Resa utan barn?
Hej!
Jag är mamma till tre barn och reser ofta med dom och min man. Vi kom hem för ca 2veckor sedan från Spanien, och båda barnen och vi älskar att resa tillsammans. Barnen är 10 , 4 och 10 månader just nu.
Vi håller nu på att planera min mans 30 års dag. och kände på våran resa i Spanien att vi gärna skulle vilja komma tillbaka dit, gärna en gång utan barn. Även på våran bröllopsresa hade vi med barnen (var en av dom bästa resorna vi gjort!)
Men nu till min fråga, hur tror ni att våran minsta hade reagerat att vara ifrån oss en vecka alt en lång weekend? Detta när hon är ca 16 månader? Då självklart med sina farföräldrar som hon träffar ofta och sovit hos flera gånger kanske även att dom skulle passa i vårt hem. Är så orolig att det skulle vara fel på något sätt att lämna bort henne. Har hört om en regel som säger 1 år en natt 2 år två nätter osv. Stämmer det?
Om vi inte gör resan så kanske jag planerar en stor övverasknings fest istället. Men hade varit så underbart att få njuta av varandra själva i några dagar.