• Natta.A

Mallorca - Resa till Alucudia eller inte ?

Heeej ! Vi har bokat en resa med TUI till Alcudia , vi kommer att ha en 1 åring och kommer stt vara där 2 hela veckor. Har läst en del om Alcudia och läst att det är jätte fint men är så rädd för att det inte ska kännas som "Spanien" att det endast är turister och att det ska kännas som i Sverige haha . Hur har ni upplevt Alcudia ? Vilka andra ställen skulle ni rekommendera oss att åka till på Mallorca ? :D

• Svar på tråden Mallorca - Resa till Alucudia eller inte ?
  • Anonym (Ilg)

Allt är ju relativt. Vädret är inte detsamma, växterna är inte detsamma. Stranden är grym. Men du kommer höra alla andra språk än spanska och du kommer kunna beställa köttbullar på svenska överallt (förutom på kfc).

Men vad är du ute efter? du har ju redan bokat resan

• Natta.A

Jo jag förstår det , ja vi har bokat resan men vi kan omboka hur många gånger vi vill och byta resmål . Undrar mest hur andra har upplevt Alcudia och de andra ställen på Mallorca :D

• Natta.A

Jag vill absolut inte kunna beställa köttbullar haha .. nu börjar jag fundera om jag verkligen ska byta resmål . Vi vill inte att det ska vara typisk "turistiskt" visst lite men inte för mycket

• Anonym (Ilg)
    Natta.A skrev 2017-03-31 23:19:22 följande:

Jo jag förstår det , ja vi har bokat resan men vi kan omboka hur många gånger vi vill och byta resmål . Undrar mest hur andra har upplevt Alcudia och de andra ställen på Mallorca :D

Mallis är trevligt, men bara om man hyr bil och åker runt. Tycker jag iaf, men då tycker inte jag om turistställen och chartersemestrar.
  • Anonym (Ilg)
    Natta.A skrev 2017-03-31 23:21:02 följande:

Jag vill absolut inte kunna beställa köttbullar haha .. nu börjar jag fundera om jag verkligen ska byta resmål . Vi vill inte att det ska vara typisk "turistiskt" visst lite men inte för mycket

Om du inte vill kunna beställa köttbullar får du låta bli att boka resan via tui.
  • Natta.A

Tack för svaren blev lite besviken nu får se vad vi bestämmer oss för .. :/

• Anonym (Ilg)
    Natta.A skrev 2017-03-31 23:27:17 följande:

Tack för svaren blev lite besviken nu får se vad vi bestämmer oss för .. :/

Men vad hade du förväntat dig egentligen??
  • Carambolan

Vill du inte resa till ett turistställe så ska du inte boka paketresa med ett charterbolag. Det går jättebra att boka både reguljärflyg och fristående hotell på Mallorca!

• Natta.A
    Anonym (Ilg) skrev 2017-03-31 23:31:55 följande:

Men vad hade du förväntat dig egentligen??

Hade förväntat mig att känna mig som i Spanien även om det är en turistort .. men när man läser omkring på nätet att i Alcudia så får man en "Sverigekänsla" då blir man lite besviken faktiskt , kanske man ska ändra resmål till Grekland .
  • Anonym (Ilg)
    Natta.A skrev 2017-03-31 23:35:30 följande:

Hade förväntat mig att känna mig som i Spanien även om det är en turistort .. men när man läser omkring på nätet att i Alcudia så får man en "Sverigekänsla" då blir man lite besviken faktiskt , kanske man ska ändra resmål till Grekland .

Grekland lever ännu mer på sin turism, så om du vill komma bort från turistställen ska du inte välja det största turiststället i Europa.

Om du vill se riktiga Spanien ska du åka till Sevilla eller Valencia, Mallis motsvarigheten till vad Sandhamn är för Sverige.
  • Natta.A

Jag förstår att det är turistmål och det har jsg inget emot då vi faktiskt älskar charter, vi var i Cypern förra pret och visst fanns det turister men det köndes verkligen inge som Sverige . Har bott i Spanien så jag vet hur Spanien är men har aldrig varit i Mallorca tidigare .

• Anonym (Ilg)
    Natta.A skrev 2017-03-31 23:48:05 följande:

Jag förstår att det är turistmål och det har jsg inget emot då vi faktiskt älskar charter, vi var i Cypern förra pret och visst fanns det turister men det köndes verkligen inge som Sverige . Har bott i Spanien så jag vet hur Spanien är men har aldrig varit i Mallorca tidigare .

Så vad är problemet?
  • Natta.A
    Anonym (Ilg) skrev 2017-03-31 23:51:34 följande:

Så vad är problemet?

Du verkar inte förstå problemet alls så det är ingen idé att fortsätta diskussionen :) !

Till alla andra som kikar in skriv gärna vad ni tyckte om Mallorcas olika resmål .
  • Anonym (Ilg)
    Natta.A skrev 2017-03-31 23:53:10 följande:

Du verkar inte förstå problemet alls så det är ingen idé att fortsätta diskussionen :) !

Till alla andra som kikar in skriv gärna vad ni tyckte om Mallorcas olika resmål .

Hoppas verkligen inte att det är såhär du snackar irl
  • Dukanintevinnaövermig

Kanske boka Pollenca istället och göra utflykter till Alcudia gamla stan och hamnen. Menndet är ganska mycket dyrare där...

• Anonym (Mallisveteran)
    Natta.A skrev 2017-03-31 23:00:35 följande:
    På vilket sätt barnfamiljens paradis ? Vi har en ett åring med oss vet inte hur mycket han kommer att märka om vi är i Alcudia eller inte , vad tyckte du om Alcudia ? Är det mycket turister :) ?
    Här kan du kolla och jämföra lite!

www.mallorca.se/
  • Bullimor

Jag har aldrig varit på Mallorca men har bokat en resa dit nu i vår.
    Bokade först Alcudia men sen när jag läst på lite (på sidan som personen ovanför tipsade om!) så bokade jag om till Playa de Palma.

Anledningen är att det är mest småbarnsfamiljer som väljer Alcudia och jag reser med min 18-åriga son den här gången. En stor fördel utöver att det är färre barnfamiljer är närheten till Palma stad som vi ska besöka för shopping en dag. 

• Dukanintevinnaövermig
    Bullimor skrev 2017-04-01 11:00:20 följande:
    Jag har aldrig varit på Mallorca men har bokat en resa dit nu i vår. Bokade först Alcudia men sen när jag läst på lite (på sidan som personen ovanför tipsade om!) så bokade jag om till Playa de Palma. Anledningen är att det är mest småbarnsfamiljer som väljer Alcudia och jag reser med min 18-åriga son den här gången. En stor fördel utöver att det är färre barnfamiljer är närheten till Palma stad som vi ska besöka för shopping en dag. 

Vad kul för er! Palma är en jättefin stad, speciellt gamla Palma. Se till att hitta stranden Es trenc. Ps taxi är billigt.
  • Anonym (..)

Men varför ens välja ett så typiskt svenskt charterställe om du vill uppleva Spanien? Bättre boka reguljärflyg till nåt ställe som är lite mer inhemskt..om du nu måste åka till just Spanien. Men om ni inte var, som du själv kallat er, "så lata" kan man ju uppleva mkt på en ö som för övrigt är väldigt turistig om man kan ta dig runt på mindre orter och utforska på egen hand. Vi åker på typiska charterställen när kidsen är med för det känns tryggast med allt man behöver inom räckhåll med svensk personal som förstår oss om nåt skulle hända barnen eller så..

• Bullimor
    Dukanintevinnaövermig skrev 2017-04-01 13:33:47 följande:

Vad kul för er! Palma är en jättefin stad, speciellt gamla Palma. Se till att hitta stranden Es trenc. Ps taxi är billigt.
    Tack för tipsen! 
    Fast vi åker nog buss tror jag, bussen ska stanna alldeles intill hotellet och ta max en halvtimme. Men men, blir det mycket shoppat så kanske det blir taxi tillbaka. Solig
Svar på tråden Mallorca - Resa till Alucudia eller inte ?