• EmeliesaraB95

    SF mått vecka 34? Vad vägde eran bebis i vecka 34?

    Jag har under hela graviditeten haft ett "litet" SF mått och vi senaste mätningen så låg jag på 28cm.. har hela tiden visat tecken på att avvika från kurvan så idag fick jag gå på ett tillväxtultraljud för att kolla att bebis växer. Uppskattade vikten idag v 34 (33+3) var ca 2000g och beräknad vikt 3,1-3,3g. Hon sa ingenting om avvikelser i procent utan sa bara "allt ser jätte bra ut" "det är normalt".

    Hur mycket vägde eran bebis i vecka 34 och vad har ni haft för SF mått?

  • Svar på tråden SF mått vecka 34? Vad vägde eran bebis i vecka 34?
  • Emamma

    Tror du ska ta det med en nypa salt läst om några som fått höra att dom ska få små bebisar o ändå får normala eller lite större!;) hehe och vadå 3.1-3.3 är ju normalt jag vägde 3.3 när jag föddes. Är själv i v 32 så kan berätta nästa vecka va mitt mått va:) då jag ska till BM nästa fredag:)

    Min mage är kanonputig tror det handlar om lite hur bebben ligger oxå:) har bara mage inget nån annanstans :)

  • Anonym (V33)

    Som ovanstående säger, måtten säger inte allt och ett tillväxtultraljud kan ge variation och 3,3 kg är ju inte så liten :)

    Mitt barn kom faktiskt i v 33+0 så kan ge dig en faktiskt vikt på 1935 gram, han låg vid ett tillväxtultraljud i v32 minus 6% men inget som oroade någon och när han föddes bedömdes han inte vara tillväxthämad dock lite liten för veckan men det var inga problem.

  • Emamma
    Anonym (V33) skrev 2017-04-11 14:20:48 följande:

    Som ovanstående säger, måtten säger inte allt och ett tillväxtultraljud kan ge variation och 3,3 kg är ju inte så liten :)

    Mitt barn kom faktiskt i v 33+0 så kan ge dig en faktiskt vikt på 1935 gram, han låg vid ett tillväxtultraljud i v32 minus 6% men inget som oroade någon och när han föddes bedömdes han inte vara tillväxthämad dock lite liten för veckan men det var inga problem.


    Haha samma här min stora pojke kom i v 34 o vägde 3058 haha så nästan så den rediga vikten skrämmer mej va kunde han vägt som fullgången?;)
  • Nelah

    Jag ligger mitt emellan normal kurvan och den över o min bebis är 11% större än normalt. Kommer dock inte ihåg vad mitt sf mått är :p men vi gjorde tul o var hos Bm o mätte magen samma dag. Hamnade på samma plats på kurvan på både tul o hos Bm.


    Jag vill och jag kan...
Svar på tråden SF mått vecka 34? Vad vägde eran bebis i vecka 34?