• minihallon

Återinföra två?

Hur många här har fått sätta in två embryon? Hur många dagar har embryot varit? Och vad har resultatet blivit? 

• Svar på tråden Återinföra två?
  • KajsaStina123
    ph8205 skrev 2017-05-27 09:20:56 följande:

Jag vet inte om de var lika stora när de sattes in men de sa att det var 2 fina 8celliga embryon.

Både i v.7+6 och vid kub UL i v.12+4 så var skulle det 0.3mm skillnad på dem så de var lika i storlek, lite större än dagarna sa men de ändrar ju inte vid ivf

O grattis till era små! Håller tummarna för att de kommer ifatt varandra i storlek

Hej!

Det var ett som överlevde och verkade starkt, den som var mindre hade dött ngn stans efter sista besöket. :-/..kändes sorgligt att inte få veta vem det skulle blivit...

Men som sagt nu verkar det vara en frisk livlig liten krabat kvar i magen. Och är ju i v 15 nu så det känns som om man vågar glädjas trots allt som var.

Är allt bra m dig?

Jag mår illa i vågor fortfarande och trött. Men har nu semester och ska vara föräldraledig till augusti så får hoppas jag blir lite piggare av det
  • Popetot
    KajsaStina123 skrev 2017-06-20 12:30:53 följande:

Hej!

Det var ett som överlevde och verkade starkt, den som var mindre hade dött ngn stans efter sista besöket. :-/..kändes sorgligt att inte få veta vem det skulle blivit...

Men som sagt nu verkar det vara en frisk livlig liten krabat kvar i magen. Och är ju i v 15 nu så det känns som om man vågar glädjas trots allt som var.

Är allt bra m dig?

Jag mår illa i vågor fortfarande och trött. Men har nu semester och ska vara föräldraledig till augusti så får hoppas jag blir lite piggare av det

Beklagar att ni förlorat den ena. Kan inte sätta mig in i hur det känns. Hoppas du ändå mår ok och kan njuta lite av graviditeten. Kram <3
  • KajsaStina123
    Popetot skrev 2017-06-25 23:24:45 följande:

Beklagar att ni förlorat den ena. Kan inte sätta mig in i hur det känns. Hoppas du ändå mår ok och kan njuta lite av graviditeten. Kram <3

Hej!

Tack, ja hela denna resan har varit en riktig berg o dal bana känslomässigt. Har lite svårt att ta in att jag är gravid....kanske känns mer verkligt efter ultraljudet.

El när det börjar närma sig förlossningen, är ju ett tag kvar dock...

Hur går det för dig?
  • Popetot
    KajsaStina123 skrev 2017-07-03 15:37:34 följande:

Hej!

Tack, ja hela denna resan har varit en riktig berg o dal bana känslomässigt. Har lite svårt att ta in att jag är gravid....kanske känns mer verkligt efter ultraljudet.

El när det börjar närma sig förlossningen, är ju ett tag kvar dock...

Hur går det för dig?

Jag förstår att det varit jobbigt. Har du fått tid för rul?

För mig går det bra men man oroar ju sig hela tiden. Fick extra ul då ena tvillingen halkat efter i tillväxt. Är ganska mycket mindre men alla organ och så ser bra ut så hoppas han växer till sig. De verkade inte oroliga. Nytt tul om 2 veckor. Vi har precis gått in i v 23 så tiden tickar ju på. Längtar till min semester om två veckor. Börjar känna mig lite otymplig och får lite ömma ljumskar när jag anstränger mig fysiskt vilket jag gör en hel del i mitt jobb.
  • KajsaStina123
    Popetot skrev 2017-07-03 22:05:19 följande:

Jag förstår att det varit jobbigt. Har du fått tid för rul?

För mig går det bra men man oroar ju sig hela tiden. Fick extra ul då ena tvillingen halkat efter i tillväxt. Är ganska mycket mindre men alla organ och så ser bra ut så hoppas han växer till sig. De verkade inte oroliga. Nytt tul om 2 veckor. Vi har precis gått in i v 23 så tiden tickar ju på. Längtar till min semester om två veckor. Börjar känna mig lite otymplig och får lite ömma ljumskar när jag anstränger mig fysiskt vilket jag gör en hel del i mitt jobb.

Hej!

Vad skönt att det verkade bra ändå trots att den ena är lite mindre. Hoppas han växer på sig. Jag googlade ju en del när jag själv hade 2 liv i magen och det verkade ju vara rätt vanligt att den ena kunde vara lite mindre. Speciellt om det var 2 äggs. Har du 2 äggs?

Jo vi har tid den 18.e juli för rul. Det känns fortfarande nervöst, för känner mig fortfarande orolig. Verkar vara svårt att försöka få en känsla att gå över....vill försöka bli "bara" glad och förväntansfull. Men som sagt, hoppas det förändras efter rul om allt ser bra ut....

Skönt att du får semester snart och får ta det lite lugnare. Är också ledig nu och det känns skönt. Är i v 18 och imorgon går jag in i v 19...så det går fort.
  • Popetot
    KajsaStina123 skrev 2017-07-12 14:32:11 följande:

Hej!

Vad skönt att det verkade bra ändå trots att den ena är lite mindre. Hoppas han växer på sig. Jag googlade ju en del när jag själv hade 2 liv i magen och det verkade ju vara rätt vanligt att den ena kunde vara lite mindre. Speciellt om det var 2 äggs. Har du 2 äggs?

Jo vi har tid den 18.e juli för rul. Det känns fortfarande nervöst, för känner mig fortfarande orolig. Verkar vara svårt att försöka få en känsla att gå över....vill försöka bli "bara" glad och förväntansfull. Men som sagt, hoppas det förändras efter rul om allt ser bra ut....

Skönt att du får semester snart och får ta det lite lugnare. Är också ledig nu och det känns skönt. Är i v 18 och imorgon går jag in i v 19...så det går fort.

Våra är garanterat tvåäggs (olika kön) så det tycker jag är skönt. Lite mindre risker och olika storlek är inte så allvarligt som om det varit enäggs.

Vi ska på tul den 18 så vi får hålla tummarna för varann :) Hittills har alla organ sett bra ut på våra ul så det är ju mest tillväxten jag tänker på. Man släpper ju aldrig oron som du säger. Jag var lättad efter rul så det hoppas jag du också kommer vara.
  • shrigley

Hallå! Vi satte in 2 st tvådagars och såg detta idag på VUL i v 8+0 Gjorde en ivf i höstas och satte då också in två st pga min ålder men fick tidigt MF efter att först testat pos. Vi är glada men i chock!
  • shrigley

Kan tillägga att första ivf var på Sophiahemmet och den här gången i falun, båda föreslog återföring av två st i mitt fall. Falun dock mkt bättre o trevligare klinik.

• KajsaStina123
    Popetot skrev 2017-07-13 12:24:06 följande:

Våra är garanterat tvåäggs (olika kön) så det tycker jag är skönt. Lite mindre risker och olika storlek är inte så allvarligt som om det varit enäggs.

Vi ska på tul den 18 så vi får hålla tummarna för varann :) Hittills har alla organ sett bra ut på våra ul så det är ju mest tillväxten jag tänker på. Man släpper ju aldrig oron som du säger. Jag var lättad efter rul så det hoppas jag du också kommer vara.

Vad spännande med en av varje , och skönt på ett sätt att det är tvåäggs. Kanske alltid blir så vid ivf...

Ja vi får hålla tummarna för varandra den 18.e .
  • shrigley
    livetpågårnu skrev 2017-07-13 19:57:15 följande:

Snart 2 år sedan vi fick 2 tillbaka, det var 2-dagars, vilket blev våra 2 underbara barn! 

Så spännande, där vill jag också vara! Hoppas mina två stannar kvar nu. Jag är snart 42 utan tidigare barn..
  • livetpågårnu
    shrigley skrev 2017-07-14 08:38:27 följande:

Så spännande, där vill jag också vara! Hoppas mina två stannar kvar nu. Jag är snart 42 utan tidigare barn..

Grattis! När du sett att de små hjärtan slår är risken mycket liten att något händer!
  • Västerås

Jag har precis fått 2 st tillbaka vi får se hur detta går 3 misslyckade försök bakom .....

• Tablettask

Vi ska förhoppningsvis få tillbaka två vid nästa försök, jag skriver i tråden nu så att jag hittar tillbaka. Vi påbörjar behandlingen i november.

• Västerås
    shrigley skrev 2017-10-21 09:03:27 följande:

Uppdatering, nu i v 23 med tvillingar (tvåäggs) ????

Vad spännande!! Har precis fått positivt resultat men vet inget förrän efter första ultraljudet i november...
    Misstänkte du själv tvillingar innan ultraljud?
Svar på tråden Återinföra två?