om än det sker via internet, det kommer nog aldrig sluta och hur gammal är du? Kan du inte träffa någon ny som är av den trogna typen? Annars sök direkt parterapi för det här nu och gift er och skaffa äktenskapsförord. Jag lovar dig du förlorar annars som kvinna med den här typen av man.

Lycka till

• Anonym (..konfrontera)

Såg du är 40.. i annat tro mig i det jag skriver. Hård värld för kvinnor fortfarande och värre än förr pga internet.

• Anonym (Ok)
    Anonym (osäker) skrev 2017-03-31 23:30:22 följande:

Jag tror du tar det här på för stort allvar. Det betyder inte vad du tror.

Nästan alla män är skapta för att söka nya kvinnor att ligga med men få gör det, orsaken är att det är en lång sträcka till att faktiskt lyckas.
  • Anonym (osäker)

Ja jag kanske förstorar upp det. Har också tänkt på det. Det är så mycket just nu och då kanske det är lätt att se saker lite onödigt negativt. Men jag är ändå rädd för att han ska välja bort mig och/heller inte vara hans nummer ett...Jag väntar ju faktiskt hans barn.

Tack för era tankar och funderingar.

• Anonym (Ok)
    Anonym (osäker) skrev 2017-04-01 13:32:53 följande:

Ja jag kanske förstorar upp det. Har också tänkt på det. Det är så mycket just nu och då kanske det är lätt att se saker lite onödigt negativt. Men jag är ändå rädd för att han ska välja bort mig och/heller inte vara hans nummer ett...Jag väntar ju faktiskt hans barn.

Tack för era tankar och funderingar.

De flesta män jag känner har försökt ragga och flörta när vi varit ute efter jobbet eller så och om de lyckats har de gjort det.

Grejen är att de nästan aldrig lyckas eftersom det är för svårt för de flesta män, den mängd energi de behöver komma in med för att faktiskt få kvinnan de stöter på att öppna benen är inte nog.

Och i de fall de lyckats så har de i 99% av fallen aldrig lämnat sin fru på grund av det, oftast får ingen ens reda på det.

Försök hitta ett skäl till att få tag på hans telefon när han är där, titta på den och konstatera att det finns en badoo app där. Konstatera att så är fallet, och använd ett förvånat tonfall utan att anklaga. Säg sen att du litar på honom men helst ändå ser att han tar bort den appen nu när ni ska ha barn.

Om han är normal så reagerar han på det och lugnar nog ned sig med appar och ragg.
  • Anonym (Usch)

Usch och fy fan vad jobbigt för dig. Nej du överdriver inte. Herregud. Badoo är en dejtingapp! Varför har man den om man lever lyckligt med sin sambo och dessutom väntar barn ihop? Helt sjukt beteende som jag aldrig skulle kunna hålla mig från att konfrontera! Bli så rasande och arg och förtvivlad som du är. Framför honom. Fråga om han tycker det är okej att du gör likadant? Fråga om han vill att du ska tappa respekten för honom iom att han gjort så här så du kanske till slut hittar en annan? Vänd på situationen så han blir lite rädd. Du är gravid i 9 månader sen kan du lika gärna ge honom samma oro. Det vill han väl inte? Usch jäkla karlar!!!!

• Anonym (www)

Det låter inte bra. Han verkar ta lätt på både förhållande och att skaffa barn fast ni är så vuxna... Vad vet du om hans historia? Ex? Barn? Brukar ragga runt?

• Anonym (osäker)

Jag konfronterade honom ikväll. Han nekar rakt av o säger att badoo är en fb-app och måste ha installerats automatiskt. Ja eller hur??? Orkade dock inte med att säga att jag varit inne o läst. Känner mig så lurad, sårad och ledsen. Har så mycket annat omkring mig också så det här blev bara för mycket..

Anonym (osäker) skrev 2017-04-05 22:59:54 följande:

Jag konfronterade honom ikväll. Han nekar rakt av o säger att badoo är en fb-app och måste ha installerats automatiskt. Ja eller hur??? Orkade dock inte med att säga att jag varit inne o läst. Känner mig så lurad, sårad och ledsen. Har så mycket annat omkring mig också så det här blev bara för mycket..

Som man beklagar jag verkligen att det finns puckon av mitt eget kön.

"Installerats automatiskt" och du har sett att han varit aktiv och skrivit till andra.

Förstår att du känner dig sårad och ledsen.
  • Anonym (konfrontera)
    Anonym (osäker) skrev 2017-04-05 22:59:54 följande:

Om jag vore du hade jag skrivit det istället, har svårt att prata om känsliga saker för jag börjar bara gråta och tappa tråden. Skriv ett sms och berätta att du sett. 
    Extra bonus med att skriva istället: du får förhoppningsvis svaret i text
Svar på tråden Badoo