Hur ska man orka och går det att få hjälp
Vi har en liten gosse på åtta månader. Frisk och härlig men enormt aktiv. Han kryper nu och ställer sig upp och får tänder. Det som aldrig verkar utvecklas åt rätt håll är hans sömnvanor. Redan som spädbarn sov han endast 20 min på dagen och under hans sovtid (21-09) var han vaken mellan 8-12 ggr.
På BVC sa dem bara att "allt är normalt, efter tre månader blir det bättre, försök få avlastning". Till saken hör att vi bor 100 mil ifrån "avlastning" och dessa jobbar, så det är lättare sagt än gjort.
Jag tog alla nätter fram till att han var sex månader, sen fick pappan börja ta en natt i veckan. Han har jobbat heltid hela tiden, vilket krävs eftersom vi har utgifter.
Nu sover han nästan alltid med oss eftersom jag har haft så många ryggskott efter att ha lyft han i och ur spjälsäng ca tjugo ggr/natt. Räcker oftast inte att vända honom eller buffa, men provar alltid det först.
När han vaknar är det oftast med ett skrik och därefter gråt.
Har länge misstänkt magen men det tror inte BVC, provade utan mjölk men det blev ingen skillnad. Dem tror inte på glutenintolerans heller.
Iom ena framtanden så fick han feber som höll i sig ett dygn, har efter detta varit lös i magen i snart tre veckor. Vi har varit till läkare och fått medicin så nu bajsar har 5-6 ggr/dygn ist 12 ggr och har även slutat bajsa på natten.
Men nu senaste tre dygnen har han vaknat över tjugo ggr mellan 20-07, vi orkar snart inte, sov dock 2 gången a 30 min under dagen men hela sömnen är ju så upphackad.
Vad ska vi göra? BVC tycker ju att allt är normalt men vi orkar inte isf ha barn verkar det som, hur orkar dem som har 2, 3, 4 barn med detta? Då kan man ju knappast få sova alls.