• stinse

    Kan Ving, Tui, mfl garantera havsutsikt?

    Har bott på ett hotell flera gånger som har havsutsikt i alla rum. Tänkte dock prova något nytt och frågade Ving om de har andra hotell där alla rum har havsutsikt.

    Fick veta att man kan boka till havsutsikt för en extra summa och att det enligt säljaren är garanterat.

    Har dock hört historier om att det inte alls är så utan bara en önskan som resebyrån framför. Någon familj hade tydligen gjort så men fick veta kort inpå avresan att de inte alls skulle få det rummet utan blev ett med utsikt mot en bergsvägg.

    Så kan man alls lita på det som Ving säger? Tui har jag inte frågat och inte Apollo heller.

    Om det är svårt att garantera är det ju nästan bättre att ta samma gamla hotell igen...

  • Svar på tråden Kan Ving, Tui, mfl garantera havsutsikt?
  • Carambolan

    Betalar du extra för det så ingår det i avtalet, då kan de inte säga att det bara är ett önskemål.

  • Anonym (Reser ofta)

    Ot, men frågar ändå.
    Varför vill man egentligen ha havsutsikt?
    Vad spelar det för roll om man ändå bara sover på rummet?

  • stinse

    Kan ju vara ett plus i kanten med utsikt. Vi brukar spendera en del tid på rummet. Sen är det alltså härligt art kunna gå ut på morgonen tex och titta på vattnet. Men det är bara min åsikt.

    Jag vet inte vad du gör på semestern om du bara sover på rummet...

  • Guapa
    Anonym (Reser ofta) skrev 2017-04-18 14:53:27 följande:

    Ot, men frågar ändå.
    Varför vill man egentligen ha havsutsikt?
    Vad spelar det för roll om man ändå bara sover på rummet?


    Jag kan tänka mig att om man reser med småbarn som lägger sig tidigt på kvällen så är det rätt göttigt att kunna sitta på balkongen och njuta av en fin utsikt och ha lite vuxentid med en kopp te eller tom ett glas vin :)
  • Alexi

    Om man betalar extra för det känns det ju orimligt att sen inte få det. Vi har åkt med ving flera ggr och då väljer man ju tex balkong mot pool, hav osv. Det gör ju stor skillnad för priset vad man väljer.

  • Kjell2
    stinse skrev 2017-04-18 11:55:46 följande:

    Har bott på ett hotell flera gånger som har havsutsikt i alla rum. Tänkte dock prova något nytt och frågade Ving om de har andra hotell där alla rum har havsutsikt.

    Fick veta att man kan boka till havsutsikt för en extra summa och att det enligt säljaren är garanterat.

    Har dock hört historier om att det inte alls är så utan bara en önskan som resebyrån framför. Någon familj hade tydligen gjort så men fick veta kort inpå avresan att de inte alls skulle få det rummet utan blev ett med utsikt mot en bergsvägg.

    Så kan man alls lita på det som Ving säger? Tui har jag inte frågat och inte Apollo heller.

    Om det är svårt att garantera är det ju nästan bättre att ta samma gamla hotell igen...


    Du kan väl aldrig lita till 100% på att det blir som du beställt.
Svar på tråden Kan Ving, Tui, mfl garantera havsutsikt?