• Pripps Vichy

Vad dricker du helst om du vill bli full?

Kanske en passande tråd såhär på en Fredag. Nu handlar det alltså inte i första hand om vad du tycker är gott att dricka, utan vad du dricker helst om du vill uppnå en skön berusning.

Hur mycket går det åt för att du ska bli salongsberusad?

Hur mycket går det åt för att du ska få en fylla när alla hämningar släpper?

Vid hur stor mängd har du fått nog och spyr eller somnar?

Varför föredrar du att dricka just det du valde bland alternativen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad dricker du helst om du vill bli full?
  • Meriall

Rött: Salongsberusad efter 2 glas, full efter 4 kanske. Föredrar dock kanske 3 glas och sedan landa lite på öl/alkoläsk/drink. Lätt att det blir för mycket annars så man börjar må illa och då är ju kvällen förstörd.

Vid extra festliga tillfällen så går det bra med någon shot i början och sedan drinkar, gärna med rom.

• Frontline

Hembränt
    Ca ½ är lagom för att ha en salongsberusning.
    0,7 liter är en bra fylla
    Vid 1 liter blir jag skapligt dyng och somnar efter ett tag men jag spyr inte.

Fördrar det för att man får en bra fylla på liten mängd...

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Aniiee

Dricka med syftet att bli full trodde jag man växte ifrån nån gång vid 14 eller så.....

Ordningen återställd
  • Sisisisi

Jag dricker bara sånt jag tycker är gott. Finns inte det så är jag hellre nykter. Dricker oftast en flaska mousserande vin och några cider. Om jag ska bli så full att alla hämningar släpper så behöver jag dricka sprit, undviker därför sprit eftersom jag inte vill bli så full!

Har fått nog efter en flaska vin och några cider, då är jag på en lagom trevlig nivå. Dricka så att jag spyr eller somnar vill jag ju inte göra, men jag spyr lätt om jag fått i mig sprit, därför dricker jag nästan aldrig sprit.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Pentra
    Aniiee skrev 2017-04-21 18:51:08 följande:
    Dricka med syftet att bli full trodde jag man växte ifrån nån gång vid 14 eller så.....
    Ordningen återställd

Så sant som det är sagt...
  • MAN78

En 14-åring i fylla?!? Inte bra... Bästa salongsberusningen tycker jag uppnås med att dricka lite blandat. I mitt fall 2-3 öl och lika många sexor whisky/vodka.

• Pripps Vichy

Som du förstår är det här ingen tråd för godtemplare eller IOGT-NTO:are
  • Pripps Vichy
    Meriall skrev 2017-04-21 16:20:14 följande:

Rött: Salongsberusad efter 2 glas, full efter 4 kanske. Föredrar dock kanske 3 glas och sedan landa lite på öl/alkoläsk/drink. Lätt att det blir för mycket annars så man börjar må illa och då är ju kvällen förstörd.

Vid extra festliga tillfällen så går det bra med någon shot i början och sedan drinkar, gärna med rom.

Full efter 4 glas vin? Kunde man ha så billiga fyllor så..

• petersex

Fast nu dricker jag inte bara en sak, öl, whiskey, GT vin osv. Blir väl 30 öl och 2 liter sprit i veckan, alltså lite full varje dag

• Pripps Vichy
    petersex skrev 2017-04-25 15:18:02 följande:

Fast nu dricker jag inte bara en sak, öl, whiskey, GT vin osv. Blir väl 30 öl och 2 liter sprit i veckan, alltså lite full varje dag

Man kan ju inte dricka samma jämt. Måste ju variera sig lite ju. :)

• sextiotalist

Jag var förvisso äldre när jag öht smakade alkohol, men jag höjer till drygt 20 ;)
    Jag känner inte till någon som var full före 15-16
  • sextiotalist
    Pripps Vichy skrev 2017-04-22 06:37:44 följande:
    Full efter 4 glas vin? Kunde man ha så billiga fyllor så..
    Jag har alltid varit lättpåverkad. När jag pluggade så stoppade jag efter en snaps och en punsch, mer än så så blev det för mycket.
    Fyra glas vin idag, skulle jag nog inte palla.
  • Pripps Vichy
    sextiotalist skrev 2017-05-04 15:45:10 följande:
    Jag har alltid varit lättpåverkad. När jag pluggade så stoppade jag efter en snaps och en punsch, mer än så så blev det för mycket.
    Fyra glas vin idag, skulle jag nog inte palla.
    Där ser man, toleransnivån varierar verkligen. Själv blir jag inte ens salongs efter 4 glas vin.

• ekvilibrist

För närvarande egengjord lakritsshot. Lägger massa turkisk peppar i vodka. Blir underbart god lakritshot, som kan göra en full utan att man märker det.

• Nyfikna72

Jag kör på cider från konsum. Nackdelen är mängderna som behövs dock. Sist vart det tre pall för att snubbla och somna i diket.

Svar på tråden Vad dricker du helst om du vill bli full?